Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím vás :-)
na ruském vzdělávacím foru, kde tak trooochu pomáhám s chemii :-) se objevil dotazník - je zaměřen na průzkum zájmu o placené služby pro studenty - objednávky ročníkových a diplomových práci.
Hm, ani neumím formulovat přesný důvod, proč teto otázce jsem věnovala určitou pozornost.
Možná proto, že jsem před nějakou dobou a také opakovaně od kolegů z Východu byvám dotazovana, co zde v ČR stoji doučování a zda maji popularitu různé online služby - nákup hotových písemek, řešení na mobil, hotové proekty a co já vím, co všechno.
S kolegou Pavlem - autorem dotazu jsem se spojila, abych ověřila, že to není nějaká nabídka, ale opravdu průzkum. A také jsem dostala souhlas, že tento dotaz zde na foru umístim.
Originál dotazu: http://www.prepody.ru/topic4972.html
Pracovní překlad:
"Dobrý den,
Mé jméno je Pavel.
Připravuji příspěvek z marketinku.
Prosím, abyste se nesmáli na tématem: „Marketinkový průzkum trhu placených studentských práci v Internetu".
Můj průběžný úkol: zjistit vztah studentů k placeným ročníkovým (závěrečná písemná práce, která se vztahuje k absolvování určitého předmětu) a diplomovým pracím získaným z Internetu“ Práce o placených pracích :-)
Prosím, řeknete svůj názor. Zabereto nejvýš 20 sekund. Předem děkuji,
P.S. Toto není reklama dalšího webu zaměřeného na objednání ročníkových práci."
Otázka: Považujete za možné kupovat/objednávat ročníkové práce v Internetu?
A možné varianty:
Ano, pokud práce je opravdu kvalitní,
Ano, pokud bude 100 % garance vracení penez
Ano, pokud bude možnost prohlédnout si praci předem (přednáhled)
Ano, pokud budou seriozní údaje ohledně autora (reference, portfolio
Ne, budu stahovat zdarma
Ne, objednám v offline
Ne, piši sám.
----------
Já vím, že svoje problémy bych chtěla jednou mít, ale jak to je vlastně v Čechách a na Slovensku?
Mám já iluzorní představu, že to zde není nijak aktuální, nebo je to opravdu iluze moje?
Pokud máte nějakou zkušenost nebo komentář, budu vdečna za názor, můj příspěvek není psán za účelem naplnění marketinkového průzkumu kolegy Pavla - spíš moje rozpaky nad problémem.
Pokud budete chtit sdělit svůj názor také Pavlovi, tak to nějak označte, já ten názor přeložím, ale ještě jednou opakuji, že kvůli tomu jsem toto téma nezaložila.
Offline
Vzhledm k tomu, že služby toto nabízející se množí (ke klasickým http://maturita.cz/default.asp a http://seminarky.cz se připojila nová http://www.referatyzababku.cz/, která má reklamu i na matwebu), tak bych řekl, že asi bude i poptávka. A pokud jde o mne: poté, co jsem viděl některé referáty z VŠB tak bych se zařadil do kategorie "Ne, práce píšeme spolu s kolegy z fóra pro neznámé studenty zadarmo, aniž by to byl tak úplně náš úmysl".
Offline
Zdravim Vas Jeleno,
Uplne to s tim nesouvisi, ale na MZLU se (jak plyne ze zapisu) skoro na kazde komisi pro pedagogiku mluvi o antiplagiatorske aplikaci - uz to pres rok jede, ale prubezne se vylepsuje, napojuje na vic databazi apod. A na MU je to podobne (ale maji jine databaze diplomek a seminarnich praci nez MZLU). Tim se odhali diplomky, ktere opisou par odstavcu z diplomek jinych (v databazi je nekolik skol).
Offline
Rekl bych, ze poptavka bude urcite nezanedbatelna. Napriklad ja jsem pred par tydny napsal jedne svoji kamaradce praci z pravdeposobnosti, aby prosla zkouskou z matematiky na jedne VS. Protoze to je divka jinak velmi inteligentni, mila a krasna, samozrejme jsem to psal zadarmo. Ale podle toho, co mi rikala o svych spoluzackach, dovedu si predstavit, ze kdybych takovych praci napsal deset ruznych a nabidl jim je, slusne bych si vydelal.
Offline
Zdravím vás a děkuji za názory :-)
bohužel, ještě jsem nepřišla na to, co mi na celé zaležitosti připada divné :-( Možna si to rozmyslím cestou do práce, pak dám vědet.
K antiplagiatu - to samozrejmě na Východě vymysleli také něco podobného, maji s tim spoustu problému, první verze se dala obejit tak, že stačilo ruská písmenka "a, e, y," nahradit za pismenka z latincké klavesnice - vizuálně totež...
Take přišli s Antiplagiatem Killerem a "seriozní nabídky" zpracovatelů dokonce vám garantuji plnou jistotu z pohledu plagiatu.
Tuto oblast moc nesleduji, spíše na to narazím, když prohlížím jejích doučovatelské nápady.
Asi máte pravdu, že to má souvislost s poptavkou. Ale je mi to divne :-)
Offline
Ten "náš" antiplagiátor se těší celkem velké oblibě, nejde jen o porovnání písemek, MUFIN umí hledat podobnost ve všem, na čem zná nějakou metriku. Třeba obrázky: http://mufin.fi.muni.cz/imgsearch/?text=Vaclav+Klaus -- schválně si u první fotky klikněte na "visualy similar" :) Inu, nikdo není dokonalý.
Myslím ale, že pokud někomu platím 500Kč za seminárku, bylo by od něj seriózní na ní opravdu udělat kus práce, nejen mi dát nějakou "ze skladu". Proto antiplagiátory nemají proti kupování seminárek šanci. Spíš je to o učitelích -- uspořádat obhajobu takových prací, zeptat se "autorů" na něco z obsahu, ono se pozná, kdo si práci koupil.
Offline
↑ Kondr:
Ja myslim, ze pokud bych se zivil prodavanim seminarek, tak bych si ulehcoval zivot a to co se da pouzit vickrat bych recykloval.
jinak diky za odkaz na mufin, zkusil jsem cvicne zadat Kondr, jelena a lishaak :)
Ale napisu co prekvapilo mne a proc jsem se vratil do tohoto vlakna: pet rysu (cca 5 hodin prace) vam kluci stavari narysuji za 1500 Kc.
Zda se mi to dost pod uroven ....
Offline
↑ kaja.marik:
Zdravím vás :-)
Heslo "Kaja" také působí pozitivně :-) Ještě jsem nepřišla na to, jak tam dostanu "ř" nebo "ž", dostanu vůběc?
Já bych dnes i podebatovala, neboť jsem měla pocit, že mám čas, ale ozvala se mi jedna moje cvičenka, co se pokoušela na strance Vašeho stryčka cvičit průběh funkce. A pry to není kompletní (něco ve smyslu, že stryček nerozvádí dostatečně podrobně řešení rovnice typu x(x-1)=0 a snad ani asymptota - nevím, nezkoušela jsem).
Tak půjdu vzorově vypsat 8 příkladů typu y=(x-1)/x^2 apod.
Asymptotou stryčka nezatěžujte, ale virtuální kapesniček by mohl umístit někam do rožku?
--------
A k tématu - těch 1500,- to je malo nebo moc?
Offline
↑ jelena:
Zdravim: ad 1500 - problem nebude v te castce, ale v samotne myslence. Zapocet by za takovou praci mel dostat skutecny autor a ne ten, kdo to plati. Je to stejne, jako se svetovym rekordem na 800m - v tabulkach je Jarmila Kratochvilova a ne ČSTV (nebo kdo ji tenkrát platil). A v golfu taky turnaje vyhrava Tiger Woods a ne Nike.
jak do toho hledace dostat diakritikujsem bohuzel taky nezjistil
------
k prubehum: asymptoty to umi najit jenom u racionalnich funkci. Svisle asymptoty se hledaji podle korenu jmenovatele (takze napriklad pri prubehu to bohuzel nepravdive hlasi asymptotu x=1) a sikme a vodorovne asymptoty pomoci deleni polynomu - takze by se tam mely objevit, pokud existuji. U prubehu obecnych funkci asymptoty nejsou, protoze by to bylo problematicke, mohlo by to nekdy vest k zastaveni vypoctu a maxima se nekdy pri vypoctu limity bohuzel zasekne nebo splete :( Tak mozna casem. Mozna aspon by stalo za to tam pridat limity v nekonecnech ...... A kazdopadne kremikovi ucitele jeste dlouho nebudou dosahovat kvalit clenu tohoto fora.
Strycek mel dneska moc opravovani a jak starne tak ma v hlave vygumovano, nepochopil to s tim virtualnim kapesnickem :( Nefunguje neco? Me vcera i predevcirem vecer prislo, ze je pomala a chvilemi nulova odezva na pocitaci, kde je user.mendelu.cz (snad se na MZLU vrtali v pripojeni na internet), tak to mozna bylo tim.
PS: ted jsem si neco zkousel a Maxima treba tvrdi, ze limita sqrt(1-x^2) v nekonecnu je nekonecno. Evidentne tam neco plete s imaginarni slozkou a dava spatou odpoved. Anebo ma pro dnesek taky vygumovanou hlavu. Ale tim padem limity v nekonecnech a ani asymptoty obecnych funkci do prubehu v MAWu prozatim nepribudou. Takze soucasna prace na MAWu spociva v hrani si
Offline
↑ kaja.marik:
No pravě tá myšlenka je zdroj mého pocitu, že je to celé divné, proto je i téma :-(
Ohledně MAW žádný problém jsem nepostřehla - kontrolovala jsem v historii všechno, co zadala děvčata - cvičenky a všechno je přehledné.
Ten kapesniček je z důvodu, že dostavám stavu trudnomyslnosti, když mám nacvičovat něco se studentem VŠ a řeším problém "jak na x(x-2)=0 ?" Ale ....
Jak jsem mluvila o doučovatelských vzorech z Východu - tam je totiž velmi silné hnutí doučovatelů (репетитор). Vždy to bylo zaměřeno na tvrdý dril a dovedení standardních postupů k automatizmu - kouknu a vidím.
A v poslední době jsem narazila na metodiky, že se máme více orientovat na to, že naučíme cvičence pracovat s technikou - s kalkulátorem nebo s online výpočtem. Naučíme vyhledávat, zadávat vstupy a naučíme interpretovat výsledky. Asi to tak bude.
Tak tedy naučíme a Váš systém jen chválim a propaguji, ať se daří :-)
Offline
↑ jelena:
A já zase říkám studentům, ať nikdy stoprocentně nevěří online výpočtům a matematickým programům. Kazdy program ma chyby, ktere mu srazi vaz ....
Ke změně metodik: už jako student jsem raději sahal po knížkách z Východu než po knihách vydaných za Atlantikem. I přes podivná písmenka je rozdil, jestli si o dané tematice přečtu na 80 stranach a autor me nuti k premysleni (viz oblibena fraze "dukaz prenechvame ctenari"), anebo jestli mam obrovkou knizku ktera se neda cist v autobusu nebo posteli, ale ta knizka je plna motivaci, obrazku, trivialnich aplikaci, sahodlouheho vysvetlovani a ctvrtina stranky je siroky bily okraj, ve kterem je sem tam nejaka ikonka. Nechapu, ze se to mohlo prosadit. I nas nuti k sirokym okrajum a ikonkam. Na vlastnim textu asi nezalezi. Tak nasi pravnuci snad uz budou vedet, ktera vyvojova vetev je slepa :-)
Offline
Zdravím vás,
původně jsem měla v plánu oprášit něco z povídání o pravidlech, ale nějak ani časově, ani náladově si netroufám na návrh nečeho nového, co se zatím ještě neřeklo (viz témata v Připominkách).
V úvaze o pravidlech jsem však došla na některé otázky - jsou tady:
1) Co podporujeme svou činnosti zde na fóru - podoporujeme vzdělanost nebo naopak diletanismus, lenost a naprostou neochotu ke studiu?
2) Komu prospíváme, když nasekáme hotových řešení na každou, byť "blabolově" formulovanou otázku?
3) Je možné definovat "odbornou úroveň fóra" a pokud ano, tak jak?
(tuto poslední otázku bych si velice rada vztahla na svoje odpovědi - neboť pořád mám podivný pocit, že moje polopatické výklady odbornou úroveň snižuji a proto své působení zde bych považovala spíše za neúčelné a škodlivé pro úspěch celé myšlenky fóra).
Otázku placených služeb neřeším, respektivě pro sebe jsem ji vyřešila jednoznačně, pro místní podmínky bych řekla, že momentálně není aktuální.
Omlouvám se, pokud takovou tvrdší formulaci narušuji sobotní pohodu a děkuji za případnou reakci.
Offline
Hezký večer přeji,
1) Řekl bych, že tu máme několik skupin uživatelů (teď myslím jen ty, co se ptají)
a) Lidé, kteří to nezvládají a nemají moc chuť se zlepšit, chtějí hotová řešení a moc se nesnaží.
b) Lidé, kteří to nezvládají (či jen málo), ale ví, že se sebou musí něco dělat a pálí tady (klidně špatně) různá svá řešení.
c) Lidé, kteří to umí a dělají buď dopředu nebo nějaké těžší úlohy a chtějí už konkrétní pomoc, ne hned celé řešení. Těch je tu celkem málo.
A řekl bych, že naším úkolem je udělat z lidí (a) lidi (b). Áček je stále spousta, protože chtějí jen projít. A lidé z (c) vítáme vždy, ti se ale z (b) příliš často nevypracují, to chce spíše nadšení a nějaký ten cit.
2) Nikomu.
3) Odbornost se musí přizpůsobit typu otázky či instituci, kterou daný tazatel navštěvuje. Nemůžeme se ohánět něčím, čemu nebude daný člověk rozumět. Je tedy naprosto v pořádku jít na to polopaticky. Já to určitě z tvé strany vítám.
A lidé, kteří odbornost postrádají (tj. studenti jako já nebo lidé, kteří končí střední školy [Jarošku nepočítaje]), si zde alespoň budují své pedagogické schopnosti a hlavně - procvičují si látku pro svou vlastní potřebu. Protože jak jinak dokázat, že látku člověk chápe, než ji někomu vysvětlit.
A vůbec, lidí je tu potřeba stále mnoho a pokud odpověď není vyloženě zavádějící či úplně chybná, tak je dobré, když tu je.
---
Tolik ode mne,
příjemný zbytek soboty přeji, já si jdu počítat :-)
Offline
↑ jelena:
Zdravím,
vcelku souhlasím s věcmi, co napsal kolega ↑ halogan:. S jednou výjimkou - a to bod 2.:
2) nemyslím si, že to neprospívá nikomu. Pravda, pro tazatele to má většinou jen pramalý "duchovně" obohacující účinek (ale přece jenom - někomu může pomoc, když vidí, jak se daný problém řeší..). O dost více to prospívá těm, kdo odpovídají. Abych mluvil za sebe, odpovídání beru mj. i jako super doplňkovou přípravu k maturitě :)
Offline
↑ jelena:↑ halogan:↑ Doxxik:
Všechny vás zdravím , s připomínkami mohu jen souhlasit. :-)
Ono jde vlastně o filozofii , kdo co komu prospívá, kdo se chce něco naučit, kdo chce jen prolézt ve škole ... atp.
Vždyt´ takhle to funguje i ve třídě . Ze své zkušenosti mohu tvrdit , že 10% se opravdu něco chce naučit , 30-40% tak zvaně z musu začne na sobě pracovat a zbytek je štastný, že alespoň proleze. Je to špatné, ale je to tak.
Věřím , že ten kdo už stránku fora otevře , přece jen chce něco více, než ten, který pasivně čeká, co bude .
Jsem idealista, jinak bych nemohla kantořinu dělat, ale věřím, že toto forum má smysl a to i tehdy, když se tazatel zeptá "blbě" nebo neví o co jde. Tady se mu snažíme odpovědět jak nejlépe umíme a kolik si toho tazatel vezme pro svůj odborný růst záleží už jenom na něm.
Offline
↑ halogan:
TAk jsem dneska vyzkoušel metodu "nepočítat, ale jen pošťouchnot" na 3 lidech. Dva okamžitě ztratili zájem a pouze jeden zajásal. Tak nevím, co z toho mám vyvodit, ale je to zajímavé. Myslím, že v tom budu pokračovat. Ale bude to fungovat, jen když to budeme dělat všichni.
Offline
↑ zdenek1:Snažím se, obvykle dvakrát třikrát šťouchnu a pak dopočítám, pokud šťouchance nepomohly nebo se nevyskytl někdo, kdo řešení komplet napsat hned.
Offline
A co dělat s člověkem, který zadá problém, kde má něco dokázat, a důkaz mu předvedu. (Už ani neřeším, že před zadáním se nepodíval jesti to tu už nebylo)
Po několika dalších příspěvcích kdy jsem mu to musel postupně vysvětlovat, protože to nepochopil řekne: No dobře, tak to už chápu, ale jak mám dokázat to zadání?
Poslat ho někam asi není správná odpověď, ale přece mu to nemůžu vysvětlovat vše znovu!
Offline
Přesně něco takového bychom měli podporovat - téma Kombinatorika. Člověk neustále dává své nápady a konzultuje je. Škoda, že takových není více.
Jsem zvědav, co učitelé vymyslí za projekty a s čím se tu ještě (kromě diskrétní matematiky) setkáme. Ještě že tomu nerozumím.
Offline
Zdravím,
kolega Mirek2 napsal(a):
Podívej se do historie, jaké to bývalo přátelské fórum.
Pamatuji si to :-) a umístím zde debatu k přátelskému duchu fóra, odděleno z tématu. Prosím popř. pokračovat zde. Pořád mám za to, že vzájemnou podporou pravidel a doporučení, oslovováním navzájem "kolegové" (ne "zadavatel - řešitel" apod.) jde zachovat vhodnou a kolegiální funkci fóra, za což děkuji.
Kolegy z tématu, dojde-li vám mail s oznámením nového příspěvku, zdravím také!
Offline
↑ jelena:Ano, presne tak, priatelsky duch je dolezity, nielen na matematickom fore, ale aj napriklad v nemocnici. Vsetci by sme urcite privitali, keby sa v nemocniciach spajala vysoka odbornost a profesionalita personalu s jeho priatelskym a ustretovym pristupom k pacientom. Svet ale nie je idealny - predstavme si, ze mame na vyber medzi dvomi nemocnicami: v jednej su neskutocne mili lekari aj sestricky, urobia, co by vam na ociach videli ... ale lekari maju za sebou vacsinou iba polrocny rekvalifikacny kurz, robia chybu za chybou, a sestry si nie a nie zapamatat, komu a kedy maju dat aky liek. V druhej nemocnici ide o spolocnost mizantropnych excelentnych absolventov spickovych lekarskych fakult s rozsiahlou praxou a vybornymi vysledkami a vrcholne nevrlych sestier, z ktorych kazda by pokojne vedomostami zastupila priemerneho lekara. Kam sa pojdete dat operovat?
Trochu to suvisi s prvou otazkou prispevku ↑ jelena:. Inak povedane - je cielom fora riesit ulohy, alebo pomoct pri studiu matematiky? Legitimne su obidve odpovede a je podla mna normalne, ze su tu kolegovia zastavajuci jeden aj druhy pohlad. Ja sa napriklad hlasim k tomu druhemu, no a kedze v sucasnom obdobi prevladaju zastancovia prveho, celkom prirodzene prispievam menej a nereagujem ani na otazky, kde by som vedel poskytnut (podla mna) rozumnu radu. Ono totiz viest cloveka k pochopeniu je takmer vzdy tazsie ako poskytnut hotove riesenie a asi nikto z nas nie je rad, ked sa energia, ktoru vlozil do sformulovania tej spravnej rady takto jednoducho anuluje. Ale opakujem - nevidim to nijako tragicky a verim, ze cas, kedy prevladne mne blizsi pristup, sa vrati.
Offline
↑ vlado_bb:
Ahoj, podle mě řešit za někoho úlohy je na někde v rozsahu neetické - trestný čin. Nejsem proti tomu někoho k řešení přivést, byť i ve více krocích a byť to může znamenat, že skoro vše nakonec vyřeším sám. Ale celkem se mi příčí řešit někomu školní úlohy, ať už zdarma nebo za peníze, kdy ten dotyčný žádou snahu neprojeví. V podstatě to je něco co ve společnost platí, a sice, že je důežitější mít titul než něco vědět a umět to použít.
Offline