Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

#26 11. 05. 2018 14:52

Peter_CSR
Místo: Kekistan
Příspěvky: 417
Pozice: Meme
Reputace:   
 

Re: Maturita


2 + 2 is 4 minus 1 thats 3 quick mafs.

Offline

 

#27 11. 05. 2018 15:47

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Maturita

Pozdravujem ↑↑ Peter_CSR:,
No nejde o nic ine ako konstatacia, ze to co vyhovuje jednemu cloveku nevyhovuje inemu.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#28 11. 05. 2018 16:08 — Editoval Peter_CSR (11. 05. 2018 16:14)

Peter_CSR
Místo: Kekistan
Příspěvky: 417
Pozice: Meme
Reputace:   
 

Re: Maturita

↑ vanok:

rozumiem.

Ja si ale myslim ze tu vobec nezalezi na tom, co komu vyhovuje, ale co je potrebne pre trh/co su jeho moznosti. Asi nikomu nebude vyhovovat pracovat vo sweatshopoch alebo farmarit na umierajucej pode, ale heck, 3 miliardy ludi proste na vyber nemaju...


2 + 2 is 4 minus 1 thats 3 quick mafs.

Offline

 

#29 11. 05. 2018 16:39

MichalAld
Moderátor
Příspěvky: 5044
Reputace:   126 
 

Re: Maturita

Peter_CSR napsal(a):

↑ vanok:
Ja si ale myslim ze tu vobec nezalezi na tom, co komu vyhovuje, ale co je potrebne pre trh/co su jeho moznosti.

No jo, ale kdo to jako bude posuzovat, co je "potřebné pro trh" ? Ty ?

Online

 

#30 11. 05. 2018 16:48

Peter_CSR
Místo: Kekistan
Příspěvky: 417
Pozice: Meme
Reputace:   
 

Re: Maturita

statisticky urad, vyzkumne agentury, profesne organizacie, opinion leadri a media...? A zo stylu tvojho pisania tusim, ze si sa chcel tiez prave navrhnut ;) .


2 + 2 is 4 minus 1 thats 3 quick mafs.

Offline

 

#31 11. 05. 2018 16:56 — Editoval MichalAld (11. 05. 2018 17:01)

MichalAld
Moderátor
Příspěvky: 5044
Reputace:   126 
 

Re: Maturita

No protože já už to jednou zažil, že stát rozhodoval o užitečnosti / zbytečnosti / škodlivosti úplně každé věci, a žádná velká výhra to nebyla...

A protože bez znalosti věcí budoucích se některé věci rozhodují těžko, zřídili dokonce Prognostický ústav

Online

 

#32 11. 05. 2018 16:59

Peter_CSR
Místo: Kekistan
Příspěvky: 417
Pozice: Meme
Reputace:   
 

Re: Maturita

Zjavne to nebude stat, kto rozhoduje, ale skola sama. A pokial to nedokaze robit dobre, tak preco by som tam svoje dieta (alebo dokonca seba) posielal?


2 + 2 is 4 minus 1 thats 3 quick mafs.

Offline

 

#33 11. 05. 2018 20:09

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Maturita

Poznamka. 
Ale ta maturita ma aspon jednu vyhodu, ked ju mas, a to ze dnes je uznana v celej EU
Osobne ked som odisiel zo Sk to este tak nebolo. 
A tak som musel ju robit znovu. No doba zmenila.   

Podobny problem som mal aj z master. Akoze som sa hybal v Europe tak mam aj dva mastery. 

No tiez teraz to tiez tak nie je.


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#34 12. 05. 2018 00:27 — Editoval Peter_CSR (12. 05. 2018 00:35)

Peter_CSR
Místo: Kekistan
Příspěvky: 417
Pozice: Meme
Reputace:   
 

Re: Maturita

Dôvod prečo po tebe chceli znovu robiť maturitu/štátnice bol, že nedôverovali tvojmu vzdelaniu alebo to bolo pravidlom pre uznanie vzdelania v danej krajine?


