Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
Někde jsem četl, že i malým dětem by neměla být fakta předkládána automaticky, ale že by se měly snažit na ně přijít samy. (Trochu to souvisí s řešenm úloh zde.)
Bohužel to naráží na to, že ne vždy je tolik času a že každý ve třídě je jinak rychlý a ti rychlejší to zpravidla (ne nutné záměrně) prozradí ostatním, když řešení nahlas popisují.
A ještě mám jednu zajímavou zkušenost, že ti, kteří vyřeší nejrychleji jednodušší úlohy často nejsou nejrychlejší u úloh složitějších. Ale to už je spíš na nějaký psychologický výzkum.
Offline
Pricina toho, ze
check_drummer napsal(a):
ti, kteří vyřeší nejrychleji jednodušší úlohy často nejsou nejrychlejší u úloh složitějších.
moze byt v skutocnosti, ze obe ulohy vyzaduju rozdielne schopnosti. V prvom pripade ide skor o zapamatanie si izolovaneho faktu, v druhom pochopenie suvislosti. To druhe obvykle vyzaduje suvisle sustredenie sa (neprerusovane mobilom, facebookom, instagramom ...), co je pre mnohych ludi nedosiahnutelne.
Offline
V podstatě mluvíš o metodě profesora Hejného, která se naštěstí v naších školách prosazuje stále více. I přes odpor některých rodičů :-D
Offline
↑ Wotton:
... a přes tvrdý odpor můj.
Ale šíření této metody je diskutabilní. Já osobně neznám nikoho, kdo by ji prosazoval, koneckonců ani nevím, co to metoda Hejného je. Podle toho, co o tom vím, je to víceméně Komenského škola hrou, ovšem špatně pochopená a dovedená ad absurdum.
Offline
↑ Eratosthenes:
Zjednodušeně bych to řekl tak, že je to metoda která vhodným výběrem cvičení a přístupem učitele vede žáky k tomu aby matematiku pochopili, místo toho aby se ji učili.
Za sebe mohu říci, že cvičení opravdu vedou myšlení dětí podobným směrěm kterým se ubírá mé jakožto člověka vysokoškolsky vzdělaného v obecné(toeretické) matematice.
Výsledky navíc opravdu ukazují na to, že děti převážně jsou o mnoho rychlejší v pochopení a i na soutěžích dosahují lepších výslekdů (samozřejmě ne 100%, některé děti lepších výsledků nedosahují).
A mě osobně to ubírá hodně práce, protože nemusím své děti učit sám :-D
Jako největší problém v současné době ale vidím, když dítě doma neví co má dělat a nemá matematicky schopné rodiče (což je většina), kteří se s tímto druhem cvičením nikdy nesetkali. Pak dítěti nedokážou poradit. Na druhou stranu, to ale ani v "klasicky vyučované" matematice: tam sice mnozí dokáží říct "jak to vyjde" ale už ne vysvětlit a zdůvodnit.
Offline
Stránky: 1