Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
"Mě by třeba zajímalo, jak jste se sem na forum vůbec dostali :-)"(c)
Cíleně jsem hledal(a) nějaké Matematické fórum. | 30% - 82 | |||||
Hledal(a) jsem pomoc s matematikou (jsem studující). | 37% - 101 | |||||
Hledal(a) jsem pomoc s matematikou (jsem vyučující). | 1% - 4 | |||||
Potřeboval(a) jsem řešení problému z praxe. | 3% - 8 | |||||
Fórum mi bylo doporučeno. | 5% - 14 | |||||
Jiná cesta, případně doplním v tématu "O nás :-)". | 4% - 13 | |||||
V čtenářském deníku mi chybela kniha "Stařec a moře". | 1% - 5 | |||||
Hledal(a) jsem zdroj řešení projektů svých studentů. | 0% - 2 | |||||
Hledal(a) jsem kružítko. | 5% - 15 | |||||
Už si nepamatuji. | 8% - 22 | |||||
Počet hlasujících: 228 |
↑↑ zdenek1: ↑ Cheop:
Tak nevím, jestli vás nemám halasně upozornit na 6. bod pravidel, protože mi to velmi připomíná aktuální 2. úlohu PraSete :-)
Fuj, dělám tady takovou skrytou reklamu. Na druhou stranu, v tomto tématu si ji zrovna mnoho lidí z cílové skupiny nepřečte.
Jinak pokud jste si povšimli mé zvýšené aktivity, souvisí to s tím, že zbytek zkouškového už trávím jen jako prázdniny. Dvě zkoušky (TeMno, TČ) jsem si nechal až někdy do průběhu letního semestru, ostatní úspěšně absolvovány (i když ta dvojka z lingebry mě ještě teď trochu štve). Už se ale docela těším na nový semestr.
Offline
↑ Olin:
To se omlouvám, ale PRASE zase nečtu já. A tuhle úlohu jsem viděl někdy v devadesátých letech v časopise Luští celá rodina a jen jsem si ji upravil pro sebe. Ono je těžké být originální :-)
Edit: A taky už to pár let visí tady
Offline
Zdeněk napsal(a):
Ono je těžké být originální :-)
to je fakt - jsem majitelkou úplně stejného životopisného údaje (a ještě umím úplně skvele počítat do 10 i zpět - pravě překontrolováno)
Zcela vážně: K úspěchům zde sdělovaným - úspěšné zkoušky a těšení se na další studia a k titulu Logik srdečně blahopřeji.
Offline
↑ zdenek1: milý kolega mi to vysvětlil, kolegovi děkuji a zdravím :-)
Offline
Hezký večer přeji,
děkuji milé kolegyni, že odkazuje na mou nematematickou tvorbu a že si vůbec pamatuje, že jsem to byl já.
---
Včera jsem se vrátil z hor a zítra mi začíná semestr. Naložil jsem si 40 kreditů a jsem zvědav, zda je všechny ulovím na první pokus. Letmý pohled na skripta z matematiky mi říká, že zhruba za měsíc nejpozději přijdu s prosíkem o pomoc.
Sportovně to pro české sportovce dnes nevypadá dobře, navíc do toho nemohu najít svůj oblíbený film, tak snad mi alespoň škola udělá radost.
---
Po delší době jsem si přečetl něco v originále, ale v blízké budoucnosti to vidím zase na samé učebnice.
---
A zpět ke škole. Z výčtu předmětů to vypadá na zajímavý letní semestr, už se těším.
Tak zas někdy, mějte se hezky.
Offline
Také srdečně zdravím a děkuji za zprávy (ještě zpravodajiství o počasí chybí) - na matematickou tvorbu také odkazuji.
Neodnekud jsem se dnes nevrátila, ale při toulkách mistním prostředím jsem našla pár úlovku lingvistických, a sice:
slovo zaráz u kolegy Olina,
slovo akorád u kolegy Wottona,
hloubavost věty tázací u kolegy plisna (v protikladu je soubor vět tázacích od Tychi)
a z posledních úlovků - vážený lesní inženýr se má soustředit na zelenou barvu.
