Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
V SVG je eliptický oblouk zadán 2 body, které leží na elipse a obě poloosy jsou známy.
Na nakreslení elipsy (prohlížeče to mají vyřešené) je nutné tyto údaje přepočítat. Jenom najít střed takové elipsy je celkem problém.
Pokud zadám do solveru hledání středu elipsy, vyjde mi něco obludného:
solve ((x1-m)^2/a^2+(y1-n)^2/b^2=1, (x2-m)^2/a^2+(y2-n)^2/b^2=1), (m, n)
Tohle jistě k řešení vede, ale asi mi něco uniká. Neexistuje nějaký alternativní jednodušší postup jak zjistit parametry zadané elipsy? Pro volání knihovny k nakreslení elipsy potřebuji znát střed a ten se ze 2 bodů ležících na elipse zjišťuje docela špatně.
Není mi moc jasné, co vedlo autory SVG k takovémuto popisu eliptického oblouku. Je to možná intuitivní, ale velice složité na vyřešení.
Offline
Pomuze tohle? https://www.w3.org/TR/SVG/implnote.html … ntToCenter
Offline
děkuji
Tak tohle jsem přehlédl. To je daleko obecnější úloha než na jakou jsem se ptal. Oni tam mají v SVG elipsu ještě navíc s možností rotace.
A i kdyby to bylo zjednodušené a nepřesné, tak pokud to takhle počítají všechny prohlížeče tak já systematickou chybu neudělám když budu počítat střed jako oni.
Díval jsem se na to a oni otáčí souřadný systém v bodě [(x1+x2)/2; (y1+y2)/2]. Oba body leží na elipse a tím střed otáčení driftuje. Rubařina je to značná, přesné to není, ale pokud to takto počítají všichni, tak to budu mít stejně.
Pro zajímavost: https://www.nan.fyi/svg-paths/arcs
Když zkusíte otáčet s posuvníkem rotace - X-Axis Rotation The next argument, x-axis-rotation, is thankfully not as tricky.,
tak rotace současně mění i polohu středu elipsy. Ale nějaký oblouk prohlížeč mázne.
Offline
Stránky: 1