Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
zlomky
percentá
pomer
a ak tým měřítko myslíš mierku napr mapy, tak to máš ľahké
máš vždy udané napr mierka 1:500 000 čo znamená 1cm na mape je 500 000 cm v skutočnosti..a potom už len tých 500 000 premeníš podľa potreby, čiže 1cm na mape je 5000m alebo 5km..je to úplne jednoduché :)
Offline
↑ Dreamer:.. Možná by to chtělo poslat sem nějaký příklad, kterému nerozumíš a podle něj se pak učit počítat ty další. V učebnici jich je určitě dost .
Offline
Měřítko mi pořád ještě není jasné.
Př.: Jaká je vzdálenost dvou míst na mapě v měřítku 1:20 000, je-li jejich skutečná vzdálenost 3,4 km?
Př 2.: Určete rozměry automobilu ŠKODA Felicia v měřítku 1:35.
Rozměry vozu jsou: délka 259,83 m, šířka 28,19 m, výška 53,50 m.
Offline
Dreamer> Př1.: Převedeš si 3,4 km na cm ( 3,4 km = 3400 m = 340 000 cm ). Potom vydělíš 340 000 cm / 20 000 (=17 cm). Vzdálenost na mapě je 17 cm.
Př2.: to samé... na centimetry, poté vydělit 35 a máš výsledek v CM !!! Musíš každý rozměr zvlášť.
Zlomky:
např.
musíš vyzkoušet, kolikrát se vejde jmenovatel do čitatele (v tomto případě 1). Čitatel musí být vždy větší než jmenovatel, jinak zlomek nepřevedeš na smíšené číslo. Poté si řekneš: vyjde se 1 (napíšeš) a zbyde ti tedy , zkusíš krátit, pokud nejde, podtrhneš, pokud ano, krátíš POUZE zlomek.
Zlomky2:
např. - opíšeš jmenovatele ( 10 ) a potom postupuješ: jmenovatel krát celé číslo (=10) a přičteš čitatel ze zlomku (10+7=17) a toto číslo napíšeš do výsledného čitatele zlomku.
Offline
TeSi napsal(a):
musíš vyzkoušet, kolikrát se vejde jmenovatel do čitatele
veľmi hlúpy a nematematický postup :(
vydelíš čitateľa menovateľom (bez desatinných miest! ostatné nechaj ako zvyšok!)0, celé číslo čo ti vide dáš pred zlomok a zvyšok do čitateľa..menovateľa znovu len opíšeš
Offline
Redvo> Tak to je snad jasné, že u "větších" čísel nebude zkoušet kolikrát se mu vejde jmenovatel do čitatele, ale vydělí čitatele jmenovatelem. Myslím, že snad v 7 třídě už má matematické základy a nemusím mu vysvětlovat podobné "hlouposti". Časem chytne u obvyklých čísel odhad, že nemusí nic dělit (správnost ověří tím, že zlomek nejde již zkrátit).
Offline
tu nejde o vysvetľovanie hlúposti, tu ide za prvé o matematické vyjadrovanie to je to najmenej..a za druhé ako si povedal je jasné že u zlomkov ako 267/8 nebudeš skúšať koľkokrát tam je osmička..lenže si nepomyslel na to že on to možno nevie? Nikde som nevidel napísané ako mu hovoríš že pri väčších číslach sa to takto delí ako som napísal ja. To že to vieš ty neznamená že to môže vedieť každý, som deviatak a aj tak to 3/4 mojej triedy nevedia lebo sú to totálny idioti ktorých zaujíma len alkohol a tráva a niečo také ako škola je im ukradnuté..snaž sa aspoň trochu matematicky vyjadrovať a do podrobností vysvetľovať pretože na tomto fóre keď radíš tak si pri autora otázky niečo ako učiteľ a od teba záleží ako sa to niekto naučí..toť vše, ja idem umyť riad, prajem pekný večer :)
Offline
↑ Dreamer:
no musíš si uvedomiť že 100% je jedna celá. čiže keď máš všeobecný zlomok tak vždy percentá vypočítaš (100/b)*a napr
máš (100/5)*4 a vide ti 80%
Offline
↑ TeSi:
mne nešlo o žiadnu chybu ale iba o to že každý tu má nejakú zodpovednosť tak si ju treba uvedomovať :) len to som tým chcel povedať..
↑ Dreamer:
taktiež držím palce, potom napíš ako to dopadlo :)
Offline
↑ Dreamer: tak na to sa nespoliehaj, nemáš prečo stresovať :)
Offline