Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím vás a předkládám vám výstupy ze sekce pro Moderátory:
----------------------------------------------------------------------------------------
Technická dohoda Moderátorů k prosazování pravidel fóra
1) Obecně:
Upozorňovat na pravidla bez poskytování pomocí k řešení může pouze Moderátor. Ostatní uživatele mohou v příspěvku upozornit na pravidlo pouze zároveň s poskytnutím alespoň minimálního doporučení k problému.
2) Pravidlo "jedné úlohy do tématu" platí.
Uživatelům nedoporučujeme reagovat na témata výrazně porušující toto pravidlo. Je na rozhodnutí Moderátorů, zda takové téma zavře úplně nebo provede EDIT úvodního příspěvků.
Poznámka: mně vyhovuje při zásahu do tématu použití odkazu na toto téma.
3) Pravidlo "Kompletní řešení" platí.
Kompletnost poskytováno řešení je závislá od stylu a obsahu úvodního příspěvku. Čim méně poskytuje autor dotazu, tím méně poskytne řešitel.
Kompletní řešení neposkytovat a moderátorsky zakročit, pokud:
- je zřejmě, že předmětem dotazu je vyřešení domácího úkolu, kde podle představy učitele má být prokázána samostatná práce - řešení poskytovat pouze formou postupného vedení k výsledku,
- dotaz obsahuje standardní úlohy, běžné dostupnou v materiálech nebo na fóru - poskytnout odkaz
Kompletní řešení lze poskytnout v případě, že je zřejmě:
- dotaz obsahuje úlohu z přípravy na přijímačky, z průběžné přípravy, není aktuální úloha,
- úloha je zajímavá jako vzorová a je rozebrána obecně, než konkrétně.
Důležité:
Kompletní řešení nemá obsahovat podrobné kroky a meziúpravy, které vzhledem k úrovni úlohy by měl autor dotazu zvládnout sám (například řešení nerovnice při hledání def. oboru funkce).
4) Více řešitelů v tématu a projev vzájemné netolerance - podrobně téma + anketa.
Platí dohoda o oznámení "Pracuji na tom" - do tématu nikdo jiný nezasahuje, dokud není zřejmé, že:
- původní řešitel to řeší chybně nebo výrazně neefektivně,
- třeba vložit "speciální" komentář ohledně toho, co řešitel "neví" (např. že autor dotazu studuje dálkově a nezná to a tamto...
- původní řešitel není online.
Za vzájemnou netoleranci Moderátor může napomenout přímo v tématu nebo zápisem do sekce Připomínky.
5) Navržen výběr nových Moderátorů zejména pro sekce ZŠ, SŠ, případně další sekce (podrobně bude v tématu)
6) Návrh na vytvoření "Rady autorit" (zatím pracovní název) - založím samostatné téma.
Přišla jsem s prosbou, abychom vyhlásili také návrh vytvoření "Rady autorit" (pracovní název), jelikož pozice Moderátora, byť poskytuje některé možnosti, je především nezáživná administrativní činnost spojena s pravidelným věnováním času pro fórum.
Navrhuji oslovit a nabídnout speciální práva pro místní matematické, fyzikální a programátorské autority. Nepředpokládám žádné pravidelné (administrativní) působení, ale považuji za důležité slyšet názor a náměty k technické a odborné stránce fóra, k poslání a účelu.
Aktuálně lze nabídnout přidělení speciálních skupinových práv a založení speciální sekce s vymezeným přístupem.
---------------------------------------
Pokud budete mít pocit, že některý z bodu zasluhuje podrobnější rozbor a diskusi, založte si prosím samostatné téma s odkazem na toto téma. Případně, pokud zde debata bude nepřehledná, rozdělím do dalších témat. Děkuji.
Offline