Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj, zkouším si maturitní testy z Matematiky a narazl jsem na úlohu:
Ve třídě je 32 žáků, 13 z nich hraje na kytaru, 15 na flétnu a 10 žáků nehraje na žádný
z těchto dvou nástrojů.
Otázka:
Vypočtěte, kolik žáků třídy hraje na kytaru i na flétnu.
Výsledek má být 6 žáků.
Postupoval jsem takto:
32 - 10 = 22 žáků hraje alespoň na jeden nástroj
22 - 15 = 7 žáků hraje také na flétnu
13 - 7 = 6 žáků hraje i na kytaru
nebo
22 - 13 = 9 žáků hraje také na kytaru
15 - 9 = 6 žáků hraje i na tlétnu
Ale to bylo až poté, co jsem znal výsledek.. Nemohu si to nějak logicky odůvodnit. Mohli byste mi nastínit správný postup?
Díky, popcorn
Offline
↑ popcorn:Nakresli si Vennov diagram s mnozinami [mathjax]K, F[/mathjax], oznac si pocty prvkov v [mathjax]K \setminus F, K \cap F, F \setminus K [/mathjax].
Offline
↑ popcorn:Nie. V ulohe sa nehovori o tom, ze [mathjax]K \setminus F[/mathjax] ma 13 prvkov. Oznac si pocty prvkov v troch mnozinach, ktore som uvadzal, ako [mathjax] x,y,z [/mathjax] a napis, ake su medzi tymi cislami vztahy.
Offline