Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Dobrý den.
Tohle jsou výsledky MO, na kterých jsem byl:
(jsem Ondřej Hajnyš)
2010 (6. třída)
http://www.zsschsady.cz/obsah/souteze/1 … 678-ok.pdf
2011 (7. třída)
http://www.zsschsady.cz/obsah/souteze/1 … k-z678.pdf
2012 (8. třída)
http://www.zsschsady.cz/obsah/souteze/1 … ok-678.pdf
2013 (9. třída)
Zhoršuju se :-(. Matematiku mám moc rád a chtěl bych se zlepšit na úspěšnost jako v 6. třídě. Poradili byste mi prosím vaše tipy, postřehy apod. jak se zlepšit v MO i v celé matematice?
Offline
↑ H2O:
Takže. Teraz teda budeš v 1. ročníku SŠ. Matematická olympiáda na SŠ začína kategóriou C. Podľa mňa je skok medzi kategóriou C a kategóriou Z9 priveľký. Preto na ňu treba byť pripravený. Moje odporúčanie:
Ako prvé sa presvedč, že vieš celú základoškolskú matematiku, teóriu aj príklady. Keď si budeš istý, že ti ZŠ matematika nerobí príklad, tak až potom by bolo dobré ísť ďalej.
Aj keď už budeš prvák, tak by som odporúčal riešiť Z9 a Z8. Vziať si posledných povedzme 10 ročníkov (ideálne všetky dostupné) a riešiť úlohy. Ktoré nebudeš vedieť, tak pozri vzorové riešenia. A aj k tým, ktoré budeš vedieť, pozri vzorové riešenie. Často sú písané náučne. Toto ti pomôže pri prechode zo Z9 na C.
Popri tom by bolo dobré ešte pred začiatkom SŠ sa aspoň trocha zoznámiť so SŠ matikou. Zožeň si nejakú učebnicu SŠ pre 1. ročník a podrobne sa z nej uč. Osobne odporúčam túto knihu. Môžeš sa ale spoľahnúť, že sa to naučíš v škole (to už záleží od školy, ktorú si zvolíš). U vás v Česku sa ešte našťastie učí v škole matematika...Okrem toho odporúčam čítať fórum (sekcia Stredná škola). Lepšie sa naučíš metódy riešenia jednoduchších úloh.
Keď už budeš pripravený na C kategóriu (v tej dobe by malo byť zverejnené domáce kolo), tak si skús úlohy z neho. Nejakú úlohy najskôr nepôjdu, ale našťastie sa k úlohám domáceho kola dávajú návodné úlohy. Popri tom je dobré prechádzať si staršie úlohy z kategórie C, čím viac, tým lepšie. Zistíš, že v C kategórií sa (na rozdiel od Z9) objavujú metódy, ktoré sa v škole neučia. Preto je vlastná práca so vzorovými riešeniami nenahraditeľná. Je dobré si pamätať princíp riešenia a byť schopný po zatvorení riešenia zreprodukovať myšlienky v riešení použité.
Ak budeš niečo potrebovať poradiť alebo nebudeš niečomu rozumieť, tak to napíš na fórum. Ak budeš chcieť poradiť s aktuálnou úlohou z MO, tak mi napíš PM (tu na fóre sa nemôžu verejne riešiť).
P.S. Z horších výsledkov si nič nerob. Ja som mal v 7. ročníku (Z7) v okresnom kole 1 bod a nejako som sa cez to dostal :)
Veľa šťastia.
Offline
Žádné "triky" na olympiádu nejsou. Prostě musíš makat. Vyhrát kategorii A bez intenzivní přípravy je prostě nemožné. Spočítej tak tisíc příkladů a uvidíš, že příští rok dopadneš líp :)
Offline
Poznamka:
Na webe existuje viacej for ktore mozu byt uzitocne na pripravu MO ...
A to ti da moznost sa aj zdokonalit v inych jazykoch.
Offline
↑ BakyX:
Mockrát děkuji. :)
Takže budu počítat, počítat, počítat…
Ještě bych se chtěl naučit dobře vyjadřovat, aby mě ostatní pochopili a abych mohl pomáhat – to se mám dívat na dotazy (zatím v sekci Základní škola a asi spíš už vyřešené), sám to vyřešit a pak se podívat na odpověď a postupem času, když si budu jistý, odpovídat?
Offline
↑ H2O:
Ak si budeš istý, tak odpovedz a ak nie, tak si počkaj na odpoveď niekoho skúsenejšieho a porovnaj to so svojou. Nemusíš to nejako extra študovať, ZŠ matiku predpokladám už vieš. Pomocou toho sa len uistíš, že ti úlohy z nej celkom idú. Môžeš brať sledovanie fóra ako napríklad matematický relax.
Aby som doplnil ešte predošlú správu. Existujú takzvané korešpondenčné matematické semináre. V nich riešiš rôzne úlohy v niekoľkých sériach a svoje riešenia posielaš na zvolenú adresu. Môžeš sa vďaka nim dostať na "matematické" sústredenie, kde budú najúspešnejší riešitelia. Tie sústredenia sú však väčšinou o "oddychu", matematika je tam "len aby sa nepovedalo". Môžeš skúsiť a uvidíš, či sa ti to bude páčiť.
Aktuálne by si ešte mohol skúsiť základoškolské semináre. Osobne poznám tieto:
http://www.p-mat.sk/aktivity/pikomat-pikofyz/
http://matik.strom.sk/
http://pikomat.mff.cuni.cz/
Určite ich existuje viacej. Na tých stránkach si o nich môžeš prečítať a rozmyslieť si, či ich skúsiť.
Ďalej je tu dobrý seminár pre SŠ, v ktorom je 11 úloh, pričom prvé úlohy sú veľmi ľahké, konkrétne:
http://www.kms.sk/index
Na začiatok postačí skúsiť zopár prvých alebo druhých úloh v sériach.
Je už na tebe, ako skombinuješ semináre s hore uvedeným návrhom na prípravu. Môžme sa o tom ešte porozprávať napríklad cez SKYPE (patrik.bak) alebo ICQ (361950862) alebo GMAIL (patrik.bak.x@gmail.com). FAKEBOOK nemám.
Offline
↑ H2O:ak riešiš olympiády a baví ťa matematika tak pri dnešnej tendencii dotazov môžeš zavítať aj do sekcie vysokej školy si myslím niektoré sú tam fakt skoro pre základnú školu
Offline
Ahojte, vždy, keď sa mi naskytne nejaký voľný čas, mojím koníčkom sa stáva preriešenie príkladov z takých tém, ktoré sme ešte na strednej nemali. Momentálne riešim príklady na integrály a je tu jeden príklad, na ktorom som sa zasekol.
Zadanie príkladu vyzerá nasledovne: Vypočítajte obsah rovinného útvaru ohraničeného grafom f:y=x na štvrtú, priamkami x=1, a y=0.
Ak by sa tu našiel niekto, kto by mi vedel ukázať postup, ako vypočítať tento príklad, bol by som velice vďačný :)
Offline
↑ RichAss: 1. Máš obrázok?
2. Úloha patrí do sekcie Vysoká škola - úvod do štúdia, s MO nemá nič spoločné.
Offline