Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Pozdravujem
Ako sa vyhnut vo vyucovani matematiky " Pavlovovym" reflexom.
Ako napriklad, ze kazdy stvorec musi byt ABCD a jeho zakladna musi byt AB a rovnobezna zo stranou harku papiera, zosita ci tabuly.
Ak sa jeden stvorec inac nakresli, tak ide pre vela dety ide potom len o stvoruholnik, pripadne o kosostvorec.... skuste ak neverite
Ako je to mozne ?
Potom podla vela deti kazdy stvorcov je ABCD ( a niekedy aj reciprocne)
Alebo nezpoznaju na komlexnom ryse stvorce.
....
Mozte popisat ine podobne situacie.
( ako na priklad stvoruholnik musi byt oznaceny ako ....
Ci kvadraticky polynom polynom musi mat diskriminant .....)
Ako sa vyhybate takymto reflexom?
Offline
No - pokiaľ o týchto "reflexoch" učiteľ "vie", uvedomí si ich, tak nepredkladá len ABCD, ale čokoľvek iné... trebárs NOHA.
Podobne u Pytagorovej vety alebo inde.
Offline
Vsak popiste take situacie.
Mozno zo stvorcami su na tom lepsie deti co chodili uz do materskej skolky? A tam ich ucili formy bez pismien...a mohla ich nanipulovat.
Ja nemozem hovorit o skutocnych situaciach ako ucitelia co to ucili, ci ucia na zivo.
Taka myslienka:
Mohli by sme sa napr. opytat, ci ( ich skusenosti, prezite vyucovanie...) ma suvis, z kapacitou na riesenie tejto otazky, "kolko je stvorcov na obrazku, kde je stvorec rozdeleny na 9 malych stvorcov " (to ma len tak teraz napadlo a su tisice inych....)
... alebo je to uz terapia na danu problematiku.
Ako to riesia ucitelia co ↑ misaH: vedia o tych reflexoch....
Offline
↑ misaH:,
No ja tiez v tej oblasti nemozem ( vela) detom pomoct ale budme idealisti, co by sme urobili, keby sme mohli?
Alebo ako by to mohlo byt v idealnej skole?
Offline