Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ mp3jj:
Gratulace ke krásnému výsledku a děkuji za zprávu a za poděkování pro kolegy :-) Pozoruji, že jsi místní veterán (již od ZŠ - tak?).
↑↑ miso16211:, ↑↑ mp3jj:
jaké jste zvolili pokračování ve vzdělání? Děkuji a úspěchy přeji.
Offline
↑ jelena:
Děkuju; jsem tady od doby, kdy jsem se dostal na gympl. Chodil jsem na šestiletý gymnázium :-)) Chtěl bych např. na ekonomii na UK. Za pár dní by už měli zveřejnit hranici pro přijetí, tak uvidíme :-) Děkuji, ať se daří ;-)
Offline
i ja bych velice rad poděkoval všem, co se podílejí na chodu tohoto fora, take jsem maturantem z matematiky, take školni matematiku jsem zkusil a vyšlo to paradne , parcialni derivaci jsem ohromil :) Děkuji všem
Offline
↑ breta21:
Děkuji za zprávu a gratulace k výsledku!
parcialni derivaci jsem ohromil :)
Pana H. a pana K.? To nebylo snadné. Jinak pří hledání vašeho tabla jsem neměla žádnou potíž - zde starší ročník musel navigovat :-) Následuješ starší ročník i v dalším studiu nebo je zvolen jiný směr?
Offline
↑ jelena:
Mou komisi dokonce tvořili 3 matematici, pan H. a K. za MGO a pan doktor P. za SGO :) Dalším směřováním jsem se však otočil o 180, jdu na Práva(5-ti leté) a zvažuji mezi Brnem a Prahou....ale at nezahodím uplně tu matematiku, tak si dám asi i dálkově ekonomii na VŠB :)
Offline
↑ breta21:
tak to jsi měl hvězdnou komisi.
jdu na Práva(5-ti leté)
a tak, teď už mi dává souvislost směrovka do Haagu :-) Tak pohodlnou cestu a děkuji za zprávu.
Offline
Maturita zatím asi daleko, do parku to nepatří a do úvodního informačního tématu taky ne, tak to asi hodím sem:
Pokračování na debatu, která začala tady, kam nepatří (jako moderátor se opravdu stydím ;))
jelena napsal(a):
↑ janca361:
Děkuji za novinky (ale už jsme mělY být v parku, ať je pořádek :-) Tak tam vytvořím odkazy a debata případně poběží mimo téma určené pro úlohy maturity. protože máš hodně zajímavých momentů, byla by škoda nepokračovat a nedozvědět se i něco dalšího.Nevím, jestli klesá, ale 18 lidí z 20 má v plánu
já to mám jen z doslechu z méně náročných škol. Vy jste víceleté gymnázium (a jak jsem pochopila přírodovědno-technické zaměření?), tam bude pravděpodobně situace jiná.
že se vylosovalo téma a pak dotyčný mluvil 15 minut bez sebemenšího zastavení nebo zásahu učitele.
to chce metodu univerzální vsuvky "jmelí" - jednoduše stočíš téma na sousední a tak za 15 minut projdeš všech ... témat, co jsi nastudovala. Také je dobré umět univerzální báseň nebo píseň.
Jinak pro nás je asi zbytečné jakkoliv maturity řešit, protože naše třídní bude odesílat naše přihlášky k maturitě na SCIO. Nevím, co tam s tím budou dělat. :)
nezařadila vás do Maturitního Treningu?
Užívejte si podzimu, já se jdu dál těšit na zimu.
Já bych zrušila jaro a léto a jen bych si pořád užívala :-)
Ale jmelí:
a) pro nácvik maturitních testů doporučuji projekt, který zde diskutujeme, dej vědět, zda bylo použito a můžete psát i připomínky,
b) budeš Maturitní Moderátor a nezapomeneš včas zvýraznit téma + zvýraznění zapsat na nástěnku.
V mezičase zdárnou přípravu přeji :-)
Ano, my jsme obor programování, ale dále se tomu chce věnovat menšina. (Hodně lidí má v plánu pokračovat na Fakultě sociálních studií)
Cvičný podzimní test jsme psali - bez nějaké přípravy, tabulek a často i kalkulaček. Pravda, že spousta lidí se pohybovala na hranici úspěšnosti, ale nevidím v tom to, že by matematiku nikdo nezvládal, ale spíše nevhodnou strategii - napřed většina lidí řešila otevřené úlohy od začátku a na uzavřené úlohy na konci se nedostala - přitom jejich správní vyřešení a jeden bod odněkud jinud stačí k úspěšnému složení zkoušky.
Na druhou stranu moje mladší sestra (3. ročník víceletého gymnázia, který bude maturovat příští rok), řešitelka BRKOSu a olympiád má z toho bobky (nečekala jsem to) - ale možná je to tím (co mi dříve přišlo), že se kombinatorika a pravděpodobnost berou až ve třetí nebo čtvrtém ročníku a posloupnosti až ve čtvrtém. V jednom testu, který jsme loni (v nějaké suplované hodině) zkoušeli toho bylo docela dost. V tomto podzimním testu mi zase chyběla statistika (nebo byla tak jednoduchá, že jsem ji ani nezaregistrovala :))
Maturitního tréninku jsme se neúčastnili - ostatně já mám ke SCIU nějaký odpor. SCIO testy mi tím, že se na ně nedá neučit nevadí (na rozdíl od velké skupiny jiných), ale spíše jejich politika, kterou spousta škol - bohužel - podporuje. Budu dělat testy studijních předpokladů, kdy bych cenu ještě snesla, ale připravovat se na školu, kde je třeba percentil 90-95, bych nechtěla - přijde mi, že opravdu neví, co by za ty materiály ještě chtěli.
