Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj, sem měl dělat rovnice z fraktálů. Většina šla, ale byly i problémy:
3! 4! 3! 1 3!
-- +-- = -- + -- = --
4! 5! 1 5! 5!
na to mi učitelka řekla, že smím krátit jen při násobení
tak zkouším druhé řešení:
3! 4! 15! + 4!
-- +-- = -------------
4! 5! 4!
ale jak dále?
Pavel Brožek: Nejedná se o fraktály, ale o faktoriály.
Offline
↑ Fredy.00:
Edit: Ve faktoriálech nejsem kovaný, proto jsem to nedokončil
Offline
↑ Fredy.00:
A:
B: úplně stejný princip jako u příkladu A
Offline
↑ Fredy.00:
Musíš si uvědomit, co je to vlastně ten faktoriál. Pak se ti podaří nejen pochopit proč , ale vypočítáš i ty druhé dva příklady.
Přečti si třeba tohle vlákno: http://forum.matweb.cz/viewtopic.php?id=18997.
Offline
↑ Fredy.00:
Já se přiznám, že nevím která trojka se podle tebe ztratí. Myslíš tohle?
Pokud ano, tak se nic neztratilo. V čitateli je 5 jablek + 4 jablka. Celkem je tam tedy devět jablek.
Nebo kterou trojku hledáš?
Offline
↑ Fredy.00:
Zdravím, dokázal bys upravit ? Děkuji.
Offline
↑ Fredy.00:
Ano. A teď si místo a představ 3! a jsi doma. Viz to povídání o jablkách v mém minulém příspěvku, které jsi asi nečetl.
Offline
↑ Fredy.00: Nemáš pravdu, 3! = 6, a 6! = 720. Pokud říkáš, že 3!+3! = 6!, je to to samé, jako kdybys tvrdil, že 6+6=720
6+6=12, neboli 6+6=2.6, neboli 3!+3!=2.3!
Offline
↑ rleg:
tak to mi musíš vysvětlit... já říkám jednoduchou úvahu:
divím se, proč v předchozí části zlomku máš dvakrát 3!, ale v poslední části jen jednou 3!.
Ty tu mluvíš o něčem naprosto jiném - ta devítka vznikla sečtením 5 a 4, ale stále mi nikdo neřekl, kam se vytratila ta jedna z 3!.
Moje otázka je naprosto jednudchá, nevím proč tu na ní jsou tak komplikované odpovědi.
Offline
↑ Fredy.00:
Je tam jen jednou 3!, stejně jako na pravé straně rovnosti
je "jen jedno" áčko, zatímco na levé jsou "dvě".
Offline
↑ Fredy.00: Když s tím máš problém, klidně si ten faktoriál rozepiš
Pokud mi nevěříš, zkontroluj si to na kalkulačce
Offline
Jen k tomu původnímu příkladu...
Jde to i takhle snadně. To je to, co se tu do tebe snaží lidi natlouct...
Faktoriál je vlastně: . Všimni si tedy, že a nemusíš víc řešit.
Jestli umíš vytýkání z výrazů, tak jsi za vodou i v druhém případě:
Prostě vytkneš 3!.
Offline
↑ Olin:
zatraceně, ty říkáš že tam je jen jednou 3!, a JÁ ZCELA JASNĚ VIDÍM ŽE TAM JE DVAKRÁT 3!.
mluvíme vůbec oba dva o stejném příkladu?
jedno je červeně, druhý MODŘE a třetí zeleně.... jakto že z červeného a modrého vyjde jen jedno zelené?!
Offline
↑ Fredy.00:
Odpusť si ten caps lock a zkus aspoň na chvíli předpokládat, že tu nejsou všichni idioti, a že opravdu mluví o tom samém jako ty a aspoň trochu tomu rozumí.
Už několikrát tu vysvětlení padlo, a i ty sám jsi tu v jednu chvíli napsal, že . Takže s barvičkama:
.
Je ti i v tomto případě divné, že z "červeného a modrého vyšlo jen jedno zelené"? Protože to je přesně to samé jako s těmi faktoriály, což ti říkal už právě Olin. Je to prostě sčítání.
Offline
to nejsou různá jablka: 5 červených jablek + 4 červená jablka = 9 červených jablek ↑ LukasM:
-----------------
pro Lukáše M. - z náhledu vidím, ale už to tady nechám, budeme to považovat, že probíhá podzimní výcvik před spekrtr. rozklady :-) Je třeba zvyšovat odolnost a vynalézavost jednotky. Zdravím.
Offline
↑ Fredy.00:
Nevidím žiadnu logiku, prečo by mal byť
, ďalší tiež, teda , spolu a to sa určite nerovná .
Pozerám, že to tu dávno kolegovia vysvetlili :-).
Offline
↑ Fredy.00:
3! je číslo, ktorého hodnota je 6.
, teda
K pôvodnejšej úlohe:
kusov čísla + kusy čísla je kusov čísla , matematicky:
A poprosím zmeniť tón...
Offline