2 + 2 is 4 minus 1 thats 3 quick mafs.

Offline

 

#35 12. 05. 2018 03:48

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Maturita

V tej dobe neboli dohody medzi krajinamy.   
A dnes aj tvoj kamos z Mali by mal podobne problemy ako  to bolo pred tym aj v  Europe i keby chodil do skoly.   

A  ozaj kde existuju nieco take ako sk, cz statnice?


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#36 12. 05. 2018 06:04

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Maturita


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#37 12. 05. 2018 13:11

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: Maturita

Zdravím,

↑↑ vanok: zajímavé téma a zajímavé otázky (běžně se tomu nejspíš nevěnujeme, jelikož SŠ vzdělání se obvykle získává v rodné zemi a není tak obvykle si vycestovat za studiem SŠ ve srovnání s cestováním za VŠ vzděláním).
Je, samozřejmě dobře, že se usnadnil proces vzájemného uznávání vzdělání a kvalifikace, nese však také své nevýhody. V ČR např. to, že Bc. stupeň se stal výhradně záležitostí vysokých škol a nebyl budován na základě velmi kvalitního středoškolského profesního vzdělání (které má výbornou tradici a stále si kvalitu profesní přípravy udržuje). Dis. ("vyšší odborné školy" prohrávají v konkurenci s nabídkou VŠ, kde je titul "bakalář"). Nakonec vidíme, jak dopadl Bc. proces na přípravu zdravotních sestřiček. Museli zákonem hledat jinou formu.

Přitom v ČR je velmi kvalitní středoškolské odborné vzdělávání a nemělo by se ho tak snadno vzdávat pouhým kopírováním jiných vzorů a vytvářením nesmyslných tříletých VŠ oborů.

MichalAld a nejen v tomto příspěvku napsal(a):

S tématem to moc nesouvisí, ale stejně si myslím, že ty přijímací zkoušky jsou vlastně dost neférová věc, zejména když se zkouší něco, co vlastně s následujícím studiem skoro nesouvisí.

Dodnes nechápu, proč se na střední školy technického směru musejí dělat přijímačky z Jazyka Českého...a vlastně nechápu ani to, proč se z toho musí maturovat. Je to podle mě taková zbytečná buzerace - když má někdo na něco skutečně talent, mělo by se mu umožnit, aby ho rozvíjel, a né mu stavět do cesty nesmyslné překážky.

Jenže tohle ti soudruzi, co o tom rozhodují, asi nikdy nepochopí....přijde mi to pořád stejné jako za minulého režimu - cílem je vychova řádné občany, a řádný občan je ten, kdo příliš nevybočuje z řady.

Protože i technický talent musí být schopen bezchybně napsat návod nebo odprezentovat své dílo souvislým způsobem a bez "vlastně, prostě" za každým druhým slovem. Souvisí to i s povídáním kolegy Peter_CSR ohledně "požadavků trhu" a kam bude posílat dětí. Od okamžiku plánování dětí až do jejich zařazení do pracovního procesu je dlouhá doba a není snadné odhadovat, která profese bude perspektivní. Není to snadné ani v okamžiku volby VŠ - s ohledem na předpoklad dlouhé pracovní "až do důchodové" dráhy. Ovšem klasický základ a dobrá všeobecná báze (vč. slušného ovládání rodného jazyka), celkově kulturní rozhled a hlavně schopnost studovat a dělat i to, co zrovna nebaví, dává jistotu pozdějšího zařazení.

Ohledně "výchovy řádných občanů" - minulý režim patrně sahá až do antiky :-), jelikož v dějinách státu a práva nenajdeme jinou formu úspěšného fungování těchto uspořádání, pokud se neopírá o tuto výchovu. A opět navazuji na Peter_CSR - zkorumpovanost politiků lze řešit řádným nástroji, který nám právní řád umožňuje, tedy ne prohlašováním na fórech. Můžeš, prosím, upřesnit, které konkrétní rozhodnutí prospělo politikovi a poškodilo pedagogický sektor?

