Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Tohle je spíš z oblasti 3D grafiky. Je nějaká ploška na předmětu( která má nějakou orientaci v prostoru) . Rozhodně to nemusí být zrcadlo(vá plocha, kde platí zákon lomu a odrazu)
Počítá se vždy se těmito situacemi ("paprsek sem a paprsek tam", pokud paprsek je správné slovo):
-1.pozorovatel (kamera) se dívá z nějakého směru α(bez určení jestli je to k normále nebo k něčemu jinému), ale příspěvky do kamery mohou být dané integrálem příspěvků ze všech úhlů (pro zjednodušení hemisféry nad objektem v případě neprůhledného uzavřeného objektu) krát nějaká funkce odrazivosti R(α,β, případně λ) (jak se ta funkce nazývá)?
-2.V případě raytracingu když se počítá "přenos světla" tak vlastně plošky ve výpočtu se opakují víckrát ...
Ale to není důležité, pro jaký ze 2 účelů to je.
Ale mě zajímá jedna věc na té funkcí R(α,β). Obecně třeba můžeme mít difuzní povrch R(α,β)= konstanta nebo R(α,β)=1/cos(β), což by měl být povrch v Lambertově stylu.
Co když ale úhly α,β (tedy teď si uvědomují, že správně by to měly být orientované směry) nejsou v rovině(rovině normály!)? To znamená že nesvírají úhel 180° při pohledu ve směru normály. Snad je to představitelné:
Znázornění: Ploška= plocha monitoru, jak se na něj díváš (definice úhlů: azimut: nahoře 0,vpravo 90;elevace: kolmo na normálu=90°, ve směru plošky=0°).
Vstupující paprsek jde zleva (azimut270), pod úhlem 10° například.
Matný povrch monitoru odráží paprsky na všechny směry, ale já si zvolím pro zkoumání třeba směr dolu (180°) a 45°.
Je jasné, že paprsky nejsou v rovině normály. Jak se nazývají úhly mezi nimi ???
1. rovinný úhel mezi paprsky (když oběma paprsky proložím rovinu)
2. úhel při projekci paprsků na plošku ("pseudo rozdíl azimutu") - kdyby druhý paprsek pokračoval jako lomený nebo dokonce odražený, bylo by to 180°
3. rozdíl elevací (což najde naprojektit narodzíl od předchozího)
snad k tomu bude obrázek
Offline
↑ <h1>dydy</h1>:
Ahoj,
na to, že se zajímáš o počítačovou grafiku, je ten obrázek fakt super. A ten text je ještě lepší. "Paprsek jde zleva pod úhlem 10 stupňů", bezvadný.
Rád bych pomohl, ale vůbec netuším, o co ti jde.
Offline