Jinak pokusím se téma včas zvýraznit až se já a mé okolí začne připravovat ;)
Offline
Možná už přichází čas začít se připravovat ;) Za měsíc, tedy 2. května touto dobou už to budem mít za sebou (tedy aspoň státní matiku).
Psal tu dnes někdo Matematika+? Jaký je váš názor? Těžké/lehké?
Mě to nijak obtížné nepřišlo, až na jeden příklad (druhou konstrukční úlohu). Výsledky budou do 11. dubna, tak jsem zvědavá :)
(A než se začnu učit je třeba nastudovat manuál, jak přidat toto téma na nástěnku :))
Všem hodně zdaru nejen u zkoušek, ale teď především v přípravě.
Offline
Taky jsem dělal Matematika+, jen by mě zajímalo jestli nejsou někde k dispozici zadání abych si mohl zkontrolovat kde jsem udělal chybu ;)
jinak mi to nepřipadalo zas tak těžké a udělal jsem to na víc než 60% ;)
Offline
↑ dbarvik:
O tom, že by někde bylo zadání nevím. Čekala jsem, že bude k dispozici zároveň s výsledky, ale nic.
Měla jsem 84% (pro zajímavost percentil 96,7). Až na druhé rýsování jsem měla všechny otevřené úlohy dobře, ale křížky dělat neumím :D :(
Offline
↑ culda:
To je dost individuální. Matematické dovednosti sbírám celé čtyři roky. Vzorce si nepamatuji, ale na to jsou tabulky. Jen je chce umět použít.
A opravdu je to jen o tom počítat, počítat a zase jen počítat.
Já matiku teď už nechala, protože bych se asi nedostala k ničemu jinému :)
Offline
↑ dbarvik:
Tak jsem se ptala u Cermatu a zadání bude zveřejněno do konce tohoto týdne.
Offline
↑ bonifax:
Hehe, to já bych brala MA+. Je to divný, ale měla jsem tam daleko lepší výsledky než v těch jednoduchých.
Už se těším na zprávy o tom, že 2/5 propadly.
Offline
↑ janca361:
Taky maturuju v pátek, můj plán je takový že si vyzkouším 2 testy z minulých let. Když jsou k dispozici tabulky a kalkulačka, tak je opravdu blbost věnovat přípravě na státní matiku více času.
2/5 propadnou, protože školství jde neustále se svými požadavkami níže a níže. To co je na tom státním testu z matiky mi přijde jako absolutní základ, navíc člověk má po ruce tabulky a kalkulačku ( na naší škole nejsou povoleny ke školní matice např., kalkulačka to samé), to mi přijde jako přehnaný luxus, navíc dosáhnout těch 17 bodů zhruba to taky není žádný kumšt, přesto je už teď jasné že procento neúspěšných maturantů ze státní matiky bude vysoké. Když vyloučíme ty ignoranty, kteří fakt na tu přípravu kašlou, tak i přesto si myslím, že to neudělá dost lidí, kteří se připravovali, ale ta výuka není dost kvalitní. Doučoval jsem jednoho kamaráda každý víkend asi od února a jejich příprava na matiku je mizerná. Nechodí sice na gympl, ale i tak mám dojem, že učitelé už je učí s tím že se to z nich nemá nikdo šanci naučit, protože on konkrétně měl problém s docela základními početními operacemi. Nelze odsuzovat čistě jen české školství, bo hodně lidí na jakoukoliv přípravu kašle tomu věřím, přesto si myslím že by šlo udělat víc pro ty co ten zájem mají. Nechci nějak dlouze polemizovat, jenom podávám svůj názor:)
Offline
↑ Crashatorr:
U nás i ve školní části (já teda školní nedělám) jsou povoleny tabulky, takže se u nás říká, že jde spíše o prezentaci než o ukázku toho, že někdo něco umí. Ale zase úplně všechno tam nevyčte.
Je mi jasné, že někde na učňáku někdo nemá skvělé znalosti. Ale zajímalo by mě u kolika lidí je hlavní faktor 1 zkouška (matematika) nebo 3 dílčí zkoušky (cizí jazyk).
Offline
Taky maturuji zítra :) na MA+ jsem měl 14%, což je celkem slabé, ale od té doby si každý den pár hodin opakuji matiku a snad těch 33% napíšu, jsem bohužel slabý v matice i cizím jazyku, ale například z didaktického testu z čj, který jsem zkoušel mi vyšlo kolem 84% :) každý má na něco jiného hlavu :)
Jinak díky vašim stránkám i tomuhle fóru mám i nějakou šanci tu matiku dát, za co bych chtěl poděkovat :)
Offline
Ahoj, chtěl bych vědět, zda budu mít nějaký bod u úlohy 14 (společná práce).
Vyšlo mi, že Petr bude pracovat 4 hodiny a Martin 2.5hodiny. Nevěděl jsem jak to spočítat, takže uznávám, že je to blbě, postup mám takový:
6,5 = 4/1 + 2,5/1
Počítal jsem to tak, že jsem dosadil do kalkulačky dvě náhodná čísla a ono to vyšlo 6.5. Úloha je za 3 body, mohu počítat alespoň s jedním bodem?
---
A další otázka, jaké je známkování - kolik bodů potřebuji na 3? Podle sebe mám 29 bodů.
Děkuji za odpověd
Offline