Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
dobrý den, chci se zeptat jestli není nějaký fígl, když mám v zadání abych napsala hlavní produkt elektrofilní substituce - bromace, aniž bych se rovnici učila jako básničku...
jestli existuje nějaký postup podle kterého by výsledné produkty šly odvodit...
př: nitrobenzen + Br2 vznikne ...???
Děkuji za odpověď, protože jinak asi neudělám zkoušku :/
Offline
↑ kika9360: 1. zamysliet sa co su to elektronakceptorove a elektrondonorove skupiny.
2. rozkreslit si mezomerny efekt v systeme (kde je negativny naboj)
3. zistenie do ktorych poloh moze ion Br3+ reagovat
4. reakcia + -
Ak si budete vediet rozkreslit mezomerny efekt a budete vidiet kam sa vam v aromaticite premiestnuje negativny naboj, tak ste pochopili zmysel funkcnych skupin pri reakciach elektrofilnej substitucie na aromatickom jadre.
Offline
↑ kika9360:
Zdravím, rozepsala jsem toto téma, jelikož zde byl Tvůj komentář, ale téma jsi označila za vyřešené, tak doufám, že v pořádku. Kolega ↑ RabID: doporučuje si nastudovat vliv substituentů (I. druhu a II. druhu) + efekty na umístění dalších skupin ve vznikající sloučenině, např. jak je zde.
Nevím, jak podrobně jsou materiály u vás, ale materiály VŠCHT (procházela jsi), nebo to, co doporučuji) jsou přehledné dost. Bohužel v organice je toho na naučení celkem dost (ne samotných reakcí, ale pravidel a mechanizmů), alespoň na můj pohled, co myslí kolega ↑ RabID:?
To by mělo pomoc k doplnění většiny reakcí z Tvého tématu. Zkus ho ještě zeditovat. Děkuji.
Offline
↑ jelena: Urcite na naucenie je tam toho dost, no zo svojich skusenosti vravim, ze najdolezitejsie je si rozkreslovat parcialne naboje, polarizacia vazby, mezomerny efekt a volne elektronove pary. Ak vidi clovek v tomto zmysel, potom s mechanizmami nie je ziadny problem a nie je sa ich potrebne "biflit".
Offline
↑ RabID:
děkuji, v tom zcela souhlasím. Dokonce bych řekla, že i tak jak byla vysvětlena organika v Kostce pro SŠ, bylo dostatečně věnováno mechanizmům. Bohužel mechanizmy se špatně vysvětluji online, ovšem mám za to, že zrovna pro chemii je uděláno dost demonstračních projektů.
Stejně pravidla a mechanizmy bylo třeba "biflit" a mně organika vždy přišla jako nejtěžší část všech chemií (měli jsme organiku 3 semestry, ale i tak to bylo málo) + přechod na názvosloví v češtině + přechod na jeho aktualizace :-)
Offline