Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý den,
nevím, jak mám postupovat u tohoto příkladu.
Napadlo mě, že bych místo -1 dosadila a potom by mi vzniklo , ale nevím, na co by mi to bylo.
Předem děkuji za odpověď.
Offline
↑ hyejinaaa:
Zdravím,
řešíš binomickou rovnici Komplexní číslo napravo převeď na goniometrický tvar a užij Moivreovu větu.
↑ kerajs:
Zdravím,
středoškoláci pracují více s goniometrickým než s exponenciálním tvarem komplex. čísla.
Offline
↑ hyejinaaa:
Dle rad třeba tady vzorový příklad - strana 13,...
https://www.google.com/url?sa=t&sou … 7bzTfe16s_
Offline
↑ MichalAld:
Heh...na Slovensku komplexné čísla ani funkcia komplexnej premennej už nie sú súčasťou SŠ matematických osnov, ani tých gymnaziálnych. Výnimkou sú snáď iba elektrotechnické priemyslovky. Aspoň že vy Česi ste si nenechali až tak domrviť svoje školstvo, ako my.
Offline
↑ MichalAld:
Jen malá chybka :-)
Offline
↑ Ferdish:
Ahoj,
Já slyšela, že dnešní maturant už nezvládá ani sečíst dva zlomky, natož logaritmovat.
A pak ,že prý logaritmy byly a budou! Ty zmizej podobně jako zmizely nejdřív kvaterniony a dnes už komplexní čísla.😊
Offline
↑ krakonoš:
A co takové druhé mocniny a zlomky, ty také brzy vymizí. :-)
Rodiče napíší petice, že pro Pepíčky a Aničky na gymnáziu jsou zlomky zhola nepotřebné, bude před volbami, a minsterstvo školství osnovy ochotně upraví. :-)
Offline
↑ check_drummer:
Stačí že je koronavirus, žáci byli už tak pozadu, pokud to tak bude pokračovat dál, tak se ze čtyřletého studia gymplu stane dvouletý . Prý jsou na tom všichni stejně, mi řekl jeden člověk. Tak nevím , jak to dopadne. To bude muset asi doučit VŠ a zavést nultý ročník, jinak to nevidím.
Offline
↑ david_svec:
No jo ... sypu si popel na hlavu ... aneb ... jen jsem zkoušel, jestli někdo dává pozor...
↑ Ferdish:
Já jsem z elektrotechnické průmyslovky ... ale u nás ji pro jistotu zrušili úplně...
Offline
MichalAld napsal(a):
↑ david_svec:
No jo ... sypu si popel na hlavu ... aneb ... jen jsem zkoušel, jestli někdo dává pozor...
:-)
.
.
.
Nás na průmce jen stručně seznámili s algebraickým, goniometrickým a exponenciálním tvarem komplex. čísla, více jsme se tomu nevěnovali. :-)
Offline
↑ david_svec:
A dif. rovnicu RLC rezonančného obvodu, eventuálne mechanického oscilátora alebo rovinnej elmag vlny ste riešili ako?
Offline
↑ Ferdish:
Jednoduše.. bylo nám řečeno, že nás tím nebude zatěžovat a že nemáme dostatečný matematický aparát. :-)
Ale poté jsme si to vynahradili ve 4. ročníku, kdy jsme řešili dynamické vlastnosti regulátorů a regulovaných soustav pomocí Laplaceovy transformace.
Offline
↑ david_svec:
Hm, fajne...môžem sa opýtať, v ktorom roku si končil SŠ?
Offline
↑ Ferdish:
Možná se budeš divit, ale letos. :-)
Offline
↑ david_svec:
Aha, tak to sa potom nečudujem...ja mám gymko (maturita 2008) a o komplexné čísla som sa len šuchol, ale brat končil r. 2004 práve elektrotechnickú priemyslovku, vtedy to ešte preberali - aspoň myslím. Určite sa pamätám, že sa drtil a počítal derivácie aj integrály, takže na dif. rovnice a komplexné čísla zrejme došlo. Asi sa ho na to ešte opýtam.
Inak debata pekná, ale myslím že už sa trochu odkláňame od témy - na diskusie čo sa učí/neučí na školách tu máme iné sekcie :-)
Offline
↑ Ferdish:
Nám učitelka říkala, že to kolem toho roku 2000 taky učila, každopádně souhlasím, už jsme dost OT, takže končím debatu. :-)
Offline
Ferdish napsal(a):
↑ david_svec:
A dif. rovnicu RLC rezonančného obvodu, eventuálne mechanického oscilátora alebo rovinnej elmag vlny ste riešili ako?
My jsme třeba tohle na střední škole nedělali ... přechodové děje (na které jsou potřeba ty diferenciální rovnice) - těmi jsme se prostě nezabývali. Řešili jsme jen ty ustálené děje ... kde si člověk vystačí jen s komplexními čísly...
A rovnice el. mag. vlny? Jsem si celkem jistý, že na celé naší SŠ neby jediný učitel, který by o tom něco věděl...
A po pravdě ... aby se vlnové rovnice užily už na střední škole, to mi přijde skoro uhozené...
Offline
↑ MichalAld:
Ja som to nevzťahoval na SŠ všeobecne, ale práve na elektropriemyslovky, kde aspoň ten RLC obvod museli rozoberať o niečo obšírnejšie než gymnazisti. Ale možno som iba naivný a všetko paralelné učivo naprieč celým SŠ spektrom už vtedy bolo skolabované na jednotnú úroveň.
Offline