Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím,
už je pěkná úprava a styl, děkuji, jen nedávej své úlohy do "Zajímavých", ale do školních sekcí podle stupně školy, co studuješ (toto může být SŠ - přesouvám).
Pomůže v jmenovateli vytknout a celý zlomek rozšířit tak, aby v čitateli vznikl vzorec Odkaz.
Offline
↑ winner123:
předpokládám, že x ve jmenovateli se podařilo vytknout. Abys představil rozšíření, tak máme zlomek a potřebujeme pomocí vzorce v odkazu rozšiřovat do , přičemž
Offline
Musíš ten čitatel pěkně postupně roznásobit... :D...V čitateli zbyde 2x, zkrátí se s x ve jmenovateli a pak do té zbylé "obludy" ve jmenovateli dosadíš nulu a vyjde ... a omlouvám se, že jsem se k tomu dostala až teď.
Offline
↑ winner123:
Ahoj,
probírali jste už l'Hospitalovo pravidlo? To by bylo podstatně jednodušší.
Online
↑ Eratosthenes:
Zdravím a děkuji,
jednodušší by to bylo, ale to je takový místní folklor - za hodně starých času se zde prosadila výzva (snad hlavním autorem byl kolega Marian) "Dokaž, že to jde pomocí nástrojů ZŠ" (nejen u limit, ale u limit to šlo tak daleko, že kolega Ondřej při zpracování svého Rychlokurzu l´Hospital zcela vynechal a doplňoval až kolega Jarrro.
Určitě víš, že ten ZŠ vzorec se musí procvičit a potom již není obtížné část zapisovat automaticky rovnou a "donásobenou část" si jasně představit. Hodí se například v zadáních hodně vysokých n v odmocninách a užití vzorce.
Offline