Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Je to tak trochu reklama na projekt mých kamarádů, ale zde na fóru plném lidí s analytickým myšlením by mohla padnout na úrodnou půdu -- vy si zapřemýšlíte nad hraním sokobana, oni z toho budou mít zajímavá data do své studie:
Tým PROSO (PROjekt SOkoban)
(Radek Pelánek, Petr Jarušek, Ondra Bouda)
------------------------------------
Hrejte Sokoban a napomožte vědě!
------------------------------------
www.organizatori.cz/puzzle
- Na čem závisí obtížnost úrovní hry Sokoban?
- Jak lidé řeší (nejen) logické problémy?
- Jak tyto výsledky využit ve škole a ve vědě?
- I na tyto otázky se snaží odpovědět náš výzkum "Jak lidé řeší problémy.". Začínáme s průzkumem složitosti logické hádanky Sokoban
- Potřebujeme co nejvíce dobrovolníků, kteří budou zkoušet Sokoban řešit pomocí našeho webového simulátoru.
- Čekají na vás samá pěkná zadání, která potrápí i pobaví vaši hlavu. Průběh řešení se zaznamenává, aby byl následně podroben analýze.
Zapojte se na www.organizatori.cz/puzzle
díky moc za spolupráci
Offline
↑ Kondr:
Jen technická. Nelíbí se mi, že mi poslali heslo mailem. Nejen, že se tedy pohybovalo nechráněně po Internetu, ale také jej museli nějak použít v nezašifrované podobě. Sice píší, že v případě zapomenutého hesla posílají nové, vygenerované, ale to mi nestačí.
Nejde mi tedy jen o ukládání těchto hesel u lidí, kterým nemohu věřit (nic proti tvým přátelům), ale hlavně jeho rozposílání.
(z obav jsem naštěstí použil heslo, které nepoužívám)
Offline
halogan napsal(a):
↑ Kondr:
Jen technická. Nelíbí se mi, že mi poslali heslo mailem. Nejen, že se tedy pohybovalo nechráněně po Internetu, ale také jej museli nějak použít v nezašifrované podobě. Sice píší, že v případě zapomenutého hesla posílají nové, vygenerované, ale to mi nestačí.
Nejde mi tedy jen o ukládání těchto hesel u lidí, kterým nemohu věřit (nic proti tvým přátelům), ale hlavně jeho rozposílání.
(z obav jsem naštěstí použil heslo, které nepoužívám)
Heslo skutečně hashujeme, takže není možné jej zjistit. Že ho při registraci posíláme mailem je čistě kvůli pohodlí hráčů, předpokládáme účast širší veřejnosti a nechceme jim zbytečně stěžovat život pamatováním dalšího hesla - takto jej snadno najdou v mailu. Tento mail se ale posílá právě při registraci, když je čistá podoba hesla ještě v paměti, s vyřízením požadavku se z ní navždy ztrácí a v databázi zůstává jen hash.
A pokud se chceme bavit o pohybu po Internetu, tak ono to heslo už šlo v otevřené podobě na server...
S pozdravem
Ondra Bouda
P.S. Internetový obchod nebo systém pro banku programujeme zcela jinak :)
P.P.S. Používat na každém webu jiné heslo je určitě dobrá praktika. Doporučuju KeePass nebo online nástroj GetPass.
Offline
Zaregistroval jsem se a rád pomůžu, ale vzhledem k tomu, že se po mě chce, abych se soustředil jen na hru, tak se naplno zapojím asi až trochu později.
V budoucnu mám v plánu vytvořit nějakou podobnou dobrovolnickou akci za účelem analýzy hry Nejmenší nevybrané, tak vás možná jednou taky poprosím o spolupráci :-)
Offline
Zatímco se Sokoban vyhodnocuje, organizátoři na odkazovaném webu provozují novou hru: kolečka. Vyzkoušejte, je to daleko méně náročné na čas.
Offline
Nedávno došel další mail:
Petr Jarušek napsal(a):
Výzkum "jak lidé řeší problémy" pokračuje s hádankou - Nurikabe
---
- Moc vám všem děkujeme za řešení úloh Sokoban a Kolečka.
- Na konci roku jsme vytvořili dva modely, které jsou schopny předpovědět
obtížnost Sokobanu s korelací 0.7 a Sudoku dokonce s korelací 0.9.
- Teď bychom rádi vyzkoušeli jejich přenositelnost na jiné úlohy.
- Přichystali jsme novou logickou hádanku Nurikabe (tzv. hádanka s omezujícími
podmínkami)
- Máte-li chuť, zahrajte si ji na www.organizatori.cz/puzzle
Děkujeme za spolupráci.
Tým PROSO (PROblem SOlving)
(Radek Pelánek, Petr Jarušek, Pavol Babinčák)
Chtěl bych se touto cestou připojit k poděkování (ve výsledkovce jsem zahlédl Olina, gladiatora (či gladiatorku), redva a jistě je tam dost z vás, které si pod přezdívkami nepamatuju. Máte-li zájem řešit nurikabe, řešte :) Všech 33levelů se dá stihnout za čtyři hodiny.
Offline
Kondr napsal(a):
Všech 33levelů se dá stihnout za čtyři hodiny.
…ti méně zdatní z nás nechť si radši vyhradí nějaký ten den…
Offline
↑ Olin: Nemyslím, že by to bylo tak tragické. Občas člověk narazí na opravdu těžký level, nad kterým sedí třeba čtvrt hodiny, a občas není po dvou minutách co řešit. A opoměl jsem zmínit bravurní výkon kolegy Wottona v kolečkách, tak tímto napravuji :)
Offline
↑ Kondr:
Občas člověk narazí na opravdu těžký level, nad kterým sedí třeba hodiny, a občas není po dvou minutách co řešit. Tomu odpovídá můj čas dvanáct hodin bez levelu Tajo, kde se nemohu pohnout :-).
Edit: I když jak koukám, tak pod dvě minuty mám pouze jeden tréninkový.
Offline
↑ BrozekP: Asi je to dost individuální. Třeba v sokobanovi hladový přístup "co nejrychleji uklidit aspoň tři bedny" je špatný. V nurikabe hladové algoritmy celkem fungují. Na druhou stranu snaha představit si stavový prostor je realizovatelná jen u sokobana a mně to dělá dost problém.
Offline
Já se řídím radou organizátorů - pokud něco dlouho nedokážu dát, tak to radši vzdám. Hraniční čas mám cca 15 min. Je to opravdu hodně individuální, protože Tajo mám za 07:24 :-) Ovšem některé jiné… Zpravidla mám u těžších levelů problém s tím, že sice validně rozmístím všechny ostrovy a nemám jezera, ale vzniknou mi dvě disjunktní řeky, které nejsem s to propojit. A když to pak všechno od základů překopu, tak se dostanu sice do vizuálně jiné, ale jinak stejné situace.
U koleček bylo sympatické, že to byla jen taková rychlá klikačka. Některé levely jsem prošel takřka metodou brute-force. Naopak Sokoban mi vůbec nešel, tak jsem ho po pár pokusech úplně vzdal.
Mimochodem, zajímalo by mě, jak se bude Nurikabe analyzovat, vzhledem k tomu, že stavový prostor dost připomíná 100-regulární graf :-)
Offline
↑ Olin:
Tak to na to jdeš jinak než já - mně dvě disjunktní řeky vzniknout nemůžou, protože vždy dělám pouze kroky, které musí být správné. V některých levelech jsem teda už nevěděl, tak jsem si vedle poznamenal správnou pozici a udělal tip, v případě sporu jsem se pak vracel k "uložené" pozici. Ale snažil jsem se to řešit bez toho.
Teď jsem se snažil ještě to Tajo vyřešit - po 15 minutách jsem skoro nic neměl, tak jsem začal tipovat. Do dvou minut jsem to pak měl hotový :-). Ale zajímalo by mě, jestli se dá logickou cestou nějak rozumně dojít k řešení.
Offline
↑ Olin:↑ BrozekP:
Otázkou asi je, co už nazvat tipováním a co schopností vidět několik tahů dopředu, nebo aspoň tušením správného směru řešení. Já zatím zkusil jen několik zadání, ale třeba se zmiňovaným levelem Tajo jsem vůbec nehnul, kromě těch několika jistých políček. Oproti tomu jednodušší úrovně typu Labe mě baví, i když asi moc mozek netříbí, protože člověk dopředu vůbec přemýšlet nemusí :)
Offline
Olin napsal(a):
Mimochodem, zajímalo by mě, jak se bude Nurikabe analyzovat, vzhledem k tomu, že stavový prostor dost připomíná 100-regulární graf :-)
Presne tak, tuto je stavový priestor trochu... väčší. Podobne ako pri Sudoku stavový priestor asi nemá zmysel uvažovať. Tieto dve hry ale pravdepodobne budú mať spoločné znaky, ktoré by sa dali použiť pre analýzu.
Tajo som nevyriešil a aj preto budem zvedavý aké techniky úspešní riešitelia použili.
Offline
Zdravim:-)
Já se přiznám že mně to vubec nejde.Zatim mam jen jeden trenink.Čas: 1:18.
Edit:Omlouvam se že jsem špatně napsal mně.:-(
Offline
↑ hanzy:To se zlepší. Já po registraci nezvládla kromě prvního tréninku vůbec nic, tak jsem to vzdala. Pak jsem si teprve přečetla pravidla a hned to šlo líp(o: Nezvdávej to a někdy se tam vracej, mozek nefunguje každý den stejně.
Ale radit vpodstatě nemůžu, protože pod dvě minuty nemám fakt nic(o:
Offline
↑ Kondr:
Všech 33 levelů se dá stihnout za 4 hodiny? No dá tys to zvlád, ale já rozhodně ne:-)) 7 hodin...
A že mi kolečka jdou? No to je tím, že to je vlastne jednoduchej axiomatickej system s jedním axiomem a třema odvozovacíma pravidlama:-))
Offline
↑ Doxxik:
A strategie? :-)
Offline
↑ BrozekP:
2all: neotvírejte, pokud jste ještě neřešili, ať si zábavu nezkazíte mou pofidérní strategií :)
Offline
↑ Doxxik: Pro účely výzkumu 33 levelů stačí. Pro účely hraní je dostupná spousta levelů jinde. Každopádně díky za investovaný čas, snad se brzy vrátí v podobě modelu s vysokou korelací.
Offline
Výzkum pokračuje na adrese http://tutor.fi.muni.cz/index.php -- aktuálně by kolegům nejvíce pomohlo, kdybyste řešili úlohu "Grafař".
Offline