Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý deň,
mohli by ste mi pomôcť vysvetliť nasledujúcu úpravu limity:
To prvé "=" chápem, ale to druhé "=" nie.
Je to v týchto skriptách:
http://www.karlin.mff.cuni.cz/~hencl/skripta.pdf
Na strane 136, príklad 2.6.26.
Ďakujem za odpoveď.
Offline
↑ fmfiain:
Zamerala by som sa na tú číselnú časť - doplň ešte niekoľko činiteľov a pochopíš, čo všetko sa vykráti.
Aplikuj na časť s premennými (prípadne doplň predchádzajúci činiteľ...
Offline
↑ fmfiain:
Vzhledem k tomu, na jaká skripta se odkazuješ, domnívám se, že není na místě ptát se, zda to vidíš, resp. nevidíš, ale zda víš, nebo nevíš. Jedna z možností, jak korektně postupovat, je dokázat uvedenou identitu matematickou indukcí, kterou v úvodních částech skripta, na něž se odkazuješ, máš zmíněnu.
Vše ostatní je napadnutelné, obzvláště na MMF.
Offline
↑ fmfiain:
Ahoj.
Napadl me nazornejsi pristup.
Pouzit na kazdou zavorku vzorec pro rozdil ctvercu.
Vynasobit zvlast zavorky s plusama, dostanes tak( n+1)/2.
Nasledne ty zavorky s minusama , dostanes 1/n.
A tyto vysledky vynasobis.
Je lepe videt to kraceni.
Offline