A velmi jsem byla potěšena pohledem na fotky na webu kolegyňky gladiator01 - jak něco takového nebo toto se dá uvidět? (doufám, že se nezlobí)
Také obdivuji schopnost počítat do 10 u kolegy Zdeňka (jsem to téma vzdala), tak se realizuji v úklidové aktivitě (dění sportovní je mi zcela vzdálené).
A pokud jste si všimli nového kolegy, tak při setkání s kolegou je třeba dohlížet zejména na češtinu - neb toto bylo podmínkou souhlasu s místní aktivitou :-)
Mějte se :-)
Offline
Počasí snad ani uvádět nemohu, protože jsem se teprve před chvílí vrátil, ale mohu říci, že je tu nějaké teplo, ale na druhou stranu docela mrzne po ránu.
---
A ještě update z analýzy - až na jednu dívku všichni "mí" studenti prošli, včetně druháka, kterému hrozil vyhazov. Ještě ale musíme zapracovat na známkách.
Offline
jelena napsal(a):
A velmi jsem byla potěšena pohledem na fotky na webu kolegyňky gladiator01 - jak něco takového nebo toto se dá uvidět? (doufám, že se nezlobí)
Proč bych se měla zlobit? Naopak jsem potěšena, že se na ně někdo koukne a že se líbí.
Offline
↑ gladiator01: děkuji, libí se velmi :-)
↑ Wotton: našla jsem skryté rezervy :-)
když narazím na nějakou lingvistickou zajimavost, tak se podívam do slovníků- hlavně se mi libí takové staré kartičky s výpisky.
Něco z místních archivů.
↑ halogan: blahopřeji k výtečnému cvičitelskému výkonu (jen "nemusíte", ale "chcete") - nemám tak dobrý výsledek, nebo tak napůl - požadavky našeho obdivuhodného Mariana jsme nepřekonali, budeme opakovat - a to jsem vyměnila Льва Николаевича za Vrbenskou... (požadavky další kolegyně ze stejného ústavu jsme splnili).
K teplotě v pracovně - po dlouhém čtení manuálů, mačkaní cvakatek a blikání blikatek se podařilo zvitězit nad technikou - naše vetev klimatizace byla vypnuta.
Mějte se :-)
Offline
Poslušně hlásím, že u nás sněžilo a nasněžilo. Nepříjemná změna.
---
Jinak v pátek se mi podařilo po téměř 2 letech vynechat hodinu matematiky (a jelikož se nedobře učím ze psaného materiálu), takže budu mít zítra spoustu zvídavých dotazů, až budu procházet látku tohoto semestru. Nažhavte své pedagogické schopnosti, oživte si teorii k parciálním derivacím, budu volat o pomoc. A už mám několik opravdu základních dotazů v rukávu.
Hezký zbytek víkendu přeji.
---
A něco na poslech. Jedno to už bylo, druhé je nové.
Offline
Zdravím vás,
Chtěla jsem poděkovat všem vám, kdo zodpovědně a podrobně řešíte a vysvětlujete pro autory dotazu, od kterých se nedostává žádné odezvy.
Velmi rada bych toto poděkování napsala do každého tématu, které pročítám, tak to řeknu zde: Děkuji vám :-)
----------------
↑ halogan:
u nás sníh - je to změna přijemná, s milým kolegou hanzy jsme zkontrolovali celou Opavu a napadalo velmi hezky :-) Doufám, že vydrží i ráno, kdy mám v plánu přesun do práce.
Řekla bych, že základy derivování jsi již dnes opakoval - i když v některých tématech bych možna použila lukaszhův pojem "bledomodrý šajn" - možna by mělo větší účinek.
"Na poslech" se mi libí zejmena to první, co "už bylo" (i když mám nedobrou vlastnost přidávát své vokály). Také se mějte hezky.
Offline
Opětuji kolegovi Olinovi přání hezkého věčera a poděkuji za vzorový výklad pro kolegu.
