Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ kolop:
děkuji, popisuješ dobře, ale úlohu nejde řešit jen nakreslením a poměřením rozměrů, co máš na obrázku. Obrázek použiješ jen jako pomůcku. Povrch koule je , povrch kuželu máš dobře, ale označíme - poloměr podstavy, aby se to nepletlo s - poloměrem koule . Najít poměr, to znamená najít vztah mezi povrchy při podělení, tedy poměr .
K úloze se vrátím k návodu z ↑↑ příspěvku 6:. Trojúhelník je takový univerzální pro tento výpočet (je pravoúhlý a má stejný úhel u vrcholu , jako další trojúhelníky, co jsme v řezu nakreslili - my budeme pro výpočty potřebovat ). Pro další výpočet můžeš využívat podobnost nebo goniometrické funkce, ale měl bys začít od ujasnění rozměrů trojúhelníku . Projdi ještě jednou, prosím, předchozí příspěvky, kde je podrobnější popis.
Obrázek - zde je naznačen , doplň, prosím jeho rozměry a udělej si jasno ohledně podobnosti s trojúhelníkem - která strana je podobna s kterou a co z toho pro úlohu budeme mít. Pokračuj, prosím.
EDIT: doplněno odvození vztahů:
z trojúhelníku : strany , , z Pythagorovy věty
z trojúhelníku : (zároveň je to výška kuželu), potřebujeme stranu (poloměr podstavy kuželu) a stranu (boční stěna kuželu).
Z podobnosti uvedených trojúhelníků platí: , z toho vztahu bude vyjádření pro (poloměr podstavy), obdobný vztah použit také pro vyjádření .
Offline
↑ kolop:
A čo z môjho postupu nechápeš?
Žiadnu podobnosť netreba, naozaj.
1. Zapíšeš obsah pravouhlé ho trojuholníka dvoma spôsobmi, z čoho dostaneš , kde s je prepona toho trojuholníka a R je polomer podstavy kužeľa.
2. Zapíšeš Pytagorovu vetu pre ten pravouhlý trojuholník s využitím odvodené ho vzťahu z bodu 1. Priamo dostaneš, že
3. Napíšeš požadovaný pomer povrchov - priamo vyjdú 4/9, teda 4:9.
Offline
Zdravím,
↑ kolop: je zbytečné se takto hodnotit - spíš bych řekla, že tato úloha je pro Tebe těžká. Jelikož nemáš napočítáno z předchozích látek a postupně. A paní učitelka by to měla vědět - nejspíš to i odvodí, že porovná li Tvou první odevzdanou práci a nový kompletní postup, usoudí, že to není výsledek samostatné práce. Pro klasifikaci "4" bys v této úloze nemusel dojit úplně ke konečnému výsledku, ale mít obrázek s vyznačením všeho, co jde, mít zapsány vzorce pro povrchy a co je poměr povrchů, vyznačit rozměry, co potřebuješ pro výpočty.
Lepší, než na fórech, se domluvit s některou spolužačkou, které to jde, nebo někde v okolí zjistit, zda někdo ze studentů nevyučuje ne moc za dráho. A s paní učitelkou se domluvit, že místo tohoto jednoho složitějšího vypočítáš a doneseš více méně náročných základních výpočtů, ale bude zřejmé, že jsi počítal sám a dokážeš to i předvest před paní učitelkou nebo před třídou.
Do příštího týdne jsem mimo PC, do příspěvku ↑ č. 26: jsem ještě doplnila část odvození rozměrů, ale raději bych věděla, že záležitost s úlohou budeš s paní učitelkou řešit jinak, bez podvádění.
Offline