Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#1 04. 01. 2017 13:16

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Reflexy

Pozdravujem
Ako sa vyhnut vo vyucovani matematiky " Pavlovovym" reflexom.

Ako napriklad, ze kazdy stvorec musi byt ABCD a jeho zakladna musi byt AB a rovnobezna zo stranou harku papiera, zosita ci tabuly.
Ak sa jeden stvorec inac nakresli, tak ide pre vela dety ide potom  len o stvoruholnik, pripadne o kosostvorec.... skuste ak neverite
Ako je to mozne ?

Potom podla vela deti kazdy stvorcov je ABCD ( a niekedy aj reciprocne)
Alebo nezpoznaju na komlexnom ryse stvorce.


....

Mozte popisat ine podobne situacie.
( ako na priklad stvoruholnik musi byt oznaceny ako ....
Ci kvadraticky polynom polynom musi mat diskriminant .....)
Ako sa vyhybate takymto reflexom?


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#2 04. 01. 2017 14:03

Andrejka3
Moderátor
Příspěvky: 1994
Škola: PŘF UP Olomouc (2015)
Reputace:   119 
 

Re: Reflexy

↑ vanok:
Ahoj. Přidávám úpravu diskriminantu kvadratické rovnice - použití Pythagorovy věty. Není nutné znát lineární člen.
$D=b^2-4ac=c^2-a^2-4ac\dots$


What does a drowning number theorist say?
'log log log log ...'

Offline

 

#3 04. 01. 2017 14:18 — Editoval misaH (04. 01. 2017 14:19)

misaH
Příspěvky: 13459
 

Re: Reflexy

No - pokiaľ o týchto "reflexoch" učiteľ "vie", uvedomí si ich, tak nepredkladá len ABCD, ale čokoľvek iné... trebárs NOHA.

Podobne u Pytagorovej vety alebo inde.

Offline

 

#4 04. 01. 2017 14:46

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Reflexy

Vsak popiste take situacie.
Mozno zo stvorcami su na tom lepsie deti co chodili uz do materskej skolky? A tam ich ucili formy bez pismien...a mohla ich nanipulovat.
Ja nemozem hovorit o skutocnych situaciach ako ucitelia co to ucili, ci ucia na zivo.
Taka myslienka:
Mohli by sme sa napr. opytat, ci ( ich skusenosti, prezite vyucovanie...) ma suvis, z kapacitou na riesenie tejto otazky, "kolko je stvorcov na obrazku, kde je stvorec rozdeleny na 9   malych stvorcov " (to ma len tak teraz napadlo a su tisice inych....)
... alebo je to uz terapia na danu problematiku.

Ako to riesia ucitelia co   ↑ misaH: vedia o tych reflexoch....


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#5 04. 01. 2017 15:02

misaH
Příspěvky: 13459
 

Re: Reflexy

↑ vanok:

Ahoj.

Nikdy som nepozorovala problém v tejto oblasti.

Samostatne mysliacich detí je málo.

Mám podozrenie, že škola túto oblasť môže rozvíjať len minimálne.

Bohužiaľ.

Offline

 

#6 04. 01. 2017 15:53 — Editoval vanok (04. 01. 2017 15:53)

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Reflexy

↑ misaH:,
No ja tiez v tej oblasti nemozem ( vela) detom pomoct ale budme idealisti, co by sme urobili, keby sme mohli?
Alebo ako by to mohlo byt v idealnej skole?


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson