Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
vychazi to 164/24 je 41/6 a 60/24 je 5/2
Offline
Offline
Offline
↑ gadgetka:
Jste zlatá! Poslední tři mi stále nevycházejí :( tak kdyby jste ještě chtěla pomoci, budu naposledy neskutečně rád..
Offline
↑ Tonda91:
Je to furt to samé...ale tak třeba ten 3tí:
Offline
Offline
↑ Tonda91:
Celkom dobre to využívaš, že ľudí baví riešiť tie sústavy :). Skús to robiť takto. Pomocou www.wolframalpha.com si zisti výsledky a začni riešiť. Do každého riadku si dosadzuj za neznáme hodnoty z výsledku a zistíš, kde si spravil chybu. Takto sa človek učí :). Mne to pomohlo, keď som sa pred pár rokmi niečo takéto učil.
TU máš nedoriešenú sústavu: http://www.wolframalpha.com/input/?i=5x … 5x-3y%3D-6
Skús prosím sám :)
Offline
Offline
↑ Tonda91:
Sfoť svoj postup alebo ho napíš v TeXe..My nájdeme chybu. Jedno to mať vypočítané a jedno vedieť vypočítať :)
Offline
↑ gadgetka:
Zdravím a děkuji za řešení.
Mám velkou prosbu - můžeš mi, prosím, vysvětlit - jaký to má smysl:
- sypat řešení za řešením, bez komentáře?
- nenechat kolegu Tondu, aby sem napsal jeden svůj postup a společně rozebrat jeho případné chyby?
- nerespektovat názor kolegy ↑ BakyX:?
- nepodporovat místní pravidla?
Je mi lito, že musím takto zasahovat, ale zatím žadnou cestu nevidím. Kolega Kondr, řekneme, na moji stižnost, podnět nebo jak to nazveme, otevřel tuto debatu o doplnění pravidel. Moc prosím o Tvé vyjádření. Budu se snažit pochopit. Prosím o vyjádření v příslušném tématu. Děkuji.
Omluva za OT.
Jelena.
Offline
Jeleno,
odpovím ti naprosto jednoduše ... jsem už taková ... co vím, to povím. A nejsem drzá, příspěvek BakyXe jsem viděla až po odeslání, měla jsem stránku otevřenou delší dobu, než jsem stačila příspěvek dopsat, vystřídali se u mne dvě návštěvy ... a pak, mám uvedený i "podpis", který charakterizuje moji povahu. Pokud bude mé "chování" vyvolávat na tomto serveru nevoli, není problém, abych odešla. Pomáhám ráda. S chutí. Na výuku mají tazatelé učitele, já nikoho nemusím nic učit, a záleží na nich samých, zda se budou chtít něco naučit nebo to jen opsat. V matematice je navíc spoustu témat, které člověk pro svůj život vůbec nepotřebuje a pokud učitel umí přimhouřit oko, proč by se to ten dotyčný učil to, co nikdy nebude potřebovat? A jestli ti to udělá radost, dám příklady alespoň do "hide".
Omlouvám se a zdravím.
Offline
↑ gadgetka:
Fakt moc děkuji, myslím, že za 4 dny se to teď zvládnu naučit, mám od každého vzor, tak vím jaké jsou zhruba postupy.
Kdybych zas někdy něco nechápal ve světě čísel, tak se ozvu na mail :-) ještě jednou díky ;-)
Jinak pro ostatní? Slečna gadgetka (a ostatní co mi pomohli) mi aspoň 100% pomohli a nedali půl řešení a zbytek si udělej sám. V dnešní době nemá nic smysl dělat napůl.. mějte se a nezlobte se skrz pár čísel..
Offline
↑ gadgetka: děkuji za vysvětlení.
Souhlasím s Kondrem, není správné kárat nebo spílat řešitelům. Také není účelem, aby někdo přestal zde působit. Tondoví a dalším autorů dotazů nejvíce pomůže, když ten čas, který pro toto fórum vyčleníme, budeme věnovat opravdu pomocí látku pochopit a účivo zvladnout. tedy přesně v duchu pravidel fóra.
Člověk pro svůj život hlavně potřebuje určité zásady.
