Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ Petra77:
Je potřeba si vyjádřit vše pomocí jedné proměnné.
Dále je potřeba umět zapsat když je něco o několik větší nebo menší.
Třeba info, že můj bratr je o 10 cm větší než já zapíšeme takto.
Když si označím, že já měřím x cm, tak bratr x+10.
Když má někdo o 30% méně peněz než já, tak zapíšeme:
x - počet mých peněz, 30% převedu na desetinné číslo 0,3 a pak někdo má (x - 0,3x) peněz, což mohu taky napsat jako 0,7x.
Tak a teď zkus tvůj příklad
Offline
Prosím prosím, jak sestavím rovnici? Myslela jsem 5400-x-2/5x(5400-x)+720. Velké díky
K zalesnění paseky bylo v průběhu 3 dnů vysazeno 5400 jehličnanů.Jejich poměrně velka část byla vysazena již první den.Během druhého dne byly vysázeny 2/5 jejich zbytku.Sázení bylo dokončeno třetí den,kdy bylo počet vysázených jehličnanů o 720 větší než předchozího dne. Kolik sazenic jehličnanů bylo vysázeno v jednotlivých dnech
Offline
↑ Petra77:
1 den........x
2 den........ 2/5 (5400-x)
3 den........ 2/5(5400-x)+720
Offline
↑ Petra77:
No - vieš riešiť rovnicu
7=5*4(t-8)?
Aké by si robila kroky?
Q=cm(t-t0) je presne to isté. Treba urobiť kroky rovnaké...
V škole ste si nehovorili nič?
A v tej druhej úlohe nemajú byť niekde zátvorky?
Offline
↑ misaH:Ahoj, tak jsem to nakonec udělala. Ve škole nám učitelka nic neříkala, je stále nervní a látku tohoto typu nám pouze zadá jako úkol bez dalšího vysvětlení. Nakonec jsem se na to podívala jako na klasickou rovnici. V druém příkladu jsem napsala chybu, je to zlomek +3 ne +c, takže jsem to vzala přes spol.jmenovatele, resp.přes 2 a pokračovala jako v kasické rovnici.
Děkuji za pomoc.
Offline