Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ jarrro:
Zdravím, Jaro, určitě neberu jako uražku, naopak - děkuji za názor.
V tomto příspěvku jsou odkazy na zdroj zadání a také se dá najit kontakt na autorku zadaní samostatné práce - napíšeš, prosím, paní doktorce Krupkové dotaz - jak si přestavovala samostatnou práci, kterou zadala?
Řekni mi jediný důvod poskytování kompletního řešení v tomto tématu a v té souviuslosti, jak bylo nabídnuto - autor dotazu ještě nereagoval. Až reagoval, tak trochu zápasil, ale nakonec došel k řešení.
Můj osobní názor je, že VŠ titul má daleko větší hodnotu, než odevzdané domácí kolo Olympiády. Olympiády potlačujeme, na cestě k VŠ titulu ale budeme debatovat o kompletních řešeních. To zrovna můžeme poskytovat přítele na telefon při testu.
Kompletní odpovědí (po ujasnění názorů na tuto záležitost, jak je uvedeno v tomto tématu a jak jsme si dali do doporučení pro odpověď) jsem řešila a řešit budu ve stejném směru jako doposud. Nemám v plánu něco měnit.
O socializmu někdy jindy - ráno jsem se byla podívat na začátek zde avizované akce a rada bych se ještě zúčastnila, pokud strana a vláda dovolí.
S pozdravem "Za podporu samostatné cesty k VŠ titulu"
Váše železná lady na koštěti.
----------------
OT: uklidte, prosím, kdo máte právo, MatWiki, nebo mi přidělte prachovku. Děkuji a zdravím :-)
Offline
veď ale to nie je problém odpovedajúceho,ale zadávateľa nie ? on (ona?) sa nič nenaučí keď len skopíruje riešenie a ak je pani doktorka skúsená tak zistí či tomu dotyčný chápe alebo len bezhlavo odpisuje navyše v tej téme bola aj odozva autora
ale mne nejde tak o "morálnu" stránku,ale o tú cenzúru, že keď to tam raz je tak načo to mazať alebo skrývať inými slovami zastávam sa Honzca, ktorý tu na fóre niečo znamená nie autora príspevku ani iných potenciálnych takých autorov len zastávam právo na prispievanie k téme keď niečo kompletne rieši otázku , tak to asi k téme je alebo nie?
Offline
↑ jarrro:
Děkuji, že jsi našel čas a vysvětlil. Opravdu z mé strany vůči kolegovi Honzcovi byl to velmi nepěkný a hrubý přehmat. Příspěvek jsem obnovila a kolegovi se omlouvám.
Máš pravdu - těžko můžeme systémově ovlivnit to, co má vyřešit škola, a jednorázové zásahy tu a tam nemají smysl (cenzura je ošklivá a morální zásady se takto neprosazuji). Paní doktorka si jistě poradí se svěřenci.
Děkuji.
Offline
↑ jarrro:
:-) děkuji za rozhled. Co s rozhledem, když nedali logiku? Uvaž - místo toho, abych nad celou záležitosti mávla rukou a měla radost, že téma je vyřešené, tak si učiním nepříjemnosti s kolegou Honzcem a ještě musím dalších 3 hodiny udržovat alespoň minimální pozornost, abych sledovala cestu k výsledku.
Vskutku jsi měl geniální nápad s kandidaturou :-)
Vážně:
a) jelikož už nedoučuji, tak nemám aktuální přehled ohledně vývoje na VŠ. Tedy k poskytování kompletních řešení by se měl vyjadřovat ten, kdo takový přehled má. Například pan Petr Kovář, pokud najde čas.
b)
Jarrro napsal(a):
len ma už dlhšie trápilo, že sa horšie posudzujú odpovedači ako pytatelia
to je nepříjemné. Tak to, prosím, zkus probrat v některém z příhodnějších témat s akčními Moderátory (se mnou už asi těžko, poslední 2 roky mého působení nestojí za nic).
Ať se podaří. Měj se a děkuji.
Offline
Zdravím vás,
v souvislosti s informaci o kompletním umístění sbírky bonusových úloh jsem kontaktovala mailem zadavatele úloh. Odpověď zpět mám, velmi děkuji.
