Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Kdysi jsem zde představoval ve vláknu multimediální matematika flashová udělátka, která zobrazovala animaci, jak narýsovat trojúhelník. Nedávno jsem si na to vzpomněl a chtěl jsem udělat nějaká další, ale jednak už asi nemám ten framework ve flashi, ve kterém jsem to dělal a navíc to stejně nebylo úplně ono. Zkusil jsem na to jít jinak, natočil jsem screencast o tom, jak rýsuji trojúhelník přímo v GeoGebře. Nevýhodou je, že do toho musím i mluvit, což mi moc nejde :-)).
Offline
Protože první video vzbudilo velký ohlas, natočil jsem druhé. Tentokrát by to mělo být lepší, celé je to větší a nejsem tak znuděný :-).
http://www.youtube.com/watch?v=5-w4SMa_jNk
Názory?
Offline
Je to pěkné, ale já nejsem v cílové skupině, abych posoudil, zda mi to pomohlo, ani nemám pedagogické vzdělání :-). Nenapadá mě, co by se na tom dalo zlepšit, z mého pohledu je to dokonalé :-).
Offline
↑ Pavel Brožek:
Ok, díky :-).
↑ janca361:
Tak jsem si možná jen během natáčení připadal méně znuděně :-)). Na druhou stranu je fakt, že tohle je zase nějaký desátý, musel jsem si na vedlejší monitor napsat text, abych tam něco nepopletl.
Offline
↑ Lukee:
Nebylo by jednodušší nahrát obraz a zvuk zvlášť a pak to dát dohromady?
Offline
↑ Lukee:
Je to pěkné, skutočne... Predpokladám, že je to nejaký nácvik k niečomu väčšiemu, mýlim sa?
Možno by som pre poriadok hovorila na ZŠ |AB| = 5 jednotiek dĺžky, ak nie trebárs centimetrov, dosť sa tam na uvádzanie jednotiek dbá.
Žiaci často rysovať vedia, ale nedokážu popísať svoj postup, o rozbore ani nehovorím... :-)
Offline
No já bych tam ty centimetry rozhodně nedával, proč být tak konkrétní. Když už něco, tak bych používal jednotky: „narýsujeme kružnici o poloměru 4 jednotek“, jak navrhuje ↑ ((:-)):.
Ale jak jsem psal, nejsem pedagog… :-)
Offline
↑ Pavel Brožek:
Možná jo, uvidím, zkusím. Když jsem si ten text napsal, tak už to šlo bez problémů. Já byl zatím rád, že se mi povedlo najít způsob jak to nahrát v dobré kvalitě a uploadnout to na YT tak, aby všechno běželo jak má. Ale iMovie toho asi umí celkem hodně, tak se na to někdy podívám a zkusím. Díky za tip :-).
↑ ((:-)):
Ideálně bych chtěl časem nahrát podobná videa ke všem nějakým základním rýsovacím věcem.
K těm jednotkám — já je tam celkem záměrně nedával proto, že na té obrazovce žádný centimetr není, je to od sebe vzdáleno pár pixelů. Takže co navrhujete? Psát tam centimetry, nějakou obecnou „jednotku” nebo nepsat nic?
Offline
↑ Lukee:
Já hlasuju pro centimetry :)
↑ ((:-)):
Jinak nějaký zápis konstrukce by se taky hodil, ale to by bylo lepší tím "starým" způsobem, ale nechci nikoho úkolovat ;)
Offline
Na YT jdou přidávat do videa nějaké poznámky, je to k vidění na spoustě videí, na mém mém prvním vlastně taky → ten nápis matweb.cz vpravo dole. Ale asi tam nepůjde moc formátování, což tam, předpokládám, bude občas potřeba. Popis konstrukce bych spíš uvedl v článku, ve kterém ta videa budou vložena. Mimochodem je ten formální postup konstrukce vůbec k něčemu dobrý? Pamatuji si, že to všichni nesnášeli, protože to většinou neuměli a měli kvůli tomu horší známky :-).
Offline
↑ Lukee:
Čo je k čomu dobré - nevieme... :-) Algoritmy?
Mňa vždy fascinovalo, že žiaci často vedia úlohu narysovať, napriek všetkým neznalostiam rozborov a zápisov...
Tak som dovolila písať postup konštrukcie súčasne s rysovaním, dokonca aj celými vetami, bez symbolov. Dovoliť robiť zápis počas rysovania nie je celkom korektné, lebo úlohy nemusia mať riešenie - ale na pochopenie, čo to vlastne ten desiaci zápis konštrukcie je to funguje celkom dobre. Pobaví aj rysovanie na tabuľu podľa postupu, ktorý hlásia decká, ibaže je to zdĺhavé...
Keď som žiakom ukázala, že kilometrovú vetu môžu napísať skratkami (symbolmi), veľmi rýchlo sa snažili prejsť na symboly...
A "rozbor" robievame úplne na konci, aj to iba v grafickej forme... :-)
Vždy sa po čase nájdu decká, ktoré začnú riešiť konštrukčné úlohy "normálne" a stresu je oveľa menej...
Offline
ja bych mal nápad, videa ktore ukazuju ako sa meni graf funckie v zavislosti od koefiecientov ale to nema žádne kroky nebo postupy, ale určite by se to dalo oveľa viac napr. obvodove a stredove kruhy alebo neco po anglicky, ale to už su moje napady.
PS: zaujimavy hlas↑ Lukee:
Offline
↑ Lukee:
Zkouška "videa" jednoho příkladu z fóra - děláno v Geogebře
Konstrukce
Offline
↑ Lukee:
Zdravím,
nepodařilo by se do programových plánů zařadit natočení nového dílu a to "Množina bodů, ze kterých vidíme úsečku pod úhlem"? V Polákovi je to v kapitole "Geometrická místa bodu" , v "Planimetrii pro gymnázia" je to kapitola 2.1 "Množiny bodů dané vlastností" úplně na závěr.
Nebo jestli někdo nenarazil na již hotové, děkuji za odkaz (neb si připadám jak zaseknutá deska :-).
Děkuji, nehoří.
Offline
↑ Lukee:
Janča našla animaci a dohodlY jsme se, že nám už nic nechybí :-)
Ale abys nepotlačoval umělecké vlohy, můžeš, prosím do levého horního rohu umístit upozornění kolegy Kondra na soutěž (vtip "Kolega Kondr má stres ze státnic" je opravdu podařený :-)
Děkuji a zdravíme (s Jančou).
Offline
Narazil jsem na podobný, ale zásadně pokročilejší projekt: EffaAcademy. Hezké :)
Offline