Uvedu na pravou míru, že úprava není můj nápad - vykoukala jsem tuto úpravu z AntiDemidoviče, ale ještě další rok mi trvalo, než jsem spojila limitu z roku 2007 s limitou v roce 2009 Viz důkaz :-)
Mějte se pěkně :-)
Offline
↑ jelena: Zdravím Jeleno, :-)
ze tvého příspěvku589 , kde děkuješ ostatním za řešení i když se autor dotazu již neozývá, je vidět, že ve foru pracují lidé, kteří mají o věc zájem a pravděpodobně i zodpovědně přistupují tak i ke své práci. Což je velmi příjemné zjištění , zvláště v dnešní době... vím o čem mluvím ( s nedbalostí a lajdáctvím se setkávám takřka denně ).
Proto se přidávám k tvému příspěvku a přeji všem zde na foru, atˇ se nám ta Sysifovská práce daří :-)
Přeji hezký , stále zimní, den :-)
O Sysifovi zde :
http://ireferaty.lidovky.cz/2/1399/Star … -a-povesti
Offline
↑ Ivana:
Zdravím, Ivano, a děkuji za reakci :-)
Takový obtížně vysvětlitelný pocit totiž mám, když pročítám podrobná řešení kolegů a nerozumím reakci autorů dotazů - když dokážu položit 7 otázek, že "nerozumím", opravdu je nějaký důvod nebo zábrana, aby se nesdělilo, zda už rozumím (a takových příkladů bych nasypala, škoda web prostoru). Oslovovat kolegu mailem se mi nechce a také se mi nechce citovat pravidla. Asi také všemu nerozumím.
Rozhodně svou místní aktivitu nepovažuji za práci a už vůběc ne za práci Sysifovskou (tá, tuším, byla za trest).
Ať se nám všem daří :-)
-------------
"Nikdy se také nepouštěj do něčeho, od čeho nemůžeš svobodně odejít. Přilož ruku k takové práci, kterou bys mohl dokončit nebo u níž bys mohl aspoň doufat v dokončení, a nech být takovou, která ti roste pod rukama a nekončí tam, kde bys chtěl" L. A. Seneca
Offline
Z televizních pořádů bych určitě propadla - v práci máme takový prostor pro věřejnost, kde běží televize a vždy, když tam dojdu, tak běži nekonečně bl... televizní seriál. Což mi ovšem velmi nelogicky připomnělo Colours, kdy u vystoupení Trabandu nebyla elektřina a Mraky jsme odzpívali jen tak (nekterá slova pochopitelně vynechávám, mám takovou chudší slovní zásobu :-)
Zdravím a hodně zdaru do sběru bodů :-)
Offline
Poznámka k "projektu" tady.
Dnes říkáme "projekty" příkladům, které ještě před 15 lety byly obyčejným domácím cvičením. Připadám si jako mezi mlýnskými koly. Na jedné straně je 800 studentů, kteří aby absolvovali předmět akreditovaný se šesti kredity musí vypracovat projekt. Vyučujících je třeba 8 nebo 10.
A k druhému mlýnskému kamenu. Kdy má tato práce ještě smysl? Budou-li zadání na úrovni, abych měl pocit, že se jedná o "projekt", kolik studentů ten projekt spočítá tak, aby si kredity zasloužilo? Kolik *různých* zadání připravit? A kdo vymyslí zadání projektů?
Slyšel jsem, že se cílem je mít 40% populace s vysokoškolským vzděláním. To dává jen v naší republice 4*30=120 milionů projektů (na populaci), tedy cca 120/60=2 miliony projektů na rok - počítáme-li průměrný věk 60 let a cca 30 předmětů s projektem během studia. To číslo je mostrózní.
Počítáme-li ale 20 předmětů a průměrný věk 80let, vyjde 1 milion projektů ročně a to je mnohem optimističtější ;-)
Offline
↑ petrkovar:
Zdravím Vás a děkuji, že jste přidal optimistický pohled na celou záležitost :-)
Předně se omlouvám, pokud jsem se nějak dotkla autorů projektů.
Chvili jsme uvažovala, zda mám něco povzdychat o kvalitě výběru a kvalitě výsledku přípravy VŠ specialistů, ale co bych k tomu asi řekla? V otázce přípravy ostravských informatiků nám to vysvětlil kolega takto: ":) já šel na programátora ne na matikáře, hlavně, že Lineárgní algebru a Diskrétní matematiku už mám za sebou..."