Z celého mailu sem umístím prosbu pana učitele:
Takže zatím bych poprosil o to nezveřejňovat kompletní řešení. Maximálně naťuknout. (Tj. ne "maximálně naťuknout", ale spíš "pouze naťuknout", a to klidně i málo.) Úlohy nejsou povinné, a když někdo neumí dosadit do primitivní funkce, měl by spíš počítat příklady ze skript.
Tato prosba je plně v souladu s doporučením pro odpověď, kterou jsme si dali. Zvažte si, prosím, ještě jednou sami, co je kompletní řešení a co je pouze naťuknutí.
Také věřím, že chápete, že nemám v plánu, nemám náladu, a hlavně nemám čas se dohadovat v každém tématu ohledně kompletnosti odpovědí a budu spoléhat na kolegiální chování odpovídajících. Za co velmi děkuji.
Prosím o další návrhy k zamezení poskytování kompletních řešení mimo okruhy, co si vymezíme (např. zpracování komplet. vzorů pro maturity nebo na MatWiki).
Děkuji.
Jelena
Offline
↑ jelena:,
Zda sa mi ze v niektorych bonusovych prikladoch som dal, i ked postupne, vela indikacii na riesenie.
A najma sa citim zneuzity, tym ze vdaka mne niekto mohol riesit bonusove priklady... ( postoj kolegov, co to zneuzili, sa mi zda blizky pokusom dosiahnut dobre hodnotenie, a tak aj ich diplom, vdaka inym )
Preto sa pokusim poskryvat (alebo aj zmazat) vsetki moje indikacie, tykajuce sa bonusovych prikladov.
Ale na druhej strane, priklady podobneho typu, z minulych semestrov by mohli byt riesene na fore.
A mozno zo systemom, ze pre zapisanych zaujemcov sa otvori diskuzny priestor, napr na 2 hodiny, kde jeden Kolega ( z velkym K) sa postara o presentaciu takeho problemu.
Na pokracovanie....
Edit: Vidim ze temy o ktorych som pisal boli uzavrete.
Ale su stale citatelne a mozu byt zneuzite... a to je skoda... Nebolo by lepsie ich upjne zablokovat?
Offline
Zdravím a děkuji za příspěvek,
mám pocit, že se najde nás více, kdo prošel pocitem zklamání, že poskytoval (i postupně) v dobré víře návody k řešení nebo i nakonec celé řešení. A potom se cítil(a) být zneužit(a). Tedy v tom bych chtěla spíš uklidnit a nic si nevyčítat.
I v době bez Internetu učitel musel počítat, že k řešení samostatného zadání se dá dostat jinou cestou, než samostatně. Teď je situace pro učitele ještě složitější. Celý Internet a jiné způsoby nevyřešíme, ale pořád věřím, že na fóru je možné prosadit nástroje pro zamezení nepoctivých praktik.
K tématům kolegy lukasvais - velmi bych nechtěla, aby celá záležitost se obrátila jen proti němu. A oslovením učitele jsem ani toto nesledovala. Témata jsem nechala zpřístupněná, aby pan učitel mohl si prohlédnout celou sbírku. Uvažovala jsem o přesunu do skryté sekce. Promazání by byla škoda práce autorů odpovědí.Celý obsah mailu s panem učitelem považuji za soukromou korespondenci, pokud bude chtít, tak zde může napsat sám podrobně.
Tuto odbornou poznámku od pana učitele umístím:
Offline
↑ jelena:,
Pozdravujem,
Zda sa mi ze by bolo zaujimave uviest cely prispevok pana ucitela, z ktoreho uryvok mozeme citat trochu vyssie . Je to mozne?
Dakujem.
Offline
↑ vanok:
Také pozdrav.
Pan učitel už je také uživatelem fóra (pozdrav :-) Matematickou část jsem uvedla celou. Pokud byste chtěli ještě debatovat nad tématem o normách, tak ho můžeme po dohodě otevřít. Nebo si založte nové téma, bez konkrétní souvislosti se zadáním samostatné práce.
