Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Co myslíte? Mým favoritem je goniometrie, zvláště goniometrické rovnice. Přijde mi, že na rozdíl od drtivé většiny SŠ učiva zpravidla vyžadují jakýsi odhad, který z mnoha možných kroků bude v danou situaci nejvhodnější.
Samozřejmě je to individuální, ale pro většinu bych to viděl takto.
Offline
↑ Olin:
Pre mňa bolo najťažšie to, čo ma nebavilo, teda kombinatorika a pravdepodobnosť. Túto oblasť z duše nenávidím, pretože sa výsledky výpočtov len ťažko dajú overiť. To nie je ako skúška správnosti pri rovniciach :-) Najviac ma vedelo naštvať, keď mi na písomke vyšla pravdepodobnosť p = 0,125 a správne bolo 0,13 aj nejaké drobné :-( Na druhej strane to spolužiakom šlo celkom od ruky. Zasa pri diferenciálnom počte som bol na strednej škole o míľu dopredu od ostatných :-)) Preto lebo ma to bavilo.
Offline
Ještě jsem nedokončil studia, takže možná integrály budou peklo, ale pro mě bylo nejhorším:
1) Kombinatorika + pravděpodobnost
2) Geometrie, ve které se používalo nějaké promítání, shodná zobrazení a takové ty záležitosti a já to v tom nikdy neviděl.
Offline
Jak pro koho. Záleží na prostorové představivosti, analytickém myšlení, paměti, schopnosti se koncentrovat a nenasekat chyby v dlouhém výpočtu ... myslím, že pro většinu lidí stereometrie a kombinatorika, protože vyžadují tu představivost. Pro zbytek asi integrály.
Offline
Ahoj :),
pro mne byl (a stále je) nejtěžší příkald ze střední tento: "Napište kolik přímek (rovin, ...) je určeno X (např. deseti) body v prostoru, když žádné čtyři ..., když čtyři lež..., ....". Tenhle příklad mi proste nejde, ikdyž se mi na střední kombinatorika líbila a bavila mne, tak s tímhle jsem měl vždycky probémy (pak se to vyřešilo, ale teď už to znovu nedám .().
Offline
Zdravím vás v tomto tématu :-)
Já zrovna teda nemusím finanční matematiku :-(
Shodou okolností s ní ted´ pomáhám jednomu středoškoláku. Snad, že jsem nikdy žádné finance neměla, tak třeba je to tím . :-)
A co také zrovna není moje oblíbené , jsou příklady na pravděpodobnost, i když si myslím , že je to v podstatě taková "matematická kuchařka" .
Offline
Je pravda, že kombinatoriku teprve začínáme brát, takže nemohu posoudit, jaké bude mít na lidi dopady.
Šlo mi hlavně o to, co nešlo ostatním, "matematicky průměrným" lidem, ale vaše pohledy jsou také podnětné :-)
Offline
↑ Olin:
Souhlasím s Olinem a Lukaszhem mě taky nejvíce nešla goniometrie a kombinatorika (pravděpodobnost). Asi, že se u toho musí myslet? :)
Offline
Zdravím vás :-)
nejvíce nudné - analytická geometrie a komplexní čísla,
nejhuře vysvětlitelné - konstrukce na základě posunutí nebo otočení,
nejzajimavejší - historické poznámky psané drobným písmem.
Offline
↑ Nattramet:
No a koukám, že goniometrie a kombinatorika nejsou moc oblíbené ... tak to se dalo, gonio je parádní a to druhé se dá přežít, pořád to není geometrie :D ... A Komplexní čísla někdo pomlouval? :-) To bych si trofla říct, že je asi nejlehčí učivo střední - proto (NEKECÁM!) > 4/5 třídy měly 4 a 5 na kompozici - ne, to nebylo komplexnimi cisly (a bilo to do oci!!!) , ale oni jsou desni ignoranti a vubec nic nedelaji do matiky, i kdyz mame pomerne prisnou ucitelku (ale uz nas ma moc rada a polevila trochu, chyba, ale porad z ni je velky respekt) ...
Offline
↑ Nattramet:Zdravím ,:-)
nedá mi to : čísly ... vzor město .. městy .. tvrdé y.
Jinak s tebou souhlasím, není to matematikou je to leností studentů . Naštěstí ne všech.Hezký večer :-)
Offline
↑ Ivana:
jej, tak ted se cervenam! todle ja nesnasim, kdyz nekdo napise (takove hrubky hloupe) a smeju se tu hloupym namitkam typu- psal jsem na rychlo ... si jednu vrazim za todle ... diky, to je to, ze si po sobe nidky nic nectu :)
Offline
↑ Nattramet: :-)
Mýliti se je lidské, ...já se také nadělám chyb.... :-)
Offline
Musím říci, že kombinatorika není pro mě to pravé. Naopak ale třeba goniometrii jsem snášel velmi dobře. Geometrie mi také nevadí, jen bych nechtěl dostat stejné zadání jako ↑ ttopi:. Totiž netroufl bych si narýsovat parabolu rovnoběžnou s něčím ...
:-))
Offline
:) Osobně bych zavedla reformu ve školství a to následující- oddělit matematiku od geometrie :))) Co bychom tím om tím získali?? Jedno by nekazilo druhému známky (záleží na jednotlivcích, kdo má co raději) a hlavně bychom tím získali více matematiky týdně :)) Tedy třebas jednou týdně zvlášť geometrie a matematiku bez geo 3x, nejlepe aspon 4x týdně ... a to s tím,že geometrie jako samostatný předmět by se tak učil třebas jen dva roky (to ale trochu pořádněji, než teď, když 2 roky ... :-)) ) a mám tím na mysli všeobacnější školy, jako gymnázia, na technických je to asi vůbec jinak s tou matikou .. :-)))
Offline
Matematika 4x tydne plus jeste geometrie zvlast? To by teda bylo zabijacke :-). Ja osobne jsem proto, aby na vseobecnych skolach bylo povinne matematiky co nejmene. Ne ani tak co se tyce do poctu hodin jako spis co do mnozstvi probirane latky.
Offline
↑ Nattramet:
Ale to je nemyslitelné. Matematika je geometrie. Geometrie je matematika. Prostě tak.
Co se týče reformy - taky bych byl pro omezení - zvlášt diferenciální a integrální počet podle mě na střední škole (nepočítaje semináře) nemá co dělat. To je prostě látka pro zájemce podle mě.
Offline
↑ halogan:
Na Slovensku je to súčasť seminárov a doplnkových cvičení. Nemyslím, že to býva všeobecne látka stredných škôl. Aj keď je, tak vo veľmi malom merítku.
Offline
↑ halogan:
Heh, tak na to jsem zvedava, ted jsme sahli po te knizce, ale zacali opakovanim elementarnich fci ... no a myslim, ze nasledujici tyden uz se vrhneme na neco noveho, akorat zitra jedu na tyden do italie, tkaze se obavam, ze nepochytim ze zacatku neco duleziteho ... ale tak knihu samozrejme beru sebou a mrknu na to tam, spoluzak mi ve stredu napise, kam se pohli ...
Offline
↑ Nattramet:
Tak si užij volný týden a s učením to nepřeháněj (já bych se asi nikdy nepřinutil učit se na takové dovolené .)).
Offline