Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 19. 02. 2011 12:22

ninebarblues
Zelenáč
Reputace:   

Určení, zda linie protíná plochu

Dobré odpoledne,
mějme přímku, jež je definována dvěma body v trojrozměrném prostoru a plochu, která je definována třemi, lépe čtyřmi body v tomtéž prostoru, přičemž tyto body tvoří troj-/čtyřúhlelník na této ploše. Já se snažím zjistit několik věcí:
- protíná přímka tuto plochu?
- protíná přímka tuto plochu a zároveň vytyčený mnohoúhleník na ní?
- v kterém bodě protíná tato přímka plochu, pokud protíná?

Abych se přznal, nemám ani nejmenší tušení, jak toho dosáhnout, ačkoliv jsem programátor, matika mi paradoxně vždy činila potíže a proto nejsem schopný uvést ani nástřel řešení. Za rady předem děkuji :)

#2 19. 02. 2011 13:01

Phate
Reputace:   99 

Re: Určení, zda linie protíná plochu

Uz jste se ucili stereometrii ve skole?

Vykonávat věc, které se bojíme, je první krok k úspěchu.

#3 19. 02. 2011 13:03

ninebarblues
Zelenáč
Reputace:   

To ano, nicméně zcela jsme vynechali 3D + jak říkám, zrovna se nekamarádím se s matematikou, takže mi dělá problém to přenést do praxe.

#4 19. 02. 2011 13:29

teolog
Místo: Praha
Škola: MFF + PřF UK
Pozice: Gymnázium Přírodní škola - učitel (M, Z)
Reputace:   167 

↑ ninebarblues:
Tak to by mne zajímalo, co jste ve stereometrii brali, pokud jste vynechali 3D.

Já bych na to šel přes analytickou geometrii. Klasická úloha vyšetření vzájemné polohy přímky a roviny. Budete potřebovat normálový vektor přímky a normálový vektor roviny. Umíte ty vektory ze zadaných bodů získat? A pokud ano, víte, jak z těch vektorů vzájemnou polohu zjistíte?