Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ Lucinecka88:
Zdravím,
máš vyřešit rovnici a najit n=...
zkus podle doporučení kolegů k tomuto zadání zapsat alespoň levou stranu rovnice
Děkuji.
Nebo si budu myslet, že z kolegů tropiš žerty (no co já si budu myslet, je celkem jedno)
Offline
↑ Lucinecka88:
děkuji, příště, prosím, napíš, co jsi dělala a co nevyšlo.
Tvůj zápis se mi zdá v pořádku, výsledek stroje zde.
Zkus si překontrolovat, jak jsi roznásobila závorky (nejlépe od záčátku, snad jen nějaký překlep).
Offline
↑ Lucinecka88:
Je potřeba roznásibit ty závorky, tím na každé straně rovnice vyjde polynom třetího stupně v proměnné n, avšak oba tyto polynomy budou
normované, tj. koeficienty u n^3 budou 1 a proto se členy 3. stupně navzájem v rovnici vyruší. To, co z rovnice pak zbyde, bude
možno upravit na kvadratickou rovnici.
Offline
Děkuji, spočítala jsem to znova a vím kde jsem udělala chybu.
Offline
↑ Lucinecka88:
máš vyřešit rovnici a najit x=...
Co jsi už zkoušela a kam jsi došla? Děkuji
Offline
↑ Lucinecka88:
Tak si udělej zkoušku (dosazením do úplně původního zadání x=16 a x=10). Co platí? Děkuji.
Offline
↑ Stýv: děkuji, mně také.
Ovšem naše kolegyňka Lucinečka má jeden neoblomný argument.
Offline
↑ jelena:
Promin nemám žádný sbírky, takže věřím výsledkům co mám tady.
Dosadila jsem si to a máte pravdu má to být 10
Offline
↑ Lucinecka88:
Symbol nejspíše bude znamanat počet variací s opakováním k-té třídy z n prvků a je na to vzorec, který není těžké odvodit:
Máme k dispozici pozic a prvků.
Na 1. pozici může být kterýkoliv z těchto prvků, máme tedy možností pro obsazení 1. pozice.
Na 2. pozici může být opět kterýkoliv z základních prvů, neboť u variací s opakováním už nejsme omezeni podmínkou, že by na různých pozicích
musely být různé prvky. Máme tedy opět možností pro obsazení 2. posice , což spolu s předchozím dává celkem možností pro obsazení
1. a 2. posice atd., tedy pro pozic dostáváme možností, jak je obsadit variacemi s opakováním.
Offline
↑ Rumburak: děkuji, neuvěřitelná trpelivost při výkladu :-)
↑ Lucinecka88:
není za co se omlouvat (až na nedodržení místních pravidel, u kterých je vyžadováno předvedení vlastního postupu a konkrétní formulace problému).
U maturity asi nebudeš mít zadání s výsledkem, tedy je třeba nacvičovat, jak obhájit svůj postup a jak najit případnou chybu.
V materiálech paní učitelky jsme už nějaké chyby našli, i v kvalitních sbirkách překlepy jsou (už jsme našli i u Petákové). "Chyby děláme všichni." (c)
Dobré jsou knihy od Poláka "Přehled středoškolské matematiky" a "Sbírka řešených příkladů" - jsou v knihovnách a v antikvariatech (za celkem skromnou cenu).
Ať se vede, téma označím za vyřešené.
Offline