Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Jak dítěti v páté třídě vysvětlit, jak se počítá tato úloha:
Tři čokolády stojí stejně, jak 12 lízátek. Dvě lízátka stojí 3x méně než jeden balíček bonbonů. Rozhodněte pravdivost tvrzení:
1) Jeden balíček bonbonů je dražší než jedna čokoláda
2) Dva balíčky bonbónů stojí stejně jako dvanáct lízátek
3) Jedna čokoláda a jeden balíček bonbonů stojí dohromady víc než dvanáct lízátek.
Opět to dokážu vypočíst pomocí výrazů a nerovnic, ale nevím, jak se tohle vysvětluje bez toho aparátu.
3 * Č = 12 * L
2 * L = 1/3 B
Pak si napíšu nerovnici
1 * B > 1 * Č
dosadím a vypočtu. Ale to je pro dítě v páté třídě obtížně srozumitelné.
Offline
↑ thubalek:Z prvej vety zadania vidime, ze
Z druhej (po drobnej uvahe) vidime, ze
Ak vsetko prepocitame na lizatka, odpovede na vsetky tri otazky su zrejme.
Offline
Myslím že toto je skôr otázka pre učiteľa matematiky pre 5. ročník ZŠ, pretože má prehľad o učebných osnovách a tiež o postupoch, ktoré sa žiaci v danom ročníku majú naučiť používať...ja bohužiaľ učiteľom nie som, ale snáď sa niekto z tunajších skôr či neskôr ozve.
Offline
↑ Ferdish:
Přesně. Mě nešlo o to, jak to vyřešit (to dokážu), ale jak naučit dítě v páté třídě daný typ úlohy řešit.
Offline
↑ vlado_bb: takže jí mám zkusit říct, ať se pokusí tam najít takovéto vztahy (čili převést na nějaké rozumné jednotky) a z toho to pak nějak vymyslet. Zkusím. Díky
Offline
↑ thubalek: Ano, v ulohe, ako je tato. V inych ulohach to chce zasa iny pristup ...
Offline
Stránky: 1