Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý den, zkoušel jsem si vyzkoušet pár příkladů z přijímaček na SŠ 2018. Některé ale moc nechápu.
Například příklad 2.2 https://www.statniprijimacky.cz/wp-cont … klad-2.jpg
To, že tam je 100+1:0,09 pravděpodobně chápu, -- =+. Nechápu ale, proč tam je následně 100+100/9(teda vím, že se ta 1 a 0,09 vynásobí 100, ale nevím proč) a pak taky nějak nechápu proč je konečný výsledek 1000/9 (napadá mě akorát z té 100 udělat zlomek, ale pak mi ten výsledek i tak nevychází)
Nebo příklad 3.1 https://www.statniprijimacky.cz/wp-cont … klad-3.jpg
Nechápu jak se z té 1 stal zlomek 3/3.Napadá mě akorát z té 1 udělat zlomek 1/1, tím pádem by to bylo 4/3-1/1, jmenovatel ale musí být stejný a proto je to třeba znásobit, tady bych ale musel znásobit jen jediný zlomek aby vyšly 3/3 a znásobit by se správně měli oba zlomky ne?
Pak tu jsou taky 2 příklady zjednodušování výrazů, což nechápu snad vůbec, tady bych poprosil, kdyby jste mi někdo
ty 2 příklady vysvětlil kompletně.Nenašel jsem ani nějakou stránku, kde by tohle zjednodušování bylo vysvětlené, akorát nějaké příklady a tam jsem nějaké lehčí i zvládl. https://www.statniprijimacky.cz/wp-cont … klad-4.jpg
Jo a ještě se zeptám, - - = +, + + = +, -+ a +- je co? Tohle taky nějak nikde najít nemůžu.
PS: Tyhle základy jsem „trochu“ zapomněl vzhledem k tomu,že jsem šel původně na učnák, který jsem dokončil a pak šel pracovat, rozhodl jsem se ale ještě udělat jednu školu,takže se teď připravuji sám.Na češtinu jsem se připravil dostatečně, matematiku jsem ale asi trochu podcenil a tak budu rád,pokuď mi to tu někdo vysvětlí.
Offline
Ahoj,
1) Jak se dělí desetinným číslem? Zlomek musíš rozšířit tak, abys ve jmenovateli dostal celé číslo. Následuje sčítání zlomků, tzn. upravit zlomky na společného jmenovatele a sečíst.
2) Při sčítání (odčítání) zlomků musíš zlomky upravit na společného jmenovatele, v tomto případě na trojku. Jak jedničku vyjádříš pomocí třetin?
3)
umocníš podle vzorce
výraz umocníš na druhou, tzn. oba činitele součinu
číslo umocníš na druhou
V druhém výrazu roznásobíš závorky a provedeš sčítání a odčítání výrazů.
Pokud bys potřeboval podrobněji pomoci, pošli mi soukromou zprávu, případně e-mail. :)
Offline
↑ TonyFerguson:Prosim dodrziavat pravidlo o tom, ze kazda uloha ma byt v samostatnej teme, dakujem.
Offline
Děkuji za vysvětlení, už to chápu. Vůbec mě nenapadlo udělat z té 0,09 zlomek a u té dvojky jsem si z nějakého důvodu myslel, že je potřeba znásobit oba zlomky větším číslem než 1. U těch výrazů jsem byl totálně mimo, ale teď když vidím ten vzorec a pár dalších jsem si dohledal to už není nějaký velký problém.
BTW Omlouvám se, o tom pravidlu jsem nevěděl, příště si už dám pozor.
Offline