Nebo můžete některé momenty probrat přes PM. Věřím, že se dohodnete, mail bych ponechala v rovině soukromé korespondence. Děkuji.
Offline
↑ jelena:
Pozdravy,
Dakujem za odpoved,
Ako, pises,v prispevku pana ucitela (no ja by som skor povedal pana profesora... ako je zvykom na vysokych skolach) nie je uz nic ine o matematike... a tak moja prozba, nema zmysel.
Inac, tie dobrovolne priklady, je ozaj zaujimavy vyber na autonomnu pracu.
A akoze, v prvom umysle boli urcene, jeho studendom, tak aj ich text treba chapat dynamicky... cize zo suvisom z pisanymy a hovorenymy informaciamy, co studenty dostali k dispozicii.
Co sa tyka, normovanych priestorov, pan profesor, im iste vysvetlil, jeho postoj na ich znacenie. A v cviceni, o normovanych priestorov, chcel pravdepodobne aj overit, ci su dost pozorni na jeho prednaskach.... vsak, dnes pozorne pocuvat niekoho, je mimoriadna kvalita.
Moje pripadne komentare, na tuto temu neboli, v tom istom smere, lebo som sa na to pozeral z ineho uhla. Kazdy moze pochopit, ze v matematike tie iste slova mozu znamenat, niekedy odlisne veci, a preto niektore veci sa zdaju protikladne, i ked v skutocnosti nie su...co sa vdaka konstruktivnemu dialogu skoro vzdy vyriesi.
Offline
Myslim, ze kym poskytovat kompletne riesenie je az na vynimky nevhodne, poskytnut kompletne riesenie POTOM, co niekto poslal iba navod, je mimoriadne neslusne voci poskytovatelovi navodu. Sformulovat dobry navod nie je vzdy lahke a zaslanim uplneho riesenia sa tato praca anuluje.
Offline
↑ vlado_bb:
Ahoj, vlado_bb.
Škoda energie.
Niektorí ľudia sú tu proste takí. Neuveriteľní chrapúni. A pretože matematiku vedia, majú aj plnú podporu moderátorov. Slušnosť - neslušnosť, tu je to jedno. Zvykni si alebo nechaj tak.
Offline
↑ vlado_bb:
Nevím, na který konkrétní případ reaguješ, ale obecně máš pravdu.
Problém je v tom, že často narazíš na technické "příčiny". Velmi často se stává, že dva lidi odpovídají na jedno téma současně a tím pádem o sobě nevědí (včera to bylo krásně vidět v dotazu Věž a král na šachovnici, kde v intervalu deseti minut přišly čtyři odpovědi a ti lidé o sobě nevěděli).
S tím se nedá nic dělat.
Offline
↑ zdenek1:Ano, so simultannymi odpovedami sa neda nic robit, suhlasim. Ale na druhej strane - aka je pravdepodobnost, ze viaceri ludia budu reagovat naraz na otazku zadanu napriklad pred tromi dnami? Asi mala, simultanne odpovede sa vyskytuju hlavne tesne po zadani otazky. A tu sa vraciame naspat - takyto kratky casovy odstup urcite nie je vhodny na poslanie uplneho riesenia. To je na mieste (ak vobec) az po dlhsom case neuspesnych navodov.
Offline
↑ vlado_bb:
Můžeš prosím odkázat na ono téma?
Offline
↑ janca361:Nejde o jednu konkretnu temu, stava sa to casto, ovela castejsie ako len pri nahodnych simultannych odpovediach. Nejde mi o pripadne zasahy do mnou oznacenych tem, ale skor o podporu istej kultury spravania sa. Niekedy mi to pripada, ako keby niektori puzivatelia chceli povedat - pozrite, ja to viem vyriesit ovela lepsie ako tamten, co napisal len take mierne popostrcenie.
Offline
↑ vlado_bb:
Hele, mi to tak vadilo, jedno jsem skryla a dostala jsem za to odmenu v podobe "-". Ale nebylo to ve 3 dny starém tématu, ale v soutěži, kdo to odešle dřív.
Offline