Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj,
snažím se přijít na příklad:
Student se připravuje na zkoušku. Zjistil, že musí studovat průměrnou rychlostí 20 stran denně. První polovinu učebnice studoval rychlostí 10 stran denně. Stihne probrat veškerou látku v termínu, bude-li druhou polovinu studovat rychlostí 30 stran denně?
Má úvaha:
Nestihne, po přečtení první poloviny si vyplácal veškerý čas, jelikož knížky četl déle, než plánoval. Na celou knihu měl 4 jednotky času, polovina mu měla zabrat dvě jednotky času, ale zabrala mu celé 4.
Ale úvaha se mi zdá divná, jak moc jsem prosím mimo?
Offline
↑ AterCZ:
Ahoj
Musíš rozlišovat dva různé případy, které dávají různé výsledky, i když pro čtenáře vypadají možná na první pohled podobně.
Tvůj příklad mluví o rozdělení knihy na dvě poloviny, takže máš pravdu, pokud si to tak naplánoval, že veškerý čas už uplyne po první polovině knihy.
Jiná situace by byla, kdyby místo knihy rozdělil studijní čas na dvě poloviny, to by pak vyślo nastejno.
Aspoň to tak vidím já.
Offline