Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj,
zajímalo by mě, jak lze vysvětlit situaci vznikající při hodu tzv. "žabičky" do vody, tj.:
Je vhozen poměrně velkou rychlostí placatý kámen (relativně malý) ve směru zhruba rovnoběžném s vodní hladinou (plochá strana kamene je rovněž téměř rovnoběžná s vodní hladinou) a tento kámen se po prvním dopadu do vody z této vody zpravidla ještě několikrát vynoří, což vyvolá iluzi "skákajícího" kamene po vodní hladině.
Otázka zní, jak toto vysvětlit. Je to dle mého něco jiného než let letadla, kde má horní část křídla jiný tvar než spodní - v tomto případě nezávisí na tom, která z obou plochých stran kamene bude "nahoře" a která "dole" - "žabičky" se objeví v obou případech.
"Intuitivně" by člověk čekal, že jakmile jednou kámen spadne do vody, tak bude (ať byl hozen jakkoli) již i ve vodě pokračovat v pohybu ve směru dolů a již se nevynoří.
Děkuji za názory
Offline
Zdravím,
zde se tomuto věnovali. Tento zdroj pravděpodobně nebude příliš čitelný, ale třeba ano. V Elementech jsou také podnětné "dětské otázky" (pokud někdo máte zkušenost s odpovídáním, tak víte, že není to nic jednoduchého).
Což mi zcela souvisle připomnělo, že jsem chtěla do zajímavých přesunou téma (zajímavé na tom je, že většina odkazu nefunguje a zakladatel tématu již mezitím VŠ fyziku vystudoval a také přispěl ke vzniku této sekce, za což děkuji.
Offline
↑ jelena:
Děkuji za odkazy - je to zajímavý protiklad s "dětskými otázkami" na jedné straně a dokumentu s integrály na straně druhé. :-)
Offline
↑ check_drummer:
odpovídal jsi někdy na "dětské otázky"? :-)
Offline
↑ jelena:
Zatím řeším jen ty ultradětské, tam ještě integrály nutné nejsou. :-)
Offline
↑ check_drummer:
:-) no přesně o tom mluvím. Integrálům jsem se snad po cestě z jesliček vyhnula, ale nebyla jsem schopna vysvětlit problém nekonečna a milý syn se nakonec vzteky rozbrečel na celý trolejbus. Ale zas druhy pohonů jsem vysvětlovala pěkně, trolejbus se zájmem poslouchal (ale těch nepoužitelných pojmů, co jsem musela obejit).
teď už naštěstí můžeme trolejbus ignorovat :-)
Problém "žabiček" jsi vyřešil?
Offline
↑ jelena:
Abych se přiznal, neměl jsem čas ten dokument přečíst - čekal jsem nějaké laické "trolejbusové" objasnění na jeden odstavec. :-)
Offline