Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Mějme diferenciální formu a bod x z jejího definičního oboru, dále přirozené číslo k a strukturu S. Předpokládejme, že platí následující dvě tvrzení:
• je v bodě x spojitá nebo existuje k-regulární graf s poloměrem 5,
• není v bodě x spojitá nebo S se dá rozšířit na heytingovskou strukturu nejvýše jedním způsobem,
Dokažte, že pak existuje k-regulární graf s poloměrem 5, nebo se S dá rozšířit na heytingovskou strukturu nejvýše jedním způsobem.
Offline
To není zajímavá středoškolská úloha. Nebo jsem chodil na nějaké špatné gymnázium. Kolegové na tom budou asi lépe, ale já v životě neslyšel o ničem ze zadání. Asi to nebude nejvhodněji zařazené.
Nevěděl jsem, že na základce podporuji takovou iniciativu studentů :-)
Offline
↑ byk7:Podle zadání víme, že platí (jsou pravdivá) dvě tvrzení:
A nebo B
negace A nebo C
Dále víme, že A a negace A nemohou platit současně.
Co z toho můžeme odvodit o pravdivosti případně nepravdivosti B a C?
Offline
↑ Olin:Ani já nevím, co všechny uvedené pojmy znamenají. Pěkné je, že k vyřešení úlohy to nepotřebuji znát. Jen předpokládám, že formulace s uvedenými dávají smysl a že je možno uvažovat o pravdivosti a nepravdivosti výroků.
Offline
↑ petrkovar:
Tak pak je to opravdu zajímavá středoškolská úloha! Já už po všem tom balastu, co tu lidi posílají, kam jim zrovna napadne, tak nějak automaticky vyhodnocuji, o co se zrovna v úloze jedná, a tady mě několik klíčových slov ze zadání rychle uvedlo v omyl, že se jedná o nějakou nehorázně vysokoškolskou úlohu. Stejně jako kolegu Halogana, předpokládám.
Autorovi tématu se omlouvám.
Offline
↑ halogan:Já jsem z Jarošky (absolvent před, huh,16 lety) ;-)
Ale k příkladu: řekl bych, že smyslem příkladu není rozebret "o čem" je tvrzení, ale "zda je pravdivý" složený výrok.
Pokud se zamění "existuje k-regulární graf s poloměrem 5" za "existuje 5-reguární graf s poloměrem k" nebo za "10 jablek váží víc než 7 hrušek", tak to na řešení zadané úlohy nemá vliv.
Offline
↑ petrkovar:
Tak to mě rozesmálo takhle k večeru :-) Udělat ze sebe opravdového blázna. Děkuji, samozřejmě, je mi to jasné.
(nejhorší je, že jsem selhal u postupu, který doporučuji spoustě lidí, ach jo)
Offline
Tohle mě pobavilo :-) Asi bych si té pointy taky nevšimnul, nebýt nasledující diskuze...moc hezké
Offline