Proč učitel má přimouřit oko? Pokud podmínkou pro SŠ vzdělání je zvládnutí určité látky v určitém rozsahu - tak proč tedy? Bohužel - nezvladnuto - není SŠ vzdělání.
Také jsi psala, že jsi dovedla kamarádku k titulu ing. Jak - chodila jsi za ni na zkoušky nebo jsi pomahala pochopit a ona tvrdě dřela? Věřím, že to druhé.
Toto fórum není neznámé působiště (a není neseriózní typu libimseti a podobné bludy). Na stranku matweb.cz se odkazuje na školách - osobně jsem zaznamenala 3, velice si vážím důvěry pana Petra Kováře, že zde otveřel svou sekci a pana Roberta Maříka, že sem odkazuje ze stranek MAW (omluva, poku jsem někoho z učitelů vynechala).
Proto je trapné nabízet hotová řešení.
A proto věřím, že je možné podpořit místní pravidla v plném rozsahu.
Tonda91 napsal(a):
V dnešní době nemá nic smysl dělat napůl..
Poprosím Moderátory, aby tuto debatu přenesli k rozboru pravidel a také, aby tuto situaci posoudili.
Offline
Bohužel neumím přesouvat jednotlivé příspěvky, tak aspoň přihodím jeden názor do diskuse.
Tonda91 napsal(a):
V dnešní době nemá nic smysl dělat napůl..
V tomto kontextu máš naprostou nepravdu. Hlavně při výuce matematiky. Nejen že student nemá možnost dojít k řešení vlastní cestou (což ho obohatí do budoucna), ale hlavně ho okrádáš o ten krásný pocit, že na to přišel sám. A doučovatel přichází o tu krásnou chvíli, kdy někomu tento pocit přivodil.
Vám to možná přijde jako prkotina, ale mně takový moment zlepší náladu na celý den. A takový světlý den se mi během náročného semestru setsakramentsky hodí. Proto to děláme. Tady si neleštíme ega, velká část z nás se ani neznáme, nemáme tu svá jména. Dělá nám to prostě dobře.
---
Takový rychlý příklad z praxe: Učitel nám na statistice dal úkoly, které bodoval. Pak nám dal písemku, která z části byla z úkolů. Prošel jsem si seznamy výsledků a nestačil jsem se divit, jak to nějak nekoreluje. Na tom je krásně vidět účinek toho, když někdo něco (ne)dělá sám.
---
Omluva za šíření OT, ale tady jsem nemohl odolat.
Offline
↑ Tonda91:
Tu ide o to, aby si vlastnou hlavou pochopil príklad a vedel sám dospieť k výsledku. Rozumieť tomu, čo robíš.
"Človek sa často viacej naučí na ceste, než v cieli."
Očividne, ide ti zrejme len o cieľ. Ak si myslíš, že ti práve to pomôže pri ťažšej matematike..
Offline
jelena napsal(a):
↑ gadgetka: děkuji za vysvětlení.
Také jsi psala, že jsi dovedla kamarádku k titulu ing. Jak - chodila jsi za ni na zkoušky nebo jsi pomahala pochopit a ona tvrdě dřela? Věřím, že to druhé.
Vypočítala jsem jí všechny příklady ze skript, polopaticky, a ona, co nepochopila, tak za mnou chodila na konzultace. Obě jsme byly již zaměstnané ženské s rodinami, na jinou formu výuky nebyl čas. Díky tomu, že byla dříč, všechny zkoušky z matiky měla za jedna a ve svých skoro 40 letech vystudovala s "červeným diplomem". (dávám do uvozovek, protože nevím, zda tento výraz ještě v dnešní době platí) :)
Offline
↑ gadgetka:
Děkuji za upřesnění. Tedy kolegům - autorů dotazů nijak neubliží, když ani nemusí dřít, stačí, když prokáží snahu přesně podle pravidel.
Pokud máš potřebu řešit, tak to prosím řeš individuálně mailem nebo vytvářej vzorové příklady na MatWiki a není třeba podkopavat zdější ideály.(c) Děkuji za pochopení.
↑ Tonda91: přečti si prosím pravidla, včetně bodu 1. Děkuji.
↑ halogan:, ↑ BakyX: děkuji.
Prosím o konec OT.
Offline