Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím vás,
přesunuto odsud :-), jelikož se mi dosud nepodařilo rozdýchat představu, že zde s kolegy soutěžíme o přízeň reparántů (případně dalších "tazatelů") - viz skrytá část.
A jelikož mi Dana (děkuji) přes PM upřesnila, že její příspěvek spíš se vztahoval k repetentům a k technice vysvětlování, tak jsem si dovolila příspěvek vyčlenit do samostatného tématu. V původním tématu mám odkaz. "Alenku" jsem nahradila "tazatelka", abych nemusela měnit rod ve větách.
Dana napsal(a):
Povedala by som, že napríklad aj tazatelka by mala viac komunikovať - občas napíše, že nerozumie alebo rozumie, ale v skutočnosti témy neuzatvára.
To by mala robiť ona. Ten príklad s je už začatý v treťom príspevku.
Možno by bolo dobre sústrediť sa na jednu vec, tú dokončiť a až potom robiť ďalšie.
Rozumné sú určite rady od Rumburaka a Hanisa o spôsobe práce - pomaly a po jednom kroku.
Keď dostane kompletné riešenie, prejsť si ho a tam sa pýtať, čo nepochopila...
Myslím, že jej je treba vysvetľovať radšej na číslach ako písať teórie.
3(...) sú tri zátvorky, s nimi treba niečo robiť...
"písmenká" sú čísla, ibaže my nevieme aké.
-1 + z si treba predstaviť napríklad ako -1 + 5. Kalkulačka vyráta -1 + 5 = 4. A teraz z - 1 : 5 - 1 = 4. Rovnaké.
Alebo upozorniť na rovnaké znamienko v oboch výrazoch pri 1 aj pri z s tým, že +1 = 1.
Neviem, či komutatívnosť je práve vhodný argument pre toho, kto nerozumie, sú tam "iné" znamienka...
Myslím, že tazatelka potrebuje tvrdeniam hlavne uveriť, lebo jej samej to pripadá ináč...
A možno naozaj by mohla povedať, o čo vlastne ide - aká škola, aké materiály atď., pokiaľ viem, pred reparátom sa musia špecifikovať požiadavky na skúšku - ľahšie by sa reagovalo. Keď človek vidí postupy, ktoré žiak používa, na ktoré je zvyknutý, môže lepšie pomôcť.
Mohli by sme byť disciplinovanejší, naozaj nedávať kopu rovnakých príspevkov, a treba podľa mňa chápať aj to, že ide o najzákladnejšie základy a výklad aj kompletné riešenia (vzorové príklady) uvádzať podľa toho.
Myslím, že príspevky by sa mohli skrývať do hide, nepôsobí to potom tak neprehľadne a tazatelka si vyberie, čo sa jej hodí.
Pokud máte zájem, debatujte, prosím.
Pokud jsem ještě něco nenapsala v odkazovaném skrytém příspěvku, tak to jsou důvody, proč nemám v plánu vyvinout větší aktivitu:
- že úžasný kolega Stýv dostal zápornou reputaci za to, že se "tématu věnoval málo",
- že kolega napíše PM, mail a příspěvek, abych mu poslala řešení, ale ani náznak, že mail s přílohou dostal,
- že kolegové témata neukončí nebo neoznačí za vyřešená.
A potom abych se snažila... to tak. Mějte se.
Jelena
Offline
Já flintu do žita zatím neházim. Zpravidla čím je spolupráce těžší, tím lepší výsledků dosáhneme. Samozřejmě že se mi lépe spolupracuje s takovou drabi, kterou stačí jen popostrčit a pak jen koukat na haldy vytexované matematiky, ale ne každý je tak pilný :-)
Takový mišo se taky dlouho odmítal přizpůsobit místním zvyklostem, ale už docela konverguje ke správnému chování. Očekávám, že Alenka se též začně přizpůsobovat, jinak bude muset počítat s odlivem rad.
Souhlasím s Danou, že na Alenu musíme konkrétně. I když u Rumburakových rad se dá stěží najít něco nesprávně, nevím, zda mají takový přínos pro slečnu studentku, protože té nejde tolik o to pochopit danou látku.
Tolik můj pohled.
Offline
S Jeleniným úvodním příspěvkem souhlasím, ještě doplním co mám já na srdci:
Prosím všechny, kdo odpovídají, aby se drželi striktně matematické terminologie. Upozorňovali na nepřesnosti, byť jsou myšleny správně, zkrátka vyjadřovat se na úrovni. Pokud tazatel nerozumí, samozřejmě termín vysvětlit, ale pořádek musí být. Za chvilku bychom se nemuseli domluvit, už několikrát jsem se setkal se záměnou determinantu a diskriminantu, pokrácení a rozšíření zlomku aj.
Matematika je jazyk a pokud se někdo nenaučí slovíčka, tak ztroskotá u základů.
Děkuji.
PS: pokud někdo na střední škole má problémy s látkou základní školy, můžeme pomáhat, můžeme se snažit, ale občas má lepší vliv si holt ten ročník zopakovat. Nechci být škodolibý, ale někdy je toto lepší východisko.
PSS: nevím proč mi zdejší automatická kontrola pravopisu podtrhuje slovo "holt", obvykle tu nemám červeného nic :-) A taky se divím, že některým uživatelům to nepřijde podivné mít celý příspěvek červeně podtržený.
Prosím, neukřižujte mě a mějte se blaze, Honza.
Offline
Opakovanie ročníka je myslím zase to isté, čo viedlo k reparátu - hromadné vyučovanie je vždy len hromadné...
Myslím, že to nepochopené učivo ZŠ na strednej so žiakmi nikto doberať nebude, je tam dosť toho stredoškolského...
Ak by som ja mala mať reparát, hľadala by som si čím skôr (dobrého) osobného učiteľa, ktorého prístup a výklad by mi vyhovovali.
Ale viem si predstaviť, že by s tým mohol byť problém.
Prečo ľudia reagujú - myslím, že preto, lebo iných podnetov je málo, vysvetľujú sa relatívne jednoduché veci a ako píše Halogan, je to aj určitá výzva, či sa podarí...
Offline