Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Rychlík vyjel z Prahy do Brna a jel bez zastávky rychlostí 60 km/h. Jiný vlak vyjel opačným směrem z Brna do Prahy a jel také bez zastávky, ale jen rychlostí 40 km/h. Jak daleko budou od vlaky hodinu před tím, než se setkají?
Co s tím?
Offline
Tady je něco podobnýho, ale nechápu, proč tam montujou tu 1/2t (to je jako pro těch 30 minut?)
https://ibb.co/hCHCzvr
Offline
↑ Vladimir9O:
To je úplne iná úloha.
Žiadnu polovicu t tam nevidím.
t-0,5 je tam preto, lebo jeden z vlakov išiel o polhodiny kratšie než druhý (vyrazil neskôr).
Pri pohybe "proti sebe" pri súčasnom štarte sa časy pohybu oboch vozidiel rovnajú (napríklad vyrazia o 9.00, stretnú sa o 12.00 - obidva sa pohybovali 3 hodiny).
Úloha zo ZŠ.
Offline
Příklad 1: Vzdálenost dvou míst je 240 km. Z místa A vyjelo v 8.00 hodin nákladní auto průměrnou rychlostí 60 km/h. V 8.30 hodin mu vyjelo naproti z místa B osobní auto pohybující se průměrnou rychlostí 80 km/h. Za jak dlouho a jak daleko od místa A se obě vozidla potkají?
http://ucivozs.sweb.cz/ma24.html
https://ibb.co/qY7ybk4
Tak počítám, že ta červeně vyznbačená věc je ten fakt, že druhý vůz vyjede o půl hodiny později.
Ale, kde vzali tu čtyřicítku?
Offline
Tak nevim jak vy, ale já na ZŠ tohleto nedělal :)
Offline
↑ Vladimir9O:
Si robíš srandu?
80(t-0,5)
80xt=80t
80x0,5=40
Šup, šup opakovať učivo základnej školy.
Offline
↑ Vladimir9O:
Slovné úlohy - pohyb.
Klasické učivo základnej školy, veď to učím.
Offline
https://ibb.co/smyTNF6
Vím, kdes vzal ten první řádek, ale kde ty dva zbylé?
Offline
Nebom respektive, vidím, že 40 je polovina těch 80t, ale jakto, že k tomu přiřadím to 80, a ne to 60, a jakto, že je rychlost označena t, dyž má být označena v?
Offline
80(t-0,5)
80xt=80t
80x0,5=40
Jo aha, to "x" není koeficient, ale krát.
Hele, já když vidím zápis:
240 = 60t + 80 · (t - 0,5)
tak bych to osobně četl jako
240 = 60t + 80 · (60 - 0,5)
Čili
240 = 60t + 80 · 59,5....
Offline
↑ Vladimir9O:
Tak to vidíš dost blbě.
Roznásobování závorek se učí někdy v 5. třídě.
Offline
OT (kdyz uz se to resi jinde)
Jak už někdo psal, bylo by fajn, kdybys někde napsal, proč tato témata studuješ, tzn.:chceš na VŠ, SŠ nebo je to tvůj začínající koníček :)
A k tvému jinému dotazu, já se derivace a integrály učím z učebnice Matematika pro gymnázia Diferenciální a integrální počet, náš vyučující nám také doporučil stránky realisticky.cz, případně youtube kanál Isibalo, kde to je dost lidsky vysvětlené
(Prave sem na SS, respektive ted jsem ji dokoncil)
Offline
Ahoj,
nechapu, proc se tady do Vladimira navazite. Fakt si na foru chceme vytvaret atmosferu, ve ktere se budeme lidem vysmivat za to, ze neco neumi? Ze cloveka, ktery se neco snazi pochopit, budeme obvinovat z toho, ze si z nas dela srandu? Ze budeme povysenecky rikat, ze komunikace s nim je ztrata casu?
Prijde mi to jako kdybych se rozhodl naucit novy cizi jazyk, prisel bych do jazykove skoly a oni se mnou zacali mluvit nejak takto:
Haha, ty ani nevis, jak se rekne auto? To si snad delas srandu :D
Ty neumis prelozit ani kocku?? Ucivo zakladni skoly!!!
Coze, ty nezvladnes ani spravne napsat letadlo? Vrat se do 5. tridy!
Proc sem teda chodis? Chces delat reparat, nebo se chces dostat na stredni?? Tak rekni, o co ti opravdu jde! Nechceme s tebou ztracet cas!!
Vladimire, pokud to jenom trochu jde, nenech se odradit. Cenim si toho, ze se snazis porozumet svetu kolem sebe. To mi prijde hodne dulezite, protoze ja chci zit ve spolecnosti, ktera umi premyslet, ne ve spolecnosti, kterou zmanipuluje jakykoliv populista. Kdyz budes jakkoliv trenovat svuj mozek, bude to dobre nejen pro tebe, ale v konecnem dusledku i pro celou spolecnost.
Zatim ti nejspis chybi nejake znalosti k tomu, abys dobre porozumel slozitejsim vztahum, ale kdyz k tomu pristoupis pokorne - budes ochoten vratit se k zakladnim uvaham - tak driv nebo pozdeji rozumet zacnes.
Offline
↑ nejsem_tonda:
Vieš - ale "snažit se porozumět" neznamená iba položiť otázku. Znamená to aj vstrebávať odpovede, ktoré dostanem.
Tieto otázky zrejme nedáva klasický žiak ZŠ (pôvodne boli dokonca v SŠ...).
Offline
Jediný můj motiv je ujištění se o kvalitě uchovaných poznatků ze SS - maturoval jsem roku 2012.
Čeká mě výběrové řízení, a mohou tam být i počty tohoto typu.
Byť jsou to infantilní, a v životě neužitzečné věci.
Offline
↑ Vladimir9O:
Ale vědět kolik stojí jedno pivo, když 15 piv stojí 300, se hodí. Podle tebe je to totiž 285.
A můžu vědět v kolika letech jsi maturoval?
Offline
Ad kolega ↑ marnes:, mňa by pre zmenu zaujímalo, z akých predmetov si maturoval. Nech viem, čo ty konkrétne za infantilnú, v živote neužitočnú vec/predmet/znalosť nepovažuješ, aspoň teda do takej miery, že si sa odhodlal z toho vykonať maturitnú skúšku.
Offline