Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1
a) |x+4| >= 2 ... nulovy bod -4 a vzdalenost od nuloveho bodu rovnou dvema maji body -6 a -2, takze (-oo,-6) sjednoceno (-2, +oo)
b) nulové body -1 a 2, řeš tu rovnici postupně pro intervaly: (-oo, -1>, (-1, 2) a <2,+oo)
Offline
c) muzes to delat uplne stejne jako b)
Offline
proste si urci nulove body, ty ti rozdeli na intervaly...
potom res rovnici v jednotlivych intervalech, v tom intervalu kde by ti absolutni hodnota x+1 vysla zaporan tak ji nahradis -x-1 a tak pokracuj dale... potom intervaly sjednotis
Offline
c) řeší se úplně stejně jako b) tedy:
1) určíme nulové body, které ohraničují jednotlivé intervali
2) určíme kladnost nebo zápornost obou absolutních hodnot v jednotlivých intervalech
3) řešíme rovnici v jednotlivých intervalech
Offline
↑ Bazztard:
Zdravim :-)
ne, ze by nemohl(a), ale tvoje ulohy jsou zcela standardni - urcite neni problem najit neco podobneho v ucebnici, kterou mas k maturite. Mozna, ze tobe zrovna unikl jen nejaky krok v postupu, proto mas pocit, ze jsou tezke.
Proto, pokud mas zajem, posli sem svuj postup (i rukou psany nebo jinak upraveny, nemusi byt v TeXu), pripadne dotaz, ktery krok neni uplne jasny. Urcite vysvetlim(e) a pomuzem(e).
U maturity neni nutne dotahnout cely vypocet do dokonaleho konce, muze se stat, ze ten cas nestaci, ale je potreba umet si predstavit postup a mozne "zakernosti" a dotazy, co mohou polozit v prubehu odpovedi.
Prece nemas v planu se naucit nazpamet ulohy, ktere nekdo jiny vypocita (to je pak jednodussi maturovat z dejepisu :-)
Nevylucuji, ze nekdo z kolegu bude mit jiny nazor :-)
Offline
↑ jelena:
no je to tak, ze jsem byl dlouho nemocny a nemohl byt ve skole na doucovani... takze ostatni uz jsou u 20. okruhu a ja u 7., proto potrebuju takto pomoc. vse potrebne k reseni okruhu v sesitech nemam a kdyz mi tu nekdo neco vyresi, tak mi pak staci, se na to podivat.
Offline
↑ Bazztard: A proc si od ostatnich nepujcis sesit s resenimi? kdyz jsi byl nemocny, tak ti je snad nekdo puci, ne?
Offline
↑ Bazztard:
Zdravim,
osobne v techto dnech nemam casovy prostor, abych zodpovedne vypsala cele postupy tak, jak by si zaslozila priprava na maturitu - pokud alespon trochu pomuze, tak tady je docela prehledna sbirka, kde je jak teorie, tak prakticka ukazka prikladu s vysvetlenim www.civ.cvut.cz/info/run1.php?did=518 - tip jsem ziskala od jednoho z nasich kolegu na foru, dekuji.
Chapu, ze to neni presne to, co od nas ocekavas :-(
Offline
↑ Bazztard:
Zdravim :-)
1. zadani je OK :-)
Offline
↑ Bazztard:
b) OK
c) - na druhem intervalu po odstraneni absolutni hodnoty ma byt +3, reseni na tomto intervalu by melo byt pro kazde x z intervalu od -1 do 3. (vychazi tam po upravach 0=0). Vysledek pro cele zadani je od <-1 do 3> .
To je takova velmi zbezna kontrola, snad jsem neco neprehlidla.
Editace: zadani je v poradku, zvetsila jsem obrazek a uz jsem to take videla, omlouvam se :-)
Offline
↑ Bazztard:
Uz jsem to editovala, mas pravdu - bylo to v poradku, zustava jen ta poznamka k prostrednimu intervalu. Promin zmatky, prosim.
Offline
↑ Bazztard:
spatne se mi to zobrazuje, minusy nevidim a misto + jen svislou carku. Ale snad jsem to prelouskala.
Jelena ti psala, ze tam mas chybu, tak ti chci jen poradit, jak na chybu prijit i sam...nekdy.
Pokud vyjde resenim bod, který je nulovym bodem a lame se v nem interval, musi vyjit v obou sousednich intervalech.....co tim myslim? Podivej, ty jsi cislo -1 priclenil k prvnimu intervalu a tam ti vyslo jako reseni...dobra, ale co kdybys cislo -1 priclenil k druhemu intervalu? V prvnim intervalu by ti vyslo x=-1, to by ale nepatrilo do intervalu (-oo, -1), takze NR...a podle tveho (chybneho) vypoctu ti ta -1 ve druhem intervalu nevysla a to te mohlo upozornit, ze neco neni v poradku. Totez u hodnoty 3. Vyslo ti jako reseni u 3. intervalu, i kdyz zalezelo jen na tobe, ke kteremu intervalu tento hranicni bod pridas.
No a pak me yaskocilo, jak jsi prisel na tve reseni? Priklad c) byla rovnice a ne nerovnice a ty mas resenim intervaly....to je u rovnice mozne jen pokud by ti vyslo, ze ma nekonecne mnoho reseni, a to ti nevyslo.
Ale jinak musim uznat, ze sis vedl celkem dobre a souhalsim s Jelenou, ze to ze ti opravime chybne reseni ti da urcite vic, nez ti to spocitat...drzim pale u matury.
Offline
↑ Bazztard:
jen drobne...oboji resis na intervalech, ktere ti vznikly diky nulovym bodum a vzdy musis nalezene reseni zkontrolovat, zda lezi v uvedenem intervalu...to plati pro rovnice i nerovnice stejne.
U rovnic je "castejsi", ze jejim resenim je cislo a ty zjistujes, zda je z uvedeneho intervalu, mene caste je, ze ma rovnice za reseni vsechna R-cisla, pak je resenim cely interval, na kterem jsi rovnici resil.
U nerovnic je naopak bezne, ze vysledkem je interval a ty hledas prunik tebou nalezeneho intervalu (reseni) a intervalu na kterem nerovnici prave resis.
Takze jsem nevedela, jak jsi pri reseni rovnice dospel k tomu, ze by jejim resenim melo byt sjednoceni intervalu, coz bych cekala u nerovnic. Nahodou u toho prikladu byl resenim cely interval a to i presto, ze zadany priklad byl rovnice, ale jak jsem psala, bylo to proto, ze na prostrednim intervalu vyslo, ze rovnice ma reseni pro vsechna R-cisla a resenim byl tudiz cely prostredni interval ;-)
Doufam, ze jsem to moc nedomotala, nejak mi na to vysvetlovani chybi ruce...ted nemyslim tukani do klavesnice, ale ukazovani, co myslim :-)
Offline
Stránky: 1