Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
↑↑ Pavel Brožek:
:-) je třeba mít někoho, kdo to za Tebe udělá (sečtení).
V žádném případě bych si netroufla ani naznačit, že to je jednoduché a že se to jen nakopíruje, ale je dobré vědět o někom, kdo by byla ochotná se zapojit (angličtina). A také to oznamuji pouze v příhodných tématech.
vážený Admirátor Pavel B. napsal(a):
a Jelena se snad nebude zlobit, že jsem přidělil práva i jí. :-)
Jak říka moje maminka: "Se smyslem pro humor u Tebe je všechno v pořádku, a to mne těší" :-)
Jak se něco takového vysvětluje online a jen psanou formou - to mi, prosím, někdy osvětlí. Nehoří, samozřejmě, navíc teď mám splnit úkoly reál Velitelstva, ale nasypu kolegoví užitečné a ověřené odkazy.
Děkuji za důvěru, zdravím :-)
Offline
↑↑ Pavel Brožek:
k moderování - obrovské pozitivum to rozhodně má - není ten strašný italicový záznam při tichém EDITu.
Už jsem v poslední době editovala tak, že jsem editovala, potom kopirovala, smazala a opět vložila příspěvek. Jsem jedina, komu italicový zápis o EDITu vadí - jako vzhled, ne to, že je ve zprávě?
Děkuji :-)
Offline
Pro Danu: "Ak máte tolerantných učiteľov, použi Zdenkov postup..."
vážený kolega Zdeněk mé zastání nepotřebuje (ale v tématu bych to nenapsala - i tak je dost nepřehledné), ale jeho postup je naprosto korektní a nevyžaduje žádnou toleranci učitelů.
Kolega je jen ještě větší optimista, než já, která se domnívám, že součinová a podilová nerovnice v tématech VŠ se dá řešit graficky. Ale co už.
Mám prosbu pro váženého Admirátora - je možné, abych neměla tučné písmo? Myslím, že po přidělení práv to šlo a s přidělením nějakých funkcí to asi nesouvisí. Ale samozřejmě netrvám, jen jsem nečekala, že Domovem Veteránů se v mistních podminkách rozumí něco takového. Děkuji :-)
Offline
↑ jelena:
Ahoj - som presvedčená, že je to u Zdenka všetko Ok, ale nemyslím, že tento postup sa bežne používa, aj keď je zrejme veľmi rýchly...
Učitelia väčšinou očakávajú postupy, ktoré sami používajú, preto tá rada.
Ale ak zadávateľ potrebuje len riešiť "pre seba" - a zdá sa, že áno, oplatí sa mu nechať si to od Zdenka vysvetliť.
Ak vyznel môj komentár nejako dehonestujúco, je mi to ľúto a ospravedlňujem sa, nič zlé som tým nemyslela.
↑ Dana1:
Zdravím, Dano, určitě ne "dehonestujúco", to byla jen taková "staršesesterská" reakce, však znaš. Kolegovi ivecovi by hlavně velmi prospělo půjčit si třeba Poláka nebo něco podobného.
Měj se moc hezky a děkuji.
Jelena.
Offline
↑ jelena:
Už tam nejsi napsaná tučně.
Offline
↑ jelena:
Ahoj.
Takže rozumiem dobre - umelec zabojuje s matikou pod Tvojím vedením a bezo mňa.
Ok. Želám zo srdca všetko dobré - a možno niekedy ... + mala by si vedieť:
čokoľvek budem môcť, budem aj chcieť. Som tu. Ďakujem za všetko a maj sa. Dana
↑ Dana1:
Zdravím, Dano, děkuji moc.
My jsme ještě neřešili strategii a taktiku boje, prošli jsme novou variantu testu, zdá se jednodušší než 1. varianta z roku 2008. Mně, abych pravdu řekla, se moc do boje nechce. Protože nejde o přípravu v matematice nebo o něco podobného, co probíhalo v předchozích letech. Jde o to, jak vyplnit záznamový arch. Také si můžeme vzít vzor v tomto příspěvku, děkuji autorovi.
Ale my to nevyřešíme. Pokud tento systém matirit zůstáne i do dalších let, tak se určitě objeví více zkušeností a přípravných materiálů apod. Uvídíme asi až po červnu, jak to skutečně dopadne.
Jsi moc hodná a moc děkuji. Měj se, prosím, pohodově.
Jelena
Offline
↑ janca361:
Asi berou - donesla jsem z ústavu osnovy pro Monitor (slovenské testování), základy pravděpodobnosti jsou v seznamu.
Pokud umí procenta, tak proč ne pravděpodobnost?
Snad pomůže.
Offline
↑ jelena:
U nás sa pravdepodobnosť berie - v deviatom ročníku. Kombinatorika od šiestej triedy. Aj keď teraz máme reformu - a tam je to možno ináč, trochu som vypadla z práce... Ale "reforma" sa týka zatiaľ iba ročníkov 5 - 7.
U nás sa napríklad neberú na ZŠ kvadratické rovnice, zdá sa mi, že v ČR áno. U nás je piaty ročník 2. stupeň...
↑ Stýv:
asi žádná, když se ptáš, kolego Stýve :-)
Musím opravit asi na třech místech nefunkční hudební odkazy.
↑ Dana1: děkuji.
Offline
↑ Dana1:
Řekl bych, že jakékoliv číslo se dá udávat v procentech.
„Prosím 20% kila vysočiny.“
Od vzdělané prodavačky bych očekával, že mi bez zaváhání dá dvacet deka vysočiny :-).
Offline
↑ mikl3:
Já při vaření dávám přednost gramům (na ty váží váha, kterou používám), s jednotkou dkg nemám větší praktickou zkušenost. Když jsem teď na Vánoce dělal včelí úlky, bylo v receptu 3 dkg másla a já tam málem dal 300g :-). Samozřejmě jsem si vyslechl poznámky k mému vzdělání ve fyzice :-).
(Ale mé vzdělání v chemii je dobré, včera jsem si osolil kafe a hned po ochutnání jsem to poznal :-) )
Offline
↑ Pavel Brožek: já jsem spíš myslel zlidovělé dkg namísto dag - vaše názory ohledně tohoto?
když jsme kdysi dávno měli fyziku a brali jsme předpony a učitel povídá děti, víte jak se píše dekagram? a my všichni DKG!! to ví přeci každý, on nám pak sdělil, že nikoliv a že dag a my na něj čučeli jak péra z gauče :D
Offline
↑ Pavel Brožek:
a jaký fyzikální jev používáš při plnění úlků vaječným koňákem? Děkuji.
vážený Admirator Pavel B. napsal(a):
Ale mé vzdělání v chemii je dobré
To je nadějné pro sekci Chemie - protože uložit mi procvičovat trojčlenky bylo od Tebe trochu krutě.
Offline
↑ mikl3:
Musím říct, že to mi je jedno. Snad nikdy jsem neviděl, že by někdo ve fyzice použil předponu deka, takže to má spíš význam jen pro běžný život.
↑ jelena:
Neplním koňakem, ale krémem z másla, do kterého přidávám rum. Těch fyzikálních jevů okolo toho by se dalo vymyslet… :-).
Až se někdo bude ptát, jak rozpoznat slaný roztok od sladkého pomocí lidských smyslů, určitě se zapojím. :-)
Offline
↑ Pavel Brožek:
Chichi - to mohlo byť dobré prekvápko; človek si chutí na lahôdku a tu zrazu... čo to jeeee?
↑ Dana1:
Jen jsem olíznul lžičku, abych ověřil správnou střední kinetickou energii částic v roztoku. To stačilo :-).
Offline