Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý večer, postrčil by mě někdo s touto úlohou, tuším, co mám dělat…, ale ta 0 mi tam dělá bordel.
V obálce je deset kartiček s ciframi 0-9. Luboš si má vylosovat určitý počet karet a pak spočítat, kolik nejvýše trojciferných čísel lze zapsat jen číslicemi z těchto kartiček, mohou-li se číslice opakovat. Luboš si vybral určitý počet karet a řekl, že kdyby mohl vyměnit kartu s 0 za libovolnou jinou z těch, které zbyly v obálce, mohl by sestavit o 56 čísel víc. Kolik karet si vylosoval?
Offline
↑ Adameq:
Zdravím,
nevím, co jsi už zkoušel, ale zkusil sis nejprve spočítat úlohu "obráceně", tj. vylosoval si třeba 5 karet, jednou s nulou, pak bez nuly? Abys viděl princip? A pak si počet karet označ třeba n a sestav si rovnici pro tuto neznámou. Samozřejmě by šlo i spočítat postupně situace, kdy si vybral 4, 5, 6, atd. karet a přestat, když najdeš řešení.
Offline
↑ Al1:
Špatná nápověda - měl jsi donutit tazatele, aby předvedl jak to řešil.... Víc se člověk naučí když si uvědomí svou chybu a přijde sám na to jak ji opravit.
Offline
↑ check_drummer:
Zdravím,
a třeba si svou chybu uvědomí z naznačeného postupu a úlohu dořeší sám. Já jsem totiž dodržel pravidla a neposkytl jsem úplné řešení.
Offline
↑ Al1:
Ok, stačilo třeba říct - zkusme jak to vyjde s 5 kartami a výpočet už mohl provést on.
Offline
↑ check_drummer:
Nepřijde mi v pořádku někoho kárat za, podle Vás, “špatnou” nápovědu… mně naopak pomohla si uvědomit, kde jsem udělal chybu. Díky Al1 ;)
Offline
Al1 napsal(a):
↑ check_drummer:
Zdravím,
a třeba si svou chybu uvědomí z naznačeného postupu a úlohu dořeší sám. Já jsem totiž dodržel pravidla a neposkytl jsem úplné řešení.
To říkají všichni žáci, že jim to pomůže - čím víc rad tím si myslí, že jim to pomohlo víc. Z pedgogického hlediska jim to ale nakonec tolik nepomůže - typově stejný příklad vyřeší, ale s příkaldy jiného typu pak mají opět problémy...
Offline
↑ check_drummer:
To rozhodně není můj případ, tak nekomentujte - díky ;)
Offline
↑ Adameq:
To byl obecný poznatek, jak to často chodí, ne přímo na tebe. Jinak rozhodně mi nemůžeš zakazovat co mám a nemám komentovat.
Offline