Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.
Nástěnka
❗22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
❗04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
❗23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.
Nejste přihlášen(a). Přihlásit
Stránky: 1 2
Jen se bavim :-)
замена , отсюда
вернем замену
еще производная
http://uloz.to/540815/derivace-5.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=i4l2ZJF1R38
http://www.youtube.com/watch?v=5nVoq0FZ2OA
Offline
↑ ttopi:
Добрый вечер, милый друг Ттопи :-)
как умею, так и развлекаюсь :-) - а серьезно - это было для друзей здесь :-)
Опять развлекаюсь - на этот раз для Дагмар
Benzen C6H6 se hydrogenuje za vzniku cyklohexanu C6H12. určete rovnovážnou konstantu reakce Kc, jestliže výchozí koncentrace benzenu je 3 mol/l, vodíku 8 mol/l a do ustanovení rovnováhy je zreagováno 70% benzenu.
Reakce:
1 mol benzenu reaguje teoreticky s 3*1 mol vodiku, benzen je v nedostatku, vypocet je veden podle benzenu.
Reagovalo 70 % benzenu , to znamená, že vzniklo stejné množství cyklohexanu (2,1 mol) – to je na straně produktů.
Na straně reaktantů zůstalo mol benzenu a mol vodíku. Dosazujeme do vzorce pro rovnovažnou konstantu:
====================================
2. Určete disociační stupeň a pH slabé jednosytné zásady o koncentraci c= 0,05 mol*dm -3, jejíž disociační konstanta
, odsud
pro slabé zásady , kde
pro slabé kyseliny , kde
Offline
Ишь ты! -- ответил Незнайка. -- А я и не знал, что солнце такое большое. Пойду-ка расскажу нашим -- может быть, они еще не слыхали про это. А ты все-таки посмотри на солнце в свою трубу: вдруг оно на самом деле щербатое! Незнайка пошел домой и всем, кто по дороге встречался, рассказывал: -- Братцы, вы знаете, какое солнце? Оно больше всей нашей Земли. Вот оно какое!
Привет от Незнайки :-)
Offline
Zdravím vás :-)
Přidám odkaz na možnost psaní ruských textů bez ruské klávesnice: www.translit.ru nebo http://ge.translit.cc/ - je možnost také psaní řeckých písmen (to možná využijete více :-) a dalších řečí.
Napsaný text je potřeba zkopírovat a vložit do zprávy.
Hodně zdaru :-)
Offline
↑ ttopi:
почему плохо? - правильно написано :-)
Ja jsem na tuto možnost přišla na ruské elektronické knihovně www.aldebaran.ru - oni tam jsou děsně citlivé na psaní latinkou na forum nebo do knihy návštěv (tedy pokud někdo piše rusky latinkou) a proto pořad doporučuji používat nějaké pomůcky.
Byla to taková dobrá elektronická knihovna, ale teď, než se človek dokope k nějaké knižce, tak leze kde jaká reklama, navíc s obsahem ...... Tak si alespoň přečtu názory a polemiku o knižkách a musím se podívt jinam (stejně nakonec zůstavám u klasiky, co mám v papírové podobě, před pořízením e-booku nějak váhám.
Zdravím :-)
Planimetrie pro gymnázia:
2.19 a) |AB|==6 cm, =5 cm, =5 cm (zadání: strana, těžnice na stranu, strana) Odkaz
2.19 d) , , (zadání: strana, výška na stranu, protilehlá úhel) Odkaz
2.20 b) =60°, =5,5cm =|BC|=6 cm (zadání: úhel, těžnice, strana) Odkaz (nehotovo)
2.20 b) BC==5 cm, = 5.5 cm a uhel = 60 stupňů (zadání: strana, těžnice na jinou stranu, úhel, návod: doplnění na rovnoběžník s úhlopříčkou u=2t_c). Odkaz
2.20 c) BC==5cm, =3 cm, =5 cm (zadání: strana, výška na stranu, těžnice na jinou stranu) Odkaz
2.20 b) BC==5 cm, = 5.5 cm a uhel = 60 stupňů (zadání: strana, těžnice na jinou stranu, úhel, návod: doplnění na rovnoběžník s úhlopříčkou u=2t_c). Odkaz
2.21 a) =4 cm, =5cm, =5 cm (zadání: strana, výška na jinou stranu, těžnice na další stranu) (nehotovo) Odkaz
2.21 c) je dána úsečka |AA_0|= =4 cm, sestrojte všechny trojúhelníky ABC pro které platí =6 cm, = 2,5 cm (strana, dvě výšky na zbývající strany)
2.22 b) Je dána úsečka |AA_1|==6 cm, sestrojte všechny trojúhelníky ABC, pro které platí =8 cm, = 5 cm (zadání: strana, těžnice na stranu, výška na stranu) Odkaz
(není kompletní, pouze 1. zadání)
2.22 c) je dána úsečka |AA_1| = = 6 cm, sestrojte všechny trojúhelníky ABC, pro které platí úhel =60°; = 4,5 cm (zadání: dvě těžnice, úhel) Odkaz
2.22 c) je dána úsečka AS, |AS|==5 cm. Sestrojte všechny trojúhelníky ABC s těžnicí AS, pro které platí: těžnice = 8 cm, úhel = 30° (těžnice na stranu a, těžnice na stranu b, úhel) Odkaz
(překontrolovat).
2.22 c) , , (zadání : dvě těžnice, úhel) Odkaz
2.24) =75, =3,5 cm, =2,5 cm (zadání: úhel, výška na protilehlou stranu, poloměr opsané kružnice) Odkaz, Odkaz, Odkaz, Odkaz
2.25 – jiné označení) , , - poloměr kružnice vepsané (úhel, protiléhlá strana, poloměr kružnice vepsané) Odkaz
(překontrolovat)
2.25) úhel = 45, =5 cm, poloměr kružnice vepsané (1,5cm) (zadání: úhel, protiléhlá strana, poloměr r kužnice vepsané) Odkaz, Odkaz, Odkaz
2.28) pravoúhlý trojúhelník ABC s pravým vrcholem u C, a=4,5 cm a poloměr vepsané kružnice=1,5 cm (pravoúhlý trojuhelník, odvěsná, poloměr vepsané kružnice) Odkaz Odkaz
3.15) sestrojit trojúhelník, dáno: =4 cm, úhel = 60°, =1 cm (zadání: strana, přílehlý úhel, rozdíl stran, návod – osová souměrnost, symetrie) Odkaz
3.15) , , (zadání: rozdíl stran, třetí strana, přílehlý úhel, návod: osová souměrnost, symetrie). Odkaz, Odkaz
3.16 b) Sestrojte ABCD, je-li dáno =7 cm, =1 cm (zadání: ondélník, rozdíl stran, uhlopříčka, návod: osová souměrnost) Odkaz
3.17) sestrojit ABCD, dáno: = 5 cm, = 5.5 cm = 6 cm (přímka AC je osou souměrností deltoidu) (zadání: strana, úhlopříčky, deltoid, návod: osová souměrnost, symetrie). Odkaz
=10 cm, =6,2 cm, 70 stupňů (zadání: strana, protilehlý úhel, součet stran (zbývajících), zdroj:- , návod: osová souměrnost, symetrie). Odkaz
Odkaz
3.15 a) =10, =5, =3 (zadání: strana, součet stran (zbyvajících), výška, další zdroj: Petáková, kap. 10.6, úloha 49 a), Odkaz
poloměr kružnice vepsané a velikost přepony v pravoúhlém trojúhelníku (4 řešení)
Odkaz
(nehotovo)
3.86 b) = 5 cm, = 2:3:4 (zadání: výška, poměr všech stran, další zdroj: Petáková, kapitola 10.9, úloha 72 e), návod: stejnolehlost)
Odkaz
Petáková:
kap. 10.4, ulohy 14 až 17 (je potřeba probrat :-) Odkaz Zadání, Řešení
kap. 10.4, úloha 18 a) použito jiné označení) =6.5 cm, =60°, =|BC|=6 cm (zadání: strana, strana, protilehlý úhel) Odkaz
kap. 10.4 úloha 18 e) , použito jiné otnačení) , , (zadání: strana, 2 těžnice na další strany) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 f) použito jiné označení ) Trojúhelník KLM: =5 cm, =9 cm, =6 cm (strana, dvě tečny) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 m) =9 cm, =7,5 cm, =6,5 cm (strana, těžnice na stranu, výška na jinou stranu) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 n) =6 cm, =5 cm =4,5 cm (strana, výška na stranu, výška) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18q) , , úhel (zadání: strana, výška na stranu, protilehlý úhel, zdroj: Petáková, Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 r) = 4 cm, = 3 cm a : a) 60 stupnu b) 120 stupnu (zadání: strana, těžnice na stranu, protilehlý úhel) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 r) , , úhel (zadání: strana, těžnice na stranu, protilehlý úhel) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 r) =4 cm , =3 cm, úhel =60˚ (zadání: strana, těžnice na stranu, protilehlý úhel) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 r) , , (zadání: strana, protilehlý úhel, těžnice na jinou stranu, návod: středová souměrnost) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 s) , , úhel Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 u)=4 cm, =45, = 60 (těžnice na stranu a úhly straně přilehlé), Řešení
kap. 10.4, úloha 20 a) , , - poloměr kružnice vepsané (zadání: strana, přilehlý úhel, poloměr kružnice vepsané) Odkaz
kap. 10.4, úloha 20 b)=4 cm, =60 stupnu, =1,5 cm (polomer kruz. vpisanej) (zadání: výska na stranu, úhel, poloměr kružnice vepsané Odkaz
kap. 10.4, úloha 23 c) Zostrojit , ak pozname dlzku jeho stran (, , , )? (lichoběžník, délka všech stran) Odkaz
kap. 10.6, úloha 49 d) obvod =12cm, =3cm, úhel 60° (obvod trojúhelníku, výška, úhel) Odkaz
kap. 10.9, úloha 72 e), = 5 cm, = 2:3:4 (zadání: výška, poměr všech stran, Zdroj: Planimetrie pro gymnázia, úloha 3.86 b), Petáková, návod: stejnolehlost)
Odkaz
kap. 10.9, úloha 72 g) poměr stran = 5:6:5, (poloměr kružnice vepsané) je 2 cm Odkaz
Offline
↑ ttopi:
:-) na translit.ru překladač je dole vyznačiš text, dole zvoliš slovník a pak klep "перевести текст"
Why it is bad? - it is correctly written
Por qué malo? - es correctamente escrito
Ale Deutsch to nějak nechytá Warum плохо? - ist richtig geschrieben
Nic, musím jit luxovat (пылесосить - nebolí /odsavat prach :-)
http://newstar.rinet.ru/~goga/biblio/lipson/lipson.djvu
Offline
Zdravím vás :-)
Aby to nevypadalo, že ruské téma je zanedbáné, přidám, co v poslední době velmi pobavilo: „polopatický výklad „Smrtonosná past 1 až 3“
Dobré hlášky :-) „Но если Джон жив, то надежда осталась", "Он победит злодеев, даже лысый и босой"
A něco užitečného do zeměpisu a do teorie grafu (souvislost s ruskou strankou to má chabou - odkaz na mapu jsem dostala od snámych z Východu :-)
Так, пойду гулять по Опаве по направлению "работа". Погода у нас прекрасная, привет вам :-)
Offline
Zdravim vás,
abych nenarušovala zdarný návrat k problemu exaktních rovnic, za poslední příspěvek děkuji :-) a také jelikož mám dovolenou za účelem užitečných okruhů Opavou - пойду гулять (ZŠ, ŠJ - hotovo, ještě ZUŠ 1, ZUŠ 2), využiji času a přidám odkaz na online radio:
není to příliš kvalitní, trochu ruší reklama, ale zas není nutné řešit stahování a uspořádání - stačí zvolit již hotový výběr: například: 461 skladeb Vysockého. Je potřeba pod "růžovým oknem" klik na Слушать или Перемешать а Слушать. Nekteré skladby jsou opakovaně, v různém provedení, u některých skladeb je doplněn i text.
Až se obnoví činnost tohoto webu, tak to byla nejlepší možnost kompletního poslechu černých desek ve slušné kvalitě a bez reklam, snad to bude i po obnově (měli tam nejlepší sbírku skladeb Vysockého).
----------------------------------
Tvorba Vysockého a jeho osobnost je příliš vážné téma, bojim se, abych o něm nemluvila nějak povrchně. Asi ani není nutné, abych sdělila, že můj vztah není jen v rovině "libí", ale je projevem velké úcty. Také jsem měla za to, že Vysocký je obtížně přeložitelný a pochopitelný, jelikož je obtížně přenositelný jak generačně, tak i místně (například, když бермуторно на сердце и бермудно на душе).
A jsem moc potěšena, že snad není tomu tak - doposud jsem zde umístila jednu skladbu a jeden výtah z textu, jelikož mi přišlo snadnější umísťovat něco méně zodpovědného a nenáročného. Tak uvidím, zda tuto svoji obavu překonám.
A pokud bych měla zvolit frazi, kterou používám, tak to je například "Еще не вечер" (omlouvám se za obrazovou stranku, ale hledala jsem verzi bez orchestralního doprovodu).
Pokud byste měli zájem o volný překlad nebo upřesnění některého textu, jsem k službam a budu se těšit.
Ještě upozorním na velmi vtipnou anglicko - ruskou učebnici, lekce 1 od str. 18 djvu - užijte si a hodně zdaru:-)
Offline
Zdravím a děkuji za odkazy, i ta učebnice je celkem zajímavá :) Aspoň víme, co dělají úderníci v parku :)
Offline
↑ kaja(z_hajovny):
Narazila jsem na velmi roztomilou úlohu z pravděpodobnosti - znaté k tomu odpovídající písen našeho oblibeného barda?
Mějte se hezky :-)
Offline
Slibila jsem kolegovi Zdeňkovi, že doplnim materiály ohledně přijímacích zkoušek matematiky v Rusku.
Začátek povídání byl zde, skutečně je to tak, že většina škol přešla na akceptování výsledku Jednotné státní zkoušky (ЕГЭ), zkouška ovšem má základní a speciální úroveň. Školy, co mají zkoušky, jsou zejména MGU (Lomonosovova univerzita), FIZTECH, MIFI - také maji vlastní systém přípravy a olympiad.
Z technik:
- obdoba ČVUT: http://fn.bmstu.ru/math/abitur/parshev/ … index.html
- energetická VŠ http://www.mpei.ru/lang/rus/entrants/co … amples.asp
- technika S_Peterburg http://www.mathnet.spb.ru/univexams.htm nebo http://www.mathnet.spb.ru/texts/ffexam/fftext.pdf
http://www.edu.ru/moodle/ (vstupuje se jako host)
Nejvíce materiálů ke stažení je zde (za reklamy se omlouvám):
http://www.alleng.ru/edu/math.htm výběr pro přípravu ke zkouškám (byla u nás na návštěvě kamarádka se synem a ten pořád měl takové knihy :-)
http://www.alleng.ru/d/math/math382.htm
http://www.alleng.ru/d/math/math270.htm
http://www.alleng.ru/d/math/math38.htm
http://www.alleng.ru/edu/math5.htm
http://dwl.alleng.ru/d_ar/math/math25.zip - to se mi libilo, úlohy s parametry, těch není moc, pěkná sbírka.
I nadale je aktuální standardizovaná sbírka, na kterou se odkazuji zde
Pokud bude něco potřeba doplnit nebo lehce přeložit, jsem k službam :-)
Offline
↑ Josef Palat:
Toto není vhodné místo pro umístění tohoto dotazu. Založ si vlastní téma v příslušné sekci, pak to tu smažu.
Offline
↑ BrozekP:nevím kde a jak pro dotaz založit sekci poradte dík
Offline
Na úvodní stránce klikneš postupně na odkazy "Vysoká škola" a "založit nové téma", dostaneš se sem.
Offline
↑ Josef Palat:
Zdravím,
téma si založiš ve stejné sekci Ostatní nebo ve Střední škola - nahoře je nápis Založit nové téma.
Pokud je to výpočtová úloha, tak určitě se dostane nápovědy k řešení (pokud to je ovšem něco praktického, tak spíš nějaké odborné fórum. I když nepochybuji, že tady se najde řada odborníků na různé