Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1 2
↑↑ wescoast:Já bych jenom zareagovala ke svému příspěvku...pro odvození nejsou čísla tak podstatná, jako zákonitost mezi nimi.Podle mně je to teprve první krok .
Pak si taky myslím, že udaný rozměr s hodnotou : je třeba dokázat.Je jasné, že se to týká sinusu úhlu 60°.Ale jak se to tam dostalo k tomu polooměru r?
Pokud je to maturitní otázka, pak by možná nebylo od věci se nad tímto zamyslet.Připadá mi to jako opsané z tabulek.Ale možná se mýlím. :-)
Offline
↑ wescoast:A ještě bych dodala, je dobré provést si konstrukci a to i s postupem.Geometrie si zaslouží, aby se o ni pečovalo. :-)
Offline
Ivana napsal(a):
oprava : Druhá odmocnina ze 3 lomeno 2..(sinus 60°) :-)
Počkej počkej. Právě, že když budu u maturity, měl bych snad vědět. že výška se vypočítá a * (odmocnina ze 3) / 2. Pokud bych tam začal počítat tohle, nevypadalo by to jako suverénní projev. Nepočítal jsem to pomocí sinu.
Offline
↑ wescoast:
No já bych u maturity řekl, že se to takto vypočítá a ještě bych udělal bonus tím, že bych to dokázal (tj. co psala Ivana). Tím získáš čas a přísedíci budou mít dojem, že máš přehled, což se hodí...
Offline
↑ wescoast:Já to myslím dobře, jakmile bych začala řešit šestiúhelník natreslila bych si rovno-
straný trojúhelník a napsala vše co o něm vím... o stranách o úhlech o výšce v trojúhelníku a elegantně bych
přešla na šestiúhelník. Kantor hned vidí, že jsi dobře připraven a že máš širší přehled.
/také bych dál mohla hovořit o funkci sinu a vše, co o něm vím a nepustila bych nikoho ke slovu.)
Offline
↑↑ wescoast:Pracuji na popisu a konstrukci trojúhelníku,chvíli mi to potrvá.Prosím ostatní,nechte mi řešení.Děkuji. :-)
Offline
http://matematika.havrlant.net/forum/up … trukce.jpg
Upozorňuji, že to je řešení, které jsem našla v učebnici.Pozor nejde o Thaletovu větu.
Offline
Tak jsem to zkusila ještě jednou s danými rozměry a opravdu to vychází.Jde především o tu podmínku :
Vc je menší nebo rovno c/2*cotg :2
http://matematika.havrlant.net/forum/up … rukce2.jpg
Offline
↑ Ivana:
Hele je jasný, že až se dostanu k pravidelnému 6tiú helníku, řeknu, že se skládá ze 6 rovnoramenných trojúhelníků, z čehož vyplývá, že má 3 stejné úhly a to 180:3 = 60 atd. atd. Ale sem jsem psal řešení příkladu a navíc jsem to kreslil v malování, což jsem myslel, že mě zničí.
Jinak máš samozřejmě pravdu ;-)
Offline
wescoast napsal(a):
↑ Ivana:
Jinak kolik ti teda vyšlo k tomu trojúhelníku, mám tu také řešení, je jednodušší.
Beru zpět, myslel jsem sem, že je to jiný příklad.
Pěkné to máš!
Offline
↑ wescoast:?Já jsem to svoje řešení našla čistě náhodou vyřešené v učebnici, to by mělo znamenat, že je určitě správně.Pak jsem to zkoušela se zadanými údaji a vychází to. :-)
A k tomu malování, pokud jsi to takhle hezky vyrobil, tak klobouk dolů, já bych to nesvedla, spíš už na to nemám čas, jsem zastánce klasického rýsování. Určitě si napiš o řešení dalších příkladů, rádi ti pomůžeme a maturita se blíží. Je sympatické, že to nenecháváš na poslední chvíli. :-)
Offline
↑ wescoast:Ty trojúhelníky v šestiúhelníku jsou rovnostranné, asi ses přepsal.To se stane.
Offline
Ivana napsal(a):
↑ wescoast:Ty trojúhelníky v šestiúhelníku jsou rovnostranné, asi ses přepsal.To se stane.
Jo přepsal, ale rovnoramenné jsou taky :-P
Offline
wescoast psal : "Jo přepsal, ale rovnoramenné jsou taky ".......
To je zavádějící a nepřesné, tady je potřeba dodržet přesné termíny.U rovnoramenného trojúhelníka je základna
a dvě shodná ramena.U trojúhelníka rovnostranného jsou tři strany shodné.
Offline
Stránky: 1 2