Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑ Dana1:
OT: take zdravim :)
Myslim si, ze obcas nez aby dotycny slozite vysvetloval, kde se zasekl, je lepsi azcit mensim nakopnutim, ale v zadnem pripade nechci degradovat pravidla fora :)
OT2: pouziti TeXu v sekci zakladni skola se take nevidi casto, takze alespon chvilku si s tim autor asi hral :)
Offline
↑ Adas:
Všetky menovatele musia vyzerať rovnako. V každom musí byť zátvorka (2x - 3), číslo 9, číslo 2 a číslo 5. Doplníš chýbajúce
čísla do menovateľa a tie isté ("chýbajúce") hneď aj do čitateľa príslušného zlomku (zlomky rozšíriš tak, aby menovatele boli rovnaké), v jednom zlomku doplníš do menovateľa aj čitateľa zátvorku (2x - 3).
↑ Adas:
Doplň aj ten menovateľ číslami 2 a 5 a tiež zátvorkou (2x - 3), rovnako aj čitateľ.
Keď už sú všetky menovatele rovnaké, tak násobíš spoločným menovateľom a zostanú Ti v rovnici vlastne len čitatele.
V rovnici sú veľké čísla, ale vyjde pekne, ak som sa nepomýlila.
Na začiatku sa mala dať podmienka riešiteľnosti...
↑ Adas:
Dobre. Násobíš spoločným menovateľom. Aký máš spoločný menovateľ?
Po vynásobení spoločným menovateľom mi vyšla rovnica
↑ Adas:
Áno. Teraz treba zapísať rovnicu, ktorá vznikne, keď týmto spoločným menovateľom vynásobíš danú rovnicu .... a doriešiť.