Na druhou stranu Ostrava nabízí takové pozitivum - program již teď vypadá velmi nadějně, lístky mám od prosince - tak co budu vzdychat. Chodite tam?
Ovšem, debata o projektech může pokračovat třeba zde.
-----
A ví vůbec někdo, co to je za reklama? Děkuji.
Offline
↑ petrkovar: Myslím, že jsou projekty a "projekty". Třeba ty z kombinatoriky a teorie grafů mají většinou nějaký pěkný nápad, bavilo mě je řešit (ikdyž s odstupem času vím, že jsem to neměl tak přehánět s publikováním svých odpovědí). Třeba u nás jsou k teorii grafů pouze tři projekty (taky zajímavé, o něco složitější, odkaz na jeden z nich), nějak se spoléhá na to, že to studenti od nikoho (a odnikud) neopíší.
↑ jelena: Do Ostravy mám namířeno o něco dříve, třeba se zase potkám s Marianem :) Reklamu neznám, bohužel.
Offline
S projekty mám zkušenost jen zde z fóra, takže omluvte mou neinformovanost.
Můj dotaz zní - je (nemohu najít vhodné slovo, nejspíš "vhodné", "užitečné", ...) zadávat matematické projekty nematematikům. Pokud člověk šel studovat něco jiného (informatika, ekonomie, ...), tak je jeden z těchto dvou - matematický nadšenec, který projekt zpracuje kvalitně, nebo nějak indiferentní vůči matematice (v krajním případě ji nesnáší). První skupina není problém. Ta druhá jej ale bude dělat jaksi na sílu.
Co jsem zde sledoval projekty na grafy, tak velká část tazatelů něvěděla, která bije. Ti asi matematiku jako svůj major nestudují, ne?
Chápu, že jsme tu komunita lidí, co má ráda matematiku, ale ne každý se tak cítí. Dle mého se projekty více hodí z předmětů, které jsou esenciální pro budoucí uplatnění (a mohou v sobě mít prvky matematiky, ale ne ryze matematické).
Příklad u nás - ekonomie s náročnou matematikou. Matematicky zapálených lidí, kteří by projekt vypracovali - ze stovky osob takových 15-20, maximálně. Na druhou stranu máme úkoly z mikroekonomie, což je ale jen aplikovaná matematika s několika ekonomickými výrazy. A tam to je podle mě OK.
---
Pokud jsem úplně mimo, tak se omlouvám. Viděl jsem slovo projekt, nějak jsem jej interpretoval a přidal svůj názor. A je sobota dopoledne a já ještě neměl svou kávu, tak to berte jako polehčující okolnost :-)
Offline
↑ halogan:Je mnoho důvodů, proč si myslím, že na technické vysoké škole má smysl učit matematiku i informatiky. A zadávat jim projekty. I z matematiky. Samozřejmě smysluplné projekty, u kterých si student může ověřit, že teoretický rozbor mu přinese nespornou výhodu oproti prvoplánovému řešení.
Nechci ale plakat na špatném hrobě. Moje frustrace pramení z nesmyslnosti naplňování nějakých kvót (proč se vlastně studuje vysoká škola?). Nevidím šanci, že by se v dohledné době kvantita změnila v kvalitu.
Bojím se, že to nepovede to k ničemu dobrému. Ani pro společnost, ani pro každého člověka.
Offline
↑ petrkovar:
S výukou matematiky v oboru informatiky souhlasím, můj názor byl takový, že projekty by měly být aplikované na jejich hlavní obor. Tj. využití znalostí matematiky v nějakém softwarovém návrhu + okomentování jeho použití apod.
Offline
↑ halogan:Myslíš přeformulovat Trianglii takto:
Mějme síť switchů, z nichž každý je spojen s ostatními právě na třech portech. Pokud jim dojde paket na port x, pošlou ho ven portem , kde TTL je Time To Live daného paketu. Dokažte, že pro dostatečný iniciální TTL projde každý paket do switche, ze kterého byl vyslán. Odhadněte dostatečný iniciální TTL pro nejméně příznivou topologii sítě, je li počet switchů .
?
Nevím, co by to změnilo.
Offline