Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Zdravím,
jen tak namátkově jsem se podíval na pár řešení a myslím, že to bude vyžadovat ještě nějaké důkladné korektury. Co jsem tak objevil:
Varianta A0, příklad 13)
Dokážeme vyloučit záporné varianty c) a d), protože sudá mocnina jakéhokoli čísla je vždy kladná (dobře, o nule se bavit nebudu), navíc jakákoli mocnina kladného čísla je také vždy kladná.
Toto není zrovna košer výrok, když už se bavíme o komplexních číslech…
Varianta A1, příklad 2)
Postup je sice asi v myšlence správně, ale jeho zápis je matematický nesmysl (písmenka k, n reprezentují co?) a přímočařejší řešení je založeno na identitě .
Mnoho jsem toho ale neprohlížel.
Offline
↑ Olin:
Také už jsem měl nějaké poznámky k některým řešením. Víc jsem to ale neřešil, beru to jako provizorní řešení. Pokud se podaří rozchodit wiki, tak tam se budu snažit udržet co nejmenší míru podobných nepřesností.
Offline
↑ wilzef:
Zdravím,
pokud jsi prošla zvýrazněné téma, tak hlavní okruhy z testů jsou vyřešeny. Něco se objevilo i na MatWiki. - umísťoval kolega Zdeněk, jehož řešení si také opravdu pozorně prohlédní ve vyznačeném tématu SŠ. Kolegovi děkuji.
I od kolegů v tomto tématu zaznělo, že ne všechno v řešení je korektní (sama bych určitě nedoporučila používat při přípravě metodu postupného dosazování výsledků apod.)
Před časem jsem byla zastance uspořádání již řešených testů, hlavně z důvodů časoúsporných. Potom jsem došla k závěru, že pouze nácvik testů nemá smysl pro přípravu na VŠ. VŠE si zajišťuje pomocí testu alespoň minimální potřebnou znalost budoucích studentů a provádí výběr. Také z pohledu zájemců o studium je to záležitost konkurenční.
Nevidím žádný důvod k námitce, pokud některý typ úloh budeš konzultovat v sekci SŠ. Také se dá odkaz na Tvé téma (s rozborem úlohy) umístit do příspěvku ve vyznačeném tématu sekce SŠ.
Má někdo z kolegů jiný názor nebo návrh? Děkuji.
trochu OT (ach): Nejlepší výchovný poradce radí k úloze VŠE a vychová (a to pravidla existovala tak jeden den? :-)
Offline
↑↑ frank_horrigan: ráda bych se zeptala na tuto úlohu která se objevila v přijímačkách : kružnice k má střed v bodě S [4, -1], přímka p: x-y-1 = 0 je tečnou kružnice. Urči středový tvar přímky
Offline
možná je chyba ve mně, ale ve verzi A1 11 mě příklad vychází jinak ... a neotáčí se znamínko při odlogaritmování základu menší než 1 ?
Offline
↑ Mathemeplease:
Chyba není v tobě, kolega skutečně neotočil znaménko.
Offline
Ahoj!
Já mám doma také hodně variant přijímaček na VŠE a jejich sestavení je tam asi následující:
1) těžší příklady se už třetím rokem vynechávají, jelikož prý studenti nejsou schopni dané příklady správně spočítat :) to se týká např. příkladů z roku 2004-2005 (Tyto příklady mám taktéž doma a nikterak těžké mi nepřijdou a to nejsem žádný skvělý matematik. Bohužel jsou spíše specifické tím, že v odpovědích nenajdete daný výsledek, ale musíte ho dosadit do správného intervalu. Pro Ty, kteří to neviděli, je to trochu matoucí, ale žádná věda. Navíc v těchto variantách je velká pravděpodobnost i výsledku e) - tedy žádný z předchozích odpovědí není správná.)
2) Testy jsou označené písmeny z abecedy a to většinou dle účasti. Tedy některý rok a můžou být testy od A-H jindy třeba jenom do G. Navíc pod těmito písmeny jsou podkategorie testů označené jenom číslicemi. Tedy A0, A1 atd. Testy v dané kategorii jsou víceméně naprosto stejné! Jenom si tam hrají s čísly. Z mé vlastní zkušenosti jsou většinou nejtěžší testy právě G a H.
3) Okruhy testů se většinou opakuji po 2-3 letech. Tedy letos je velká pravděpodobnost, že budou hodně podobné příklady jako byly v roce 2009.
4) Testy z minulého roku se hodně zjednodušovaly... objevili se zde lehčí příklady na permutaci, variaci a kombinatoriku a jestli jsem si všimla dobře, tak ty vystřídaly těžší příklady např. nerovnic...
Jinak těžko říct. Mají to vše v počítači a ten to náhodně vybírá. Angličtina je to samé. Neustále podobné věty, stejné výjimky a těžší pravidla gramatiky. S tím se objevují i problémy, že mají zadané špatné odpovědi. Knížky, které vydávají k přípravě na přijímačky mají již asi 4 vydání a stále se tam najde nějaká chyba...
Jak jsem již psala, nejsem žádný matematik. Naopak, vždy jsem měla s matematikou problémy, ale u testů na VŠE se dá naučit pár okruhů a dá se říct, že se to dá zvládnout :)
Offline
↑ Allizea:
Zdravím a děkuji za zajímavý názor a postřehy. Ještě se zeptám, pokud bys měla čas a náladu.
Naopak, vždy jsem měla s matematikou problémy, ale u testů na VŠE se dá naučit pár okruhů a dá se říct, že se to dá zvládnout :)
Potom ve studiu to už nečilo potíž, musela jsi věnovat hodně času a úsilí pro zvládání požadavků, nebo je to přiměřené úrovni, co se ověřovala v testech?
Co se týče ostatních studentů - pokud porovnáš - je to spíš lepší příprava již ze školy, nebo "naučení okruhů na testy"?
Děkuji.
------------------------
Pokud někdo z kolegů Moderátorů bude mít pocit, že to Velitelství ruší, přesuňte, prosím, téma do Ostatního, děkuji.
Každý chce na VŠE (c), jen já přes Opavu :-)
Offline
Mám dotaz k příkladu 5. F2 http://forum.matweb.cz/viewtopic.php?pid=122279#p122279
Je tam určená podmínka, takže u podobných příkladů pravá část musí být větší než nula. Protože výraz pod odmocninou musí být
Neměla by být podmínka ? Díky za vysvětlení.
Offline
Zdravím,
vypadá to na překlep, opravím, děkuji za upozornění. Určitě má být .
Zde je obdobný typ úlohy od stejného autora.
Offline
Ještě doplním - odkaz na téma s kompletním zadáním a řešením celé varianty také od kolegy Zdeňka (můj obdiv) + tabulky, co jsou povoleny na VŠE.
Na zkoušku z angličtiny také máte povoleny tabulky, např. se skloňováním slovesa "to be" v čase přítomném? Přišlo by mi to spravedlivé :-)
Offline
↑ jelena:
Ahoj :)
Hodně času a úsilí jsem tomu věnovat určitě musela, protože jsem už rok pryč ze střední, takže jsem dá se říct rok neviděla matematiku ani z vlaku :-X
Chodila jsem na jejich přípravné hodiny, které vřele doporučuji, když si nevíte s něčím rady. Pro lidi z gymplu je to úplně zabitý čas a peníze. Vedle kamarádka, ta byla z toho úplně nešťastná. Vysokoškolskou profesorku opravovala a dohadovala se s ní o lehčích postupech. V každém případě těm, kteří si některou z látek nevybavují to opravdu pomůže. Bohužel se vždy počítají jenom ty lehčí příklady, takže jsem mnohdy doma měla velké problémy s těmi dost těžkými :-X Ty se dělaly až na konci kurzu, když zbyl čas. (Pro některé výhodou, nechodí se většinou počítat k tabuli a cca od 4 hodiny se vždy na konci posledních 20 minut počítal ukázkový test, který Vám vyučující přinesl.)
Letošní přijímačky byli hodně podobné jako minulý rok. Jako první jsem měla Finance, kde jsem matiku dala s přehledem na 95 bodů ze sta (angličtina byla oddechová, takže přijímačky za 163 bodů a přijetí v kapse). Druhé jsem měla na podnikohospodářskou fakultu, kde jsem byla překvapena variantou C a velmi těžkými úlohami. Takže moje teorie, že písmena začínající v abecedě jsou lehčí, letos moc neplatila. V každém případě se tam letos objevil nový typový příklad a to slovní úloha. Po zamyšlení to nebylo nic těžkého, ale já jsem zpanikařila a počítala to snad 15 minut :-X. Byla to slovní úloha typu:" V městě se vydává 5 novin. Pondělník čte 15% lidí, středečník polovina všech a pátečník 47%, jaké tvrzení se nejvíce přibližuje pravde? "
Moc si to nepamatuji, ale bylo to něco v tomhle smyslu. Zde jsem měla z matematiky 70 bodů. A o 2 body jsem se do limitu pro přijetí nevešla (brali na 156), takže smůla...
Co se týče přípravy ze školy, tak ta je pro negympláka určitě nedostačující. Já jsem navštěvovala Ekonomické lyceum, podobor Obchodní akademie. Rozhodně mi pomohli kurzy a neustálé počítání těch testů + jsem si koupila jejich knížku. Poslední vydání má vysvětleny nejtěžší okruhy... sice jim tam chybí části postupů, o kterých si asi myslí, že jsou pro hňupy, ale opravdu mi to moc pomohlo :)
Snad tohle trochu pomůže i Vám. Případně bych mohla dodat i nějaké ukázkové testy. Mám jich doma opravdu plný šuplík :)
Offline
↑ Allizea:
Zdravím a děkuji za podrobnou informací a za užitečné poznámky.
Pokud rozumím dobře, tak lze gratulovat k přijetí ke studiu :-) Tak snad se dočteme i jak příprava na testy prospěla i v samotném studiu.
Děkuji za nabídku testu (osobně nepotřebuji a také mám zásobu a knihu z roku 1994 "Opakování elementární matematiky" ROSICKÁ Marta, ELIÁŠOVÁ Lada, VŠE FIS).
Případně někdo z kolegů se může ozvat zde nebo přes PM, zda má zájem. Zatím bych upozornila na pokračující dílo kolegy Zdeňka.
Zdar ve studiu přeji.
Offline