Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Potřeboval bych nějak polopatě vysvětlit složitější příklady, které pak musím znázornit na číselné ose. Jde např. o příklady typu: absolutní hodnota z x-3 <= 2.. Neo příklad typu absolutní hodnota z x+3 je menší než 2.. Na internetu jsem hledal, ale vždy jsem narazil na jednodušší příklady. Naše učitelka matiky hrozně chvátá a nechápu jí.. prostě nevysvětlí to, řekne nám definici kterou nikdo nechápe a rovnou praxe :(( .. tak jestli by někdo poradil.. Jinak je to na gymplu normální popsat 2 A4 za hodinu matiky.. furt nová látka a cpou vám to.. pak po vás ppžadujou to všechno chápat jakmile vám to řeknou? To jentak mimo dotaz.. prosím o vysvětlení, budu se tu asi muset objevovat častěji :D
Offline
↑ pextr2142:
geometricky vyjadřuje vzdálenost čísla (bodu na ose) od čísla .
takže
zanmená najít všecha čísla, která mají od bodu 3 vzdálenost menší nebo rovnu 2.
Sestrojíš si číselnou osu, vyznačís číslo 3 a odměříš 2 jednotky napravo, dvě nalevo a dostaneš krajní body úsečky, která je řešením.
je v principu stejné, ale musíš si to představit jako .
TAkže najdeš číslo , odměříš dvě jednotky a máš krajní body. Ale pozor, tady není , takže ty krajní body do hledané úsečky nepatří.
Offline
↑ pextr2142:
u druhého bude -3
Offline
↑ pextr2142:
Protože abs. hodnota z reálného čísla je vždy kladná, hledáš nejprve číslo x, pro které platí, že , a potom číslo x, pro které platí . Obě čísla jsou řešením rovnice.
Offline
↑ pextr2142:
Je dobre si uvedomit, ze je jedno, jestli meris vzdalenost Praha-Kolin nebo Kolin-Praha. Nezalezi, z ktereho konce zacnes merit, pokazde bys mel dojit ke stejnemu vysledku.
Proto neni nic jineho nez hledani bodu vzdalenych 10 jednotek od 3.
Offline