Samozřejmě finanční stránka povolání nemůže být zanedbatelná, ale pokud nebude "výchova řádných občanů" a to již od rodiny, kde rodič uznává učitele jako vysokou autoritu, tak můžete cesty do škol třeba pozlatit, ale nepřiláká to člověka, kterému jde o uznání jeho profesních a znalostních kvalit.

Peter_CSR napsal(a):

Nebudem svoje dieta posielat do skoly, kde ucia dejepis, obciansku nauku, geografiu z papierovych ucebnic.

pobavilo :-) Kvalitní papírová učebnice (nepopírám, že může být v elektronické formě, pokud někomu vyhovuje), by měla nejen obsahovat kvalitní výběr z více zdrojů (nejen 20 otevřených oken), ale má být recenzována a odpovídat úrovni a předpokladům studujícího. Což u 20 oken půjde daleko hůř ověřovat.

Abych neodešla daleko od tématu - maturita v Rusku (v SSSR) před skoro 40 lety nebyla složitá (a již se neoznačovala jako "osvědčení dospělosti", ale jen "osvědčení o středním vzdělání"). Nejzávažnější byly písemné práce z matematiky a z ruštiny (literatury), jelikož se hodnotily nezávislou komisi a obzvlášť přísně, pokud se člověk ucházel o "zlatou medaili". Další zkoušky byly ústní a probíhaly s rozestupem až 4 dnů. Tedy žádný takový nápor jako v ČR, že je všechno v jeden den. Na střední všeobecně vzdělávací škole nebylo povoleno žádné speciální zaměření (jak je tomu bohužel dnes na gymnáziích) a proto se skládaly ústní zkoušky z cizího jazyka, z ruské literatury, z přírodovědného předmětu (chemie nebo fyzika) a ze společenskovědního předmětu (kombinace dějepisu a základů státu a práva).

Na středních profesních se k tomu přidávaly odborné zkoušky, učiliště dávalo výuční list a osvědčení o absolvování (neumožňovalo jít na VŠ).

Na VŠ se šlo dle přijímacích zkoušek jednotlivých škol. Majitel "zlaté medaili" mohl složit pouze 1 profilovou zkoušku  (ale pokud neměl za nejvyšší hodnocení, tak pokračoval v dalších zkouškách, také to mohla stanovit škola). Na všech typech VŠ byla povinná slohová práce z ruského jazyka (a literatury) :-). Část zkoušek byla ústní.
Přihlášku šlo podat jen jednu na jednu školu. Špičkové školy (Moskevská univerzita, Fyzikálně technický institut a některé další) dělaly přijímací zkoušky s měsíčním předstihem oproti ostatním, tedy šlo tak podávat 2 přihlášky. Nebo se dostat na další školy dle výsledků přijímacích zkoušek na těchto špičkách.

Aktuálně je situace obdobná české. Maturitа se skládá z jednotného státního testování (obdobně státní maturitě v ČR) a výsledek tohoto testování se využívá k příjmu na VŠ. Hodně odlišný systém je snad v tom, že úspěchem je se dostat na neplacenou formu studia VŠ (záleží na vysokém výsledku Jednotné zkoušky), jinak se jde na placenou formu studia. VŠ mohou pořádat také vlastní zkoušky a testování. Není obdoba příjmů na školy dle NSZ, jek je tomu v ČR (kde je hodně využívána).

Povinným předmětem na všech typech VŠ je "Ruský jazyk a kultura řeči" (nebo jeho modifikace) :-)

Offline

 

#38 12. 05. 2018 13:36

MichalAld
Moderátor
Příspěvky: 5044
Reputace:   126 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

Protože i technický talent musí být schopen bezchybně napsat návod nebo odprezentovat své dílo souvislým způsobem a bez "vlastně, prostě" za každým druhým slovem.

Kdo na to vlastně přišel? Kdo to stanovil? Kdo jako rozhoduje o tom, co je pro vyjímečně talentované lidi dobré a co né ?

Já bych třeba řekl, že kdyby někdo objevil lék na rakovinu, bude každému úplně ukradené, že se dotyčný neumí ani podepsat, natož pak, že neví, kdož byli třeba "lumírovci"...


Zajímavé je, že do té komunity lidí, co o všem rozhodují (do parlamentu ČR) se žádné přijímačky dělat nemusejí, ti lidé nemusejí mít ani maturitu, nemusejí mít ani SŠ vzdělání, nemusejí nakonec ani umět číst...a přitom to jsou ti, kteří rozhodují o tom, co je pro ostatní nutné a co zbytečné.


jelena napsal(a):

Ohledně "výchovy řádných občanů" - minulý režim patrně sahá až do antiky

To bezesporu sahá - a já bych se rozhodně nechtěl do žádného z minulých režimů vracet (někdo možná touží strávit život jako římský otrok nebo středověký nevolník, ale já teda rozhodně né).

Takové argumenty typu že se něco dělalo vždycky, tak se to musí dělat i nadále jsou podle mě spíš argumentačním klamem.

Online

 

#39 12. 05. 2018 14:12

edison
Příspěvky: 2622
Reputace:   47 
 

Re: Maturita

Připomnělo mi to F. A. Hayek: Soukromé peníze - Potřebujeme centrální banku?

Někde tam uvádí i něco v tomto smyslu: Před 400 lety bylo samozřejmé státní náboženství. Ale byli lidé, kteří tuto samozřejmost zpochybňovali. Nebýt jich, bylo by to samozřejmé dodnes.

Offline

 

#40 12. 05. 2018 14:45

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: Maturita

↑ MichalAld:

Kdo na to vlastně přišel?

třeba já :-) při pokusu vydobyt ke kvalitnímu technickému řešení také povinný návod (musela jsem ho nakonec napsat sama). Nemůžeme přeci v naději, že se objeví jeden génius, upřít možnost znát lumírovce (ale hlavně správně psát) všem studujícím na SŠ. Školní programy nejsou nastaveny na mimořádně nadaného studenta, spíše na lepší průměr, tedy nevidím důvod, aby tento požadavek člověk s běžným inteligenčním vybavením nezvládl na známku přiměřenou úsilí.

Zajímavé je, že do té komunity lidí, co o všem rozhodují (do parlamentu ČR) se žádné přijímačky dělat nemusejí,

to je opět směrováno k výchově řádného občana - jak je připraven a jen je schopen tuto situaci ovlivnit, nakolik aktivně a zodpovědě se zapojuje do rozhodování. Osobně za sebe si řekneme - půjdeme do těchto politických sfér? Čteme profily kandidátů, minimálně v rovině komunální politiky zkoušeli jsme to ovlivnit?

a já bych se rozhodně nechtěl do žádného z minulých režimů vracet

ano, protože tyto systémy prodělávají vývoj, u kterého vždy doufáme, že bude lépe. Ovšem samotný princip "řádný občan" a "dobře fungující stát" je rozumným ideálem, který má smysl naplňovat (konec konců v každém období můžeme najít lepší a horší příklady přiblížení se k ideálům - pozice otroka v antickém Řecku by mohla být docela snesitelná).

Ale to bychom mohli jít daleko od tématu. Raději bych se vrátila k dotazu, zda absolvent s pozici bakalář ve Francii bude více odpovídat absolventovi vyšší odborné školy (takové nástavbě středních profesních škol s maturitou) nebo je blíž bakalářským titulům udělovaným na VŠ v ČR? Jak dlouhá je potom studijní cesta k titulu master? Děkuji kolegovi vanok.

Offline

 

#41 12. 05. 2018 15:23 — Editoval jarrro (12. 05. 2018 15:27)

jarrro
Příspěvky: 5472
Škola: UMB BB Matematická analýza
Reputace:   303 
Web
 

Re: Maturita

Ja si naopak myslím, že na každom gymnáziu (štvorročnom prípadne od kvinty) by mali byť študijné odbory ako na technických školách a jazyky by mali byť o technickom jazyku v danom odbore napr. Pre odbor matematika by malo štúdium materinského jazyka pozostávať zo znalosti štruktúry odborných článkov a záverečných prác prípadne jazykovedy a tiež umenia čítania z porozumením. Nie obsahy diel ktoré nie každého bavia.
Podobne cudzí jazyk by mal byť technický s lektorom ovládajúcim daný odbor (napr. matematiku či biológiu alebo kľudne aj teológiu ak je na danej škole taký odbor).
Také štúdium by mohlo kľudne končiť Bc. titulom


MATH IS THE BEST!!!

Offline

 

#42 12. 05. 2018 16:59

MichalAld
Moderátor
Příspěvky: 5044
Reputace:   126 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

↑ MichalAld:

Kdo na to vlastně přišel?

třeba já :-) při pokusu vydobyt ke kvalitnímu technickému řešení také povinný návod (musela jsem ho nakonec napsat sama). Nemůžeme přeci v naději, že se objeví jeden génius, upřít možnost znát lumírovce (ale hlavně správně psát) všem studujícím na SŠ. Školní programy nejsou nastaveny na mimořádně nadaného studenta, spíše na lepší průměr, tedy nevidím důvod, aby tento požadavek člověk s běžným inteligenčním vybavením nezvládl na známku přiměřenou úsilí.

Je zřejmé, že lidí, kteří mají potřebu případným géniům naplánovat život je principiálně mnohem více nežli géniů samotných....a to jen proto, že si museli jednou v životě sami napsat návod....


A už jen ta interpretace - když někoho nebudu buzerovat zbytečnostmi, tak mu tím upírám možnost životního rozhledu...


Ovšem samotný princip "řádný občan" a "dobře fungující stát" je rozumným ideálem, který má smysl naplňovat

No nevím, mě to spíš připomíná ono "cesta do pekel bývá dlážděná dobrými úmysly".
Ještě si celkem pamatuji na komunistické "učení o převýchově člověka", a když byla francouzká revoluce, tak zase potřebovali dělat "z člověka občana", a nikdy z toho žádný velký užitek pro lidstvo nevzešel, ale zato z toho vždycky vzešla kupa mrtvých a uvězněných.

Online

 

#43 12. 05. 2018 17:03

MichalAld
Moderátor
Příspěvky: 5044
Reputace:   126 
 

Re: Maturita

edison napsal(a):

Připomnělo mi to F. A. Hayek: Soukromé peníze - Potřebujeme centrální banku?

Někde tam uvádí i něco v tomto smyslu: Před 400 lety bylo samozřejmé státní náboženství. Ale byli lidé, kteří tuto samozřejmost zpochybňovali. Nebýt jich, bylo by to samozřejmé dodnes.

No ano.
Ono totiž to, o čem píše jelena nic jiného než jistá speciální forma náboženství ani není.
Tím pádem to nelze ani rozporovat, protože věřící o svém náboženství nepřipouštějí žádnou diskusi...

Online

 

#44 12. 05. 2018 18:53

edison
Příspěvky: 2622
Reputace:   47 
 

Re: Maturita

Ono je to celkově s tím školstvím dnes zajímavé. Prostě je víc vědomostí než dřív a taky se spousta věcí dělá jinak než dřív.

Když jsem byl na ZŠ, velmi mi vadilo psaní, říkal jsem, k čemu to bude? Vždyť máme magnetofony. ... Uplynula nějaká ta desítka let, magnetofony jsou v propadlišti dějin, ale pravdu jsem měl: V tomto století jsem nejspíš nenapsal psacím písmem ani jedinou větu. Ruční psaní bych tedy v dnešním kontextu zařadil někam mezi rozdělávání ohně křesadlem a další činnosti vyučované na kursech přežití pro případ rozsáhlé katastrofy.

Ale zároveň vím, že to psaní je užitečné k výcviku ovládání jemné motoriky. Otázka je, čím, v současné době užitečným, by se to psaní mělo nahradit, aby to procvičovalo jemnou motoriku a přitom to nebylo jinak naprosto k ničemu. Nebo je lepší říkat dětem, celé ty roky tady budete psát, abyste, až budete větší, si mohli snadno ubalit jointa?

Ale zpět k Lumírovcům. Znalost o tom, kdo to byl, tu nikdo nikomu upírat nechce. Najít na Wiki si to může kdokoli. Úplně stejný argument by se dal aplikovat třeba na impedanci a těžko mě někdo přesvědčí o tom, že Lumírovci budou užitečnější pro víc lidí než impedance.

Pak je tu ale ještě jedna věc, kde do toho zas vstupuje stát. Obecně mi přijde, že nejlepším zřízením by byl anarchokapitalismus. Jediné, co brání jeho praktické udržitelnosti je, že by takové území bylo nakonec anektováno nějakým státem. Takže stát nakonec potřebujeme proto, aby nás chránil před jinými státy:-) A když se v tom budeme podrobněji šťourat, zjistíme, že k této základní funkci potřebuje stát i společnou kulturní identitu občanů, protože jinak by se do jeho obrany nezapojili.

Takže nějakou výchovu ke společné kulturní identitě potřebujeme. Tzn. sice se mi to moc nelíbí, ale souhlasím s tím, že by se děti na ZŠ měly učit i literaturu a podobné věci. Ale zásadně nesouhlasím s tím, aby (ne)znalost takových věcí měla mít vliv na jejich další studium, pokud to k němu vysloveně nepotřebují.

Offline

 

#45 12. 05. 2018 19:06

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: Maturita

↑ jarrro:

to se mi jeví moc specializované, gymnázium beru jako školu všeobecného vzdělávání s jasným výhledem studia na VŠ. To, co navrhuješ, spíš náleží odborným školám - na kvalitních školách takové příklady znám, že se cizí řeč vyučuje se zaměřením na obor. Nebo odborný předmět se vyučuje v cizí řečí.

Na druhou stranu (alespoň podle opavských institucí) mají výborné podmínky a prostor pro rozvoj více směry (např. účast v turnaji mladých fyziku vyžaduje AJ, debatní skupina debatuje v AJ atd.), také času je dostatek se věnovat zvoleným zaměřením. Volitelné semináře, nepovinné, podpora a nabídla univerzit pro SŠ programy - je toho spousta.

↑ MichalAld: návodů bylo více :-) géniové si na to rychle zvyknou.

No nevím, mě to spíš připomíná ono "cesta do pekel bývá dlážděná dobrými úmysly".

bohužel, ale je nabízená alternativa k uspořádání "občan - stát"?

Pokud se ještě vrátím - povinná maturita z rodného (státního) jazyku ANO/NE? Můžeme diskutovat o způsobu podání předmětu (také jsem odpůrce "telefonních seznamů" autorů a také si myslím, že analýza tropů a figur je jednodušší pro technicky zaměřenou osobu, protože v tom snadněji nalezne logické odůvodnění) a o formě státní zkoušky, ale zůstanu u názoru, že obstojná znalost pravopisu, slušný styl a alespoň základní orientace v literatuře je normálním prvkem všeobecného vzdělání.

A už jen ta interpretace - když někoho nebudu buzerovat zbytečnostmi, tak mu tím upírám možnost životního rozhledu...

do určitého věku se rozhled vytváří tak, že dotyčného vedu za ruku a ukazuji mu možností, ale také nástrahy. Nabízím rozhledy a výhledy a nakonec ruku pustím. Nemohu však nezralou osobnost rovnou pustit, ať si cestu k rozhledu najde. S určitým odporem po cestě počítat musím, také s možným zklamáním, že jsa puštěn, nakonec se vydá jinam.

Najít na Wiki si to může kdokoli.

z jakého důvodu bude vědět, že to má hledat?

Z náhledu vidím příspěvek kolegy edison, řekla bych, že docházíme k názorové shodě, byť každý z jiné strany :-)

Offline

 

#46 12. 05. 2018 22:56

MichalAld
Moderátor
Příspěvky: 5044
Reputace:   126 
 

Re: Maturita

jelena napsal(a):

↑ MichalAld: návodů bylo více :-) géniové si na to rychle zvyknou.

Což jenom dokládá, že ten systém (povinné buzerace) stejně nefunguje.

Zato ovšem funguje tenhle "nepřírodní zákon" - udělej jednou někomu laskavost a příště to máš v popisu práce, hi

Online

 

#47 12. 05. 2018 23:11

MichalAld
Moderátor
Příspěvky: 5044
Reputace:   126 
 

Re: Maturita

Což mi připomělo nedávný článek, jak v Turecku při nějakém výzkumu s hrůzou zjistili, že spousta mladých turků vůbec nevěří v Islám, jen to veřejně nepřiznávají. A místní vláda (v čele se spasitelem Erdoganem) teď  řeší, co s tím budou dělat, a jak je to vůbec možné (když je to státem nařízené).Článek je třeba tady.

Jsme sice o dost dále, řešíme už jen češtinu a né Islám, ale jinak v tom žádný velký rozdíl nevidím.

Online

 

#48 12. 05. 2018 23:18

jarrro
Příspěvky: 5472
Škola: UMB BB Matematická analýza
Reputace:   303 
Web
 

Re: Maturita

↑ jelena:ale prečo majú mať špecializáciu iba praktické či aplikované odbory prečo nie aj teoretické?


MATH IS THE BEST!!!

Offline

 

#49 13. 05. 2018 02:11 — Editoval vanok (13. 05. 2018 02:14)

vanok
Příspěvky: 14540
Reputace:   742 
 

Re: Maturita

Pozdravujem vsetkych co toto vlakno zaujalo.

Najprv ak si niekto mohol precitat clanok z vikipedie (v #36), tak iste pochopil, ze dnesny baccalauréat vo Fr je stredoskolsky diplom a neda sa porovnavat zo stupnom bachelor défininovany v Bolzanskej dohode ( ktora ma za ulohu harmonizovat vzdelanie na roznych urovniach)

V tom prispevku si precitate nielen historiu ( od 1808 do dnes) ale aj dnesnu “fotografiu” tohoto diplomu.
Tiez su tam aj poucne statistiky.  A docitate sa, ze napr. v 1972 okolo 20% ludi z generacie co mali vek “maturantov”  ho skutocne mali.  A v 2012 ich bolo viac ako 75%.   

A ako ste si vsimli Minister Vzdelania fr.  pripravuje v 2021 dalsiu reformu....


Prakticka uvaha. Ak v 1970 bolo, povedzme, 7% ludi co by boli schopny studovat matematiku, tak dnes ( myslim si)nie je ich viac ako v 1970 i ked je skoro 4x viac ludi co maju teoreticky moznost ju studovat. 

Tiez sa mi zda, ze tazkost nejakej skusky nezmeni velmi poradie uspesnosti skusanych ludi.

Tiez sa mi zda, ze Vzdelanie je v rukach vlad, ktore by mali mysliet o to najlepsie pre obcanov ich krajiny. ( je to utopia? ci nie?)


Srdecne Vanok
The respect, the politeness are essential qualities...and also the willingness.
Do not judge the other one.
Ak odpovedam na nejaku otazku. MOJ PRINCIP NIE JE DAT ODPOVED ALE UKAZAT AKO SA K ODPOVEDI DOSTAT

Offline

 

#50 13. 05. 2018 09:56

MichalAld
Moderátor
Příspěvky: 5044
Reputace:   126 
 

Re: Maturita

vanok napsal(a):

Tiez sa mi zda, ze Vzdelanie je v rukach vlad, ktore by mali mysliet o to najlepsie pre obcanov ich krajiny. ( je to utopia? ci nie?)

To oni přece dělají...jenže z nějakého důvodu přišli na to, že vzdělaní lidé jsou vlastně strůjci všeho zla, a čím jich bude méně, tím lépe pro naši zem...

Online

 

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson