Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zapomněnky (nebo též zabudky, viz http://www.cimrman.at/list.php?l=9&str=Z) jsou informace hodné zapomenutí. Toto téma je určeno pro příspěvky/diskuse, které mají jen dočasný význam a nemá cenu pro ně zakládat vlastní téma. Toto téma bylo založeno proto, aby se tyto zapomněnky nevyskytovaly v tématu O nás.
Offline
Vážený Moderátor kolega Kondr (už si ovšem nepamatuji, kde to bylo) napsal(a):
Tip/trik: pokud dopisuješ něco do tématu označeného za vyřešené, odstraň toto označení
Také jsem to nějakou dobu doporučovala, ale pokusem na obyčejném uživateli bylo ověřeno, že to dokaže pouze Super-uživatel.
Budeš muset odstraňovat sam, pokud na to nezapomeneš.
Zdravím :-)
Offline
↑ jelena: Díky, nějak zapomínám, že teď máme superuživatele, výsostné odznačovače a uživatele s odblokovaným antifloodem. Ale už jsem si snad přečetl, kdo v které kategorii je.
Offline
Doufám, že toto téma používám správně.
OT z tématu Přítel na telefonu při testu:
mikrochip napsal(a):
... a všechny hlupáky , co si myslí , že sežrali matematickou moudrost STŘÍLET !!!!!!!!!!
jelena napsal(a):
↑ mikrochip:
S dovolením na chvilku přeruším hlasování a poprosím o podrobnější vysvětlení této myšlenky - viz zde:
http://forum.matweb.cz/viewtopic.php?pid=96101#p96101mikrochip napsal(a):
.... a hlavně miluji všechny Mgr. aj.
kteří mají odvahu učit ......
VIZ práva v Plzni....
poctivost sama....Prosím o omluvu za zásah do tématu a věřím, že po vysvětlení v tématu bude uklizeno (přesunuto) a bude se pokračovat v hlasování.
Děkuji.
stepan.machacek napsal(a):
↑ mikrochip:
Co je špatného na názoru, že toto fórum nemá sloužit podvodníkům?
Edit: Pardon, Váš příspěvek jsem Jeleno nestihl.
jelena napsal(a):
↑ stepan.machacek: to je v pořádku.
↑ BrozekP: myslím si, že se toho moc nedozvíme, nebo je to i tak jasné. Pokud uznaš za vhodné, prosím můj příspěvek smazat nebo někam umístit ("Popelnice" nám chybí).
Hlasování: 2 (se standardním textem zdůvodnění, odkazem na "Odkazy" a na hlavní stránku "Doučování"), ten standardní text muže umístit i někdo z nás, označit za vyřešené a jen upozornit v "Přivolej...", že je třeba zamknout.
Řekla bych, že zde kolega se stejným vstupem nakonec zareagoval "bezproblémově".
Ještě jednou omluva, děkuji a zdravím.
byk7 napsal(a):
↑ mikrochip:
Ty si myslíš, že něco jako toto je správné?
A prosím tebe, jak si mám vysvětlit výrok:mikrochip napsal(a):
... a všechny hlupáky , co si myslí , že sežrali matematickou moudrost STŘÍLET !!!!!!!!!!
Edit:
jo, a byl bych nerad, aby se opakovalo toto
jelena napsal(a):
↑ byk7:
Zdravím,
pokud nejsou námitky, tak bych navrhovala vše, co nesouvísí s hlásováním, přesunout jinam. Tedy od příspěvku ↑ mikrochip: (č. 17) i včetně tohoto mého příspěvku. A do 16. přispěvku vložit upozornění, že bylo přesunuto.
Něbo jak uzná za vhodné autor tématu ↑ BrozekP:. Děkuji.
byk7 napsal(a):
↑ jelena:
námitky nejsou, též zdravím :-)
Offline
↑ mikrochip:keby to bolo na strednej prípadne základnej škole kde je matematika povinná tak nepoviem,ale načo ide niekto na vysokú kde je matematika keď matematiku nemá rád? to ako keby som ja išiel na prekladateľstvo tlmočníctvo či dejepis a podobné blbosti
Offline
↑ mikrochip:
Na vysokej škole sa už nehráme s guličkami. Z vysokej školy vyjdeš, predpokladám, ako seriózny konkurent na trhu práce. Už na strednej škole by mali byť ľudia vedomí svojho konania. Ak sa niekto rozhodne ísť touto cestou, ktorú tu verejne propaguješ, je to vec svedomia. Celý ten cirkus s mobilom pod lavicou, alebo s celými skriptami na skúške je detinský a u mňa dosť nezodpovedný.
Ja som v minulosti aj tu na fóre niekoľkokrát kritizoval zaťažovanie študentov ťažkou matematikou v odboroch, ktoré to až tak nevyužívajú (neviem už kde). Ale aj tak si myslím, že študent vysokej školy by mal vedieť preukázať aj náročnejšie schopnosti ako sa len učiť niečo naspamäť, čo zvládne aj stredoškolák a nepotrebuje na to vysokú školu.
Offline
↑ mikrochip:Já jsem nikdy u písemek ani zkoušek nepodváděl. Tahák jsem měl nachystaný jednou v životě - na základce - a tak jsem se bál, že jsem ho nepoužil (a stejně jsem věděl, co je na něm napsané).
U nás na Jarošce a pak na MA-FY Přírodovědecké fakulty MUNI byla poctivost standard (neříkám 100%, ale standard). Nepoctivost byla ostudou.
A když jsem před pár lety učil ve státech, tak také v Masters studiu, zejména mezi Američany a Evropany se nosila čestnost. Během zkoušky sice vyučující byl v učebně, ale všem bylo jasné, že může odejít a zkouška bude probíhat stejně.
A abych jen nechválil cizinu, zrovna TEĎ zkouším. Studenti jsou na učebně sami, mohou používat literaturu a SVÉ poznámky. Navzájem komunikovat nemají dovoleno. Takto zkouška probíhá už roky. Studenti v Teorii grafů (magisterské(!) a doktorské studium) to respektují a přispívá to k příjemné atmosféře, že "tak je to správné".
Offline
↑ lukaszh:
Možná to bylo vícekrát, ale jednou jsi se rozohnil zde.
---
Jinak líbí se mi praktika u našich písemných zkoušek z matematiky — můžeme mít libovolné papírové materiály k dispozici. Matfyzáci mají za tohle u mě malé bezvýznamné plus :-)
Offline
Třeba já... když neberu v úvahu, že jsem si na ZŠ, kde jsme neměli povolený kalkulačky, ale tabulky ano, jsem si vypsal vzorce na plani a stereometrii hned na první stranu, abych to nemusel hledat, a na střední pár vzorečků na desky sešitu (nechtělo se mi to odvozovat nebo roznásobovat) - jinak opisovnání nebo dokonce shánění postupů při písemné práci mi přijde ubohé, a k ničemu to dotyčnému není. Ovšem, bohužel, to je problém českého školství, kterému je jedno, zda žák/student chápe a rozumí tomu, co zrovna dělá a proč, ale klade nároky na znalosti spousty nesmyslů tak jak jsou "a protože to pan profesor řekl" - aniž by byla alespoň nějaký nástřel, jak se k danému postupu/vzorci došlo, nehledě na to, že potlačování vlastního myšlení je provozováno v hojné míře - vzpomínám si na základní škole jsem měl hrozné problémy se soustavami rovnic o dvou neznámých, přišel jsem se srovnávací metodou (samozřejmě jsem jí nevymyslel, ale vděčně přijal od tehdejšího mnohem staršího kamaráda), kterážto se mi líbila a lze s ní jednoduše vyřešit většina soustav. Při prvním pokusu jí použít mi byl přiklad škrtnut a za pět... když jsem se ozval, že řešení mám správně, mi byla známka "milostivě" zmírněna na 4 - tak kde to pak jsme. Toto téma s podváděním je poněkud hlubší, jen myšlenku shrnu tak, že naše školství potlačuje vlastní kreativitu studentů a pouze ten jeden postup "pana profesora" je správný. Bohužel. Z toho plyne se tento naučit nazpamět, případně pro ty, kteří nemají příslušný typ paměti si to někam napsat, nebo (ten nejhorši případ) zeptat se na fóru bez jakékoli známky vlastní iniciativy.
Druhý problém: teď si vypůjčím větu pana Krynického, autora velmi dobré e-učebnice matematiky: volně cituji: "Mám také zkušenost s tím, že studenti třetího ročníku jsou schopní řešit složitou goniometrickou rovnici, která vede na jednoduchou kvadratickou rovnici, u které většina studentů se zasekne, že neví co s tím, protože "se brala v prváku". konec citátu.
I toto je známkou prohnilosti našeho školství, bohužel.
Nějak jsem se rozkecal, tedy k věci: Podvádět ve škole je špatné, i přesto, že systém k tomuto přímo nutí nebo mírněji řečeno nabádá a podporuje. Ovšem, my jak zde na fóru jsme máme za úkol trochu něco jiného než podporovat studenty v podvodech, ale spíše (mluvím za sebe, ale kolegové to předpokládám vidí podobně) máme snahu studenty něco naučit a hlavně je přimět k vlastní úvaze nad daným příkladem nebo úlohou. Zde se kreativní myšlení netrestá jako ve škole, ale naopak podporuje (a mně osobně se strašně líbí, jak zde umíme přijít s deseti různě zjistěnými správnými výsledky) - to je na té matice jedna z krásných vlastností a pro mnoho lidí také jeden z důvodu, proč jí mají rádi... :)
Tedy, já klidně tím kamenem hodím, ohledně matematiky v plném rozsahu, v jiných "počítacích" předmětech jsem pouze reagoval na poptávku a udělal si živnost z oprav chybně měřených geodetických pořadů - ovšem za to nemohu, byl jsem a jsem obchodník, tak proč ne. Kdybych to nedělal já, dělal by to někdo jiný.........
Offline
↑ jarrro:Bohužel já šel na VŠ, kde jsme nemohli vědět, že bude matematika + před započetím semestru jsme stále nevěděli, že budeme míti matematiku, jelikož profesorka si to nazvala po svém podle své posvém napsané učebnici (žádná jiná se tak nejmenuje). Takže mi tady prosím nepovídej o tom, proč někdo jde ,,bla bla" , když teď reálně hrozí, že budu opakovat, protože sám to neumím a paní profesorka neučí.
Offline
↑ elGeKoN: to by mě zajímalo, co je to za vš (a obor) a jak se ten předmět jmenuje?
Offline
↑ elGeKoN: a mě zase to, ¨jestli je to opravdu tak náročné, že ani semestr (poctivého, svědomitého a pravidelného) učení nevede alespoň k "prolezení s odřenýma ušima" ?
Offline
↑ elGeKoN:
prece je povinnosti skoly zverejnovat studijni plany, tam nemohli matiku vynechat, pokud to teda neni nejaka dost podivna vysoka skola.
Offline
Ci ma bavi pocitat? Isteze bavi! Okrem toho, je to vec, co viem lepsie nez mnohe ine, preto to robim. Zadarmo? No, neskor by som chcel aj zarabat...
Je to vec kazdeho, ako sa k tomu postavi, ako si taketo veci odovodni (ak vobec). Napriklad, dovod, preco ja osobne odmietam komukolvek (komukolvek) pomahat pachat takyto podvod; ci zadarmo alebo za peniaze; vychadza z mojho, takpovediac, vnutorneho presvedcenia. Vsetko prameni v akejsi vseobecnej ucte k vlastnym subjektivnym postojom, myslienkam, ktore si nadovsetko cenim. Ak by ich niekto vyuzil za podvodnym ucelom, bolo by to zle. No este podstatne horsie by bolo, keby som mu k tomu dopomohol JA SAM. Ja sam by som sa bez hrdosti a uplne dobrovolne (aj ked za peniaze) vzdal vlastnych "vymyslov" a vobec by ma to netrapilo (resp., netrapilo dostatocne, aby som to nerobil). Z mojho aktualneho pohladu - to by bolo FAKT zle.
Sice sa tato myslienka priamo tyka len veci, co treba vytvorit takpovediac uplne "z nicoho", postihuje urcite aj tuto oblast, pocitanie prikladov. Pre mna konkretne nie je podstatne, ze podvadzat SA nema, ale ze sa mi to nepaci a nechcem to tak. Jednoducho, tak ja nefungujem. Mozno to nie je nepriestrelny nazor, no myslim, ze urcita "logika" sa tam najst da.
Ak si niekoho urazil, ja som to nebol. Skolske podvadzanie je momentalne vsade okolo mna a ja som si nan, bohuzial, postupne zvykol.
Presviedcat Ta, aby si bol iny, nebudem. Ako bolo spomenute, takych ludi ako Ty som stretol, stretavam sa a urcite este stretnem na kazdy prst 10. Ktorych argumenty by sa dali zhrnut do "ved to robi kazdy, je to lepsie".
(Inak, kde je vola, tam je cesta - vo vela veciach to plati).
Takze tak.
Offline
Asi jsem tím svým darebáctvím někoho urazil ???
To těžko. Na Vašem názoru nenacházím nic urážlivého. Jen s ním nesouhlasím(e).
..........ale já už jinej nebudu ....
To nemůžete vědět. Ledaže byste byl prorok.
Offline
elGeKoN napsal(a):
Bohužel já šel na VŠ, kde jsme nemohli vědět, že bude matematika ...
Hmm, to by mne teda zajímalo, jaká VŠ před studenty tají matematiku, resp. jak se musí jmenovat matematický předmět, aby z jeho názvu nebylo vůbec zřejmé, že se jedná o matematiku...
Offline
…jak se musí jmenovat matematický předmět, aby z jeho názvu nebylo vůbec zřejmé, že se jedná o matematiku...
Co třeba Lineární programování? :-)
Offline
↑ Lukee:
No, je fakt, že ještě do nedávna bych si pod tímto názvem optimalizaci asi nepředstavil. Ale stejně...
Offline
Dobré odpoledne,
rád bych taky něco dodal:
viz #5 (mikrochip)
V matematice a fyzice nikdy.
Když už, tak v češtině, dějepisu a němčině, ale to je moje chyba, to se dalo "našprtat".
Upřímně se za to stydím a je to spíš Pyrrhovo vítězství.
Offline
Mám nějak trable zařadit tento odkaz. Nevím, zda patří mezi odkazy (Petákovou s Děmidovičem jsme tam taky nehodili) nebo kam. Leckomu se to může hodit. "Mrtě knížek" si tu nechám jako klíčové slovo pro hledání kdyžtak :-)
Offline
↑ frank_horrigan:
Obávám se že škrtnutí tvého příkladu na ZŠ je z velké části zapříčiněno ne zrovna valnou útovní učitelů na základní škole (samozřejmě ne všech, ... i když zrovna mám v ročníku jednoho učitele matematiky na ZŠ (dodělává si titul), a to fakt nechápu jak tu matiku může učit?!?). Věřím, že tebou zmiňovaný učitel nepochopil tvůj postup, ... a to víš, to se nikomu nelíbí, ... já taky bojoval devítce s matikářkou, protože jsem byl (myslím že oprávněně) přesvědčen že už tenkrát tu matiku umim líp než ona.
Offline
mikrochip napsal(a):
... může se prosím ozvat někdo , kdo v životě nepodváděl ??? tedy KDO JE BEZ VINY , AŤ HODÍ KAMENEM !
To já jsem jednou v hodině matematiky vypočítala A i B skupinu a výsledky jsem přilípla panu profesorovi na záda ... když nám pan profesor v jedné z příštích hodin přinesl oznámkované čtvrtletky, řekl, že je to neuvěřitelné, že jsou samé výborné, pouze jedna dvojka ... pak se podíval na mě a dodal: "Asi neumí opisovat, že?"
Offline
Kolega Ondřej mi připomenul, že jsem opět něco poslala mailem další mistní evergreen.
V souvislosti s tématem jsem zkoušela projit své starší příspěvky a mailovou sbírku a nějak vyhodnotit, kdy to byla přátelská kolegiální výpomoc a kdy to bylo na hranici napomáhání něčemu, co by již hraničilo s podvodem.
Posoudit to neumím a jen jsem z toho všeho měla nepřijemné a smutné pocity. A tak trochu rozumím, že ↑ mikrochip: chce naznačit, že pomáhat zadarmo je v pořádku a pak to není podvod. Což jsou různé věci a spolu to nesouvisí.
Snad už tomu rozumím jinak, "zadarmo" zůstalo, ale je třeba zvažovat, co je opravdu pomoc. Trvalo mi to ovšem.
Mobil pod lavici je samozřejmě nesmysl a jednoznačně podvod, to jsem neřešila, ani jsem se ničeho takového neúčastnila.
Taháky jsem nepoužívala a žádné podvodné praktiky během studia jsem nepotřebovala.
Proti nabídce placených služeb - placená řešení apod, nic principiálně nemám - bude poptávka, bude i nabídka. Ať si VŠ hlídaji, komu umožní studovat a jakým způsobem se dostává výsledků. Odkazovat část mistních autorů na placené služby, než zabijení času kolegiálním domlouváním - no tož si tu knihu, prosím, sežen a do knihy se, prosím, podívej atd. Ale to je velmi mimo téma. Navíc se mi zdá, že v poslední době je situace (alespoň v tématech VŠ) o hodně lepší.
Myslím si, že původní poslání tohoto fóra - "s myšlenkou vzájemné pomoci a tolerantního přístupu" (c) podaří zachovat i nadále. A poprosila bych kolegu Kondra o zvážení změny názvu tohoto tématu. Je příliš monotematické. Děkuji.
----------------------------------------------------------------
pro gadgetku - opět generáční rozdíly - něco takového je třeba pro mne absolutně nepředstavitelné - učitel je autorita.
---------------------------------------------------------------
Děkuji a ať se všem daří.
Offline