Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím vás,
ještě jsem trošku uvažovala nad takovou variantou:
asi se nedohodneme na formě a stylu odpovědí, která by vyhovovala alespoň většině aktivních autorů odpovědí. Jednomu vyhovuje průběžná debata nad problémem, jiný preferuje napsat řešení a debata je absolutně nezajímavá a nemá za cíl dovádět k řešení, ale pouze odpovědět na položenou otázku.
Solidnosti fóra nepřispívá ani kompletní řešení domácích úkolů, ani přemíra provolání o dodržení pravidel. A ke kompromisu se nedojde. Pokud dojdeme ke kompromisu u stávajících kolegů, tak se objeví někdo nový a opět se bude domlouvat atd.
Neměli bychom uvažovat o zřízení sekce, do které se přesunou témata jednoznačně porušující závažná pravidla? zejména v bodech 2, 3 (bod 4 patří na uzamčení úplně, nějaká hrubé porušení netikety také).
Na úvod sekce se dá přilepené téma, ve kterém jednou popíšeme, jaké jsou důvody přesunu do takové sekce a jak se může téma upravit, aby bylo v pořádku. A nebudeme to omílat dokola.
Pořád totiž mám pocit, že v dobré víře napomáháme ubohosti přípravy, zejména na VŠ, a podporujeme parazitismus, ale vychovávat někoho se mi opravdu nechce.
Co například s kolegou Bibo - je to samostatná práce. Mám zabíjet čas zjištěním, kde je co za domácí úkol? Odkazů na materiály má paní učitelka dost, tak jaká tedy pomoc?
--------------------
Jinak asi tady OT: přes jiné komunikační prostředky a nezávisle se mi dostalo od Dany a od BakyX (tedy je možné, že i někdo další má tento názor :-), že se snažím o vytváření a podpoření zde na fóru duchu komunity (nebo něco v tom smyslu). Je to přesně naopak - o účast v komunitách a spolcích absolutně nemám zájem, o vytváření komunitního ducha mi vůbec nejde.
Co považuji za důležité - je prostor a podmínky pro osobní rozvoj. Pokud to nakonec vyznívá, jako tvorba komunity a komunitních duchů, tak by mi bylo velmi lito.
A tradičně - nehoří :-) neandertálský slovník sem původně chtěla :-) ale mám upravit 29 stran ceníku zemědělských strojů, tak si vystačím s jiným pro dnešek.
Zdravím :-)
Offline
Co například s kolegou Bibo - je to samostatná práce. Mám zabíjet čas zjištěním, kde je co za domácí úkol? Odkazů na materiály má paní učitelka dost, tak jaká tedy pomoc?
asi bys měla napsat té vyučující a požádat ji, aby svým studentům objasnila význam slov "samostatná práce"
Offline
↑ Stýv:
Představa paní učitelky - je to práce ve skupině (a zřejmě ve skupině pověřili kolegu Bibo, aby problém vyřešil :-) Nu tak řeší.
Fakt už nevím, který směr volit.
Omlouvám se, já musím zemědělské stroje :-)
Offline
↑ Stýv:
Mně je spíš paní učitelky lito (určitě má vysokou matematickou kvalifikaci, požadovanou na takovou pozici) - alespoň učí na škole, kde ještě jsou přijímačky (snad), jsou i horší. A neřeším, že se na VŠ vyučuje matematika náročná, méně náročná, primitivní a "Kvantitativní metody".
Jak přínosná bude moje odpověď, pokud kolegu odkažu na učební text paní učitelky hned z prvního řádku na strance předmětu, kde je všechno podrobně a přehledně uvedeno? Pokles nezodpovězených témat o jedno.
Když se jeho téma přesune do "Speciál sekce", kde v úvodním přilepeném tématu bude - "Pro splnění bodu 3 pravidel uvedte minimálně příslušnou část vašich studijních materiálů, postup a vzorce, které máte v plánu používat, a konkretizujte, v kterém kroku je problém..." atd.
Tento dotaz, býť řeší pro VŠ nepříliš náročnou záležitost, moji představu splňuje (zřejmě i kolegů, jinak pochybuji, že by milý kolega Ondřej poskytl tak rozsahlý výklad, děkuji). Nebylo tomu tak u kolegy informatika vždy, pozorujeme výrazné zlepšení :-)
Nediskutujme, prosím, co a jak učit na VŠ, ale co je předmětem tématu. Děkuji.
Offline