Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1 2
Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o pomoc. Nejakého schopného matikára, ktorý by vedel narysovať a spraviť rozbor o trojuholníku ak sú dané 3 výšky. (v rozbore sa nemôže nič rátať) ak by to niekto vedel dakujem :)
Offline
ahoj ↑ myskaaa:,
PS: přesněji řečeno - sestrojí se libovolný trojúhelník, pro který daný poměr platí, a na požadovanou velikost se transformuje pomocí nějaké stejnolehlosti.
Offline
↑ Eratosthenes:
nemal by si nejaký rozbor ako posupovať presne? :) ale skúsim a uvidím zatiaľ vdaka
Offline
Ahoj ↑ myskaaa:,
Relacia ( velmi lahko sa da dokazat)
Inspiruje takuto konstrukciu.
1)konstruhovat trojuholnik A*B*C* stran
2) Konstruhovat jeho vysky:
3)konstruhovat trojuholnik stran a*,b*,c*
T
4) Ukoncit konstrukciu rovnolahlostou
+ Ako vzdy, nezabudni diskusiu.
Otazka.
To je cvicenie na akej urovni strednej skoly? Ide o domacu ulohu?
Poznamka.
Toto cvicenie by sa mohlo rozumiet aj takto, ze su dane tri priamky "vysky" trojuholnika, a treba nast taky trojuholnik, ktoreho vysky su na tychto priamkach.
Edit . Dal som hrube pismo, aby sa to lepsi citalo.
Offline
↑ myskaaa:,
Zaciatok, to je zakladna skola: plocha trojuholnika=strana x vyska /2
Offline
↑ myskaaa:
to byl překlep - mělo být BCPb
Offline
a neviem ale tak zostrojím si výšku jednu a dám si to do pomeru ale to sú vždy malé čísla...preto mi to akosi nejde do hlavy.. :( dám si výšku 12 a pravouhlý trojuholník to je ale |PbC|=1/vb?
Offline
Tak vyuzi vyhodu mojej konstrukciu....
Offline
↑ myskaaa:
Malá čísla?
a můžeš mít ještě daleko větší....
Takže:
Pak sestrojit trojúhelník o stranách a*,b*,c* a upravit jeho velikost pomocí stejnolehlosti.
Offline
↑ myskaaa:
Čo potrebuješ odôvodniť?
Konštrukcia pochádza zo základnej školy - zmena, prípadne delenie úsečky v danom pomere.
Hlavná myšlienka pochádza z toho, že obsah trojuholníka možno vyrátať pomocou ľubovoľnej strany a výšky patriacej k tejto strane, pričom obsah vyjde vždy rovnaký.
Offline
Poznamka.
Akoze konstrukcia bola od sameho zaciatku popisana ↑ Eratosthenes: a tiez aj v ↑ vanok: , dovolim si pridat este jednu ktoru som nasiel na webe
https://books.google.fr/books?id=TolIDQ … mp;f=false
Pokial nietko pozna vlasnosti kruznic ( tak, sa ma to bude ozaj pacit .... ale vsetko co tam je pouzite sa este stale uci, alebo by sa malo ucit na strednych skolach, ci uz nie?)
Offline
↑ myskaaa:,
Co ti vyslo?
V ktorej metode?
Offline
↑ myskaaa:,
No treba byt trpezlivy....:-(
Ta metoda ↑ vanok:, je rychlejsia.:-)
Offline
Aha, vies urobit etapu 1, urobit trojuholnika z vysok.
Offline
Pochopitelne, ze to zavisi od vybranych vysok.
Vsak ak by si mala strany, 1,3,6, tak je nemozne narysovat taky trojuholnik.
Preto diskuzia je dolezita.
Offline
↑ myskaaa:
Priklady.
Offline
Stránky: 1 2