Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdá sa mi prekvapujúce, že študent (možno dokonca absolvent) VŠ môže mať problém s úlohou tohto typu...ale posledné dni ma naučili nediviť sa ničomu :-)
Ako prvé by som si skúsil urobiť náčrt. Vieš ako na to?
Offline
↑ Ferdish:
Já jsem středoškolák a pomáhám dcerce s matematikou, která je v 9 tř. a slovní úlohy ji nejdou.
Vůbec nerozumím otázce, náčrt nejsem schopen udělat - samozřejmě pojmy kruhový stůl, čtvercový ubrus jsou mi známé, ale co máme vypočítat - O co výše nad zemí jsou středy stran ubrusu než rohy ubrusu? -neznám výšku stolu -prostě nechápu. Předem děkuji za další případnou zprávu.
Offline
↑ exauditor:Je uplne jedno, ako vysoko je stol nad zemou, otazka nie je na vysku NAD ZEMOU, ale na ROZDIEL vysok.
Odporucam nakreslit si obrazok (v rovine, samozrejme) a vsimnut si, ako daleko od okraja stolu je stred strany stvorca a ako daleko je vrchol stvorca.
Offline
↑ exauditor:
Stredoškolák? Tak prečo máš v profile ako školu uvedenú TU Ostrava??? Ale aj tak, ani stredoškolák by s touto úlohou nemal mať vážnejšie problémy...
Rada od kolegu-moderátora ↑ vlado_bb: je dobrá, skús sa ňou riadiť.
Offline
↑ exauditor:
A kdyby ten stůl měl průměr 1,2 m, tak by jsi si to uměl představit?
A když ne, tak vem třeba hrnec a kapesník na něj polož.
Offline
↑ exauditor:
Nebo si představ, že stůl je taky čtverec 1,2 x 1,2 a teď by jsi uřízl kus rohu. Co by ten ubrus udělal? O co by klesl ubrus v uřízlé části?
Offline
↑ vlado_bb:↑ vlado_bb:
Omlouvám se, hlava mi to nebere - ako daleko od okraja stolu je stred strany stvorca a ako daleko je vrchol stvorca?????
střed strany čtverce od okraje stolu se rovná 120 -80 je 40 cm (pokud je ubrus rovnoměrně rozložen na kulatém stole, tak střed strany čtverce od okraje stolu se rovná 120 -80 je 40:2 je 20 cm
a vzdálenost vrcholu strany od kraje stolu je 80cm a 20 cm =100 cm. Vůbec netuším, zda tento postup je správný. Správný výsledek má být o 24.9 cm.
Hrnec a kápesník jsem zkoušel, moc mi to nepomohlo. Nejsem schopný tento příklad spočítat.
Offline
↑ exauditor:
Ak mi odpovieš na moju otázku, prečo sa vydávaš za vysokoškoláka napriek tomu že to nie je pravda, tak ti pomôžem náčrtom...
Offline
↑ exauditor:
Vykašli se na ubrusy, stoly, hrnce a kapesníky a zkus spočítat jaký je rozdíl mezi délkou poloviny úhlopříčky čtverce a poloviny jeho strany, má-li tato strana délku 1.2 m.
Offline
↑ exauditor:
Neverím, že si si to nakreslil.
Treba si zhora nakresliť daný kruh prikrytý daným štvorcom a porozmýšľať, o aký rozdiel vlastne ide (stred strany štvorca - to je u teba dobre, a ešte ten vrchol, to je blbo).
Prečo by to malo byť 80 + 20 ? Z tejto tvojej úvahy viem, že to nakreslené nemáš, ináč by si to nenapísal.
Kruh s priemerom 80 prikryť štvorcom 120 ako keby sa rohy neohli...
Veď je to úloha ZŠ...
Offline
↑ exauditor:
Podle obrázku máš vypočítat rozdíl mezi délkou úsečky EC a délkou úsečky FG
Mělo by Ti vyjít:
Offline
↑ Ferdish:
Já se přiznám, když jsem vstupoval na tyhle webové stránky , tak mi registraci vyřizovala dcerka. Omylem mi uvedla jako školu Technickou universitu, já jsem ji začal studovat, ale nedokončil jsem tuto školu. Snad vám to tahle stačí pro vysvětlení....Jinač děkuji za veškeré podnětné rady k jednotlivým příkladům.
Offline
↑ exauditor: Tento údaj si viete vo svojom profile kedykoľvek upraviť. Myslím že by to bolo aj vhodné...
Offline
↑ exauditor:
A sám ste nedokázali nakresliť kruh položený v tom štvorci?
Prečo ste k časti o vrchole napísali 80+20?
Offline
↑ misaH:
Nejsem žádný matematik, pouze se snažím pomoci své dcerce, pokud ovšem vůbec pochopím daný příklad. Proč jsem dal 80+20 už jsem vysvětlil v dřívějším příspěvku. Jinač děkuji za každou radu
k příkladům, které posílám.
Offline
↑ exauditor:
Nevysvetlil, ale nech, je to vlastne jedno.
Keď človek popíše postup uvažovania, dá sa poskytnúť oprava chyby a (niekedy) to zabráni jej opakovaniu.
Offline