Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Ahoj. Mám domácí úkol na pravděpodobnost. Jsou to velmi rozsáhlé úlohy a vždy skončím jen u zadání. Prosím o pomoc. Pokud byste vyřešili jen jednu úlohy, tak ani to nevadí. Opravdu jsem úplně mimo. Řešení klidně můžete poslat i na adresu honzastefl333@seznam.cz
1. Pravděpodobnost, že si student u zkoušky z českého jazyka vylosuje otázku, kterou se naučil je 60 procent. Pravděpodobnost, že si u zkoušky z matematiky vylosuje otázku, kterou se neučil, je ale jen 30 procent. Za předpokladu, že losování otázek u jednotlivých zkoušek považujeme za nezávislé jevy, určete pravděpodobnost, že si student:
a) u obou zkoušek vylosuje otázku, kterou se nenaučil,
b) vylosuje otázku z českého jazyka, kterou se nenaučil, a z matematiky otázku, kterou se naučil.
2. Pravděpodobnost, že se u pacienta po požití léku projeví nevolnost je 0,15, pravděpodobnost, že se mu objeví kožní vyrážka, je 0,04. Pravděpodobnost, že se objeví oba příznaky současně je 0,006.
a) Ověřte výpočtem, zda jsou oba nežádoucí příznaky vzájemně nezávislé.
b) Určete jaká je pravděpodobnost, že pacient nebude mít žádný z uvedených dvou nežádoucích účinků.
Offline
Až tak zložité mi tieto príklady na úroveň SŠ neprídu. Na druhú stranu dištančná forma výuky a eventuálne samoštúdium k pochopeniu učiva veľa nepridajú.
1. V oboch prípadoch má nastať prienik nezávislých javov ([mathjax]A\cap B[/mathjax]), a pre ppsť (pravdepodobnosť) prieniku dvoch nezávislých javov platí [mathjax]P(A\cap B)=P(A)\cdot P(B)[/mathjax], teda ppsti jednotlivých javov sa budú násobiť. K výpočtom si však budeš musieť zistiť aj ppsti opačných javov, teda:
- javu, kedy si študent vytiahne otázku z ČJ ktorú sa nenaučil
- javu, kedy si z M vytiahne otázku, ktorú sa naučil
Pomôže, ak máš učebnicu alebo učebné materiály či internetový zdroj kde si môžeš naštudovať základnú teóriu.
Offline
Pravděpodobnosti převedu na desetinná čísla, např. 60 % = 0,60.
Opačný jev - např. "otázku se naučil" je 60 %, potom "otázku se nenaučil" je 100 % - 60 % = 40 %.
Nezávislé jevy - jejich pravděpodobnosti se násobí, např. a) 0,4 . 0,3 = 0,12, tedy 12 %.
Heslo Nezávislé jevy (násobení pravděpodobnosti).
Offline
Přesně tak.
Offline
Ahoj, pomohli byste mi prosím s jedním příkladem?
Předem děkuji.
9. Studenti Adler a Byrtus skládají zkoušku v různých termínech. V obou termínech používá
examinátor tentýž seznam 20 otázek, z nichž se student vylosuje 3 otázky. Jaká je pravděpodobnost, Adler i Byrtus
a) dostanou tytéž tři otázky,
Výsledek má vyjít 0,0009
Offline
↑ Ntj06:
Student, co jde na zkoušku dřív dostane 3 otázky.
Pravd., že další student dostane tytéž 3 otázky je (3 nad 3)*(17 nad 0)/(20 nad 3)
Podobně se spočte pravd., že dostanou 1 otázku společnou, 2 společné, všechny 3 společné.
Součet pravd. musí dát 1, tj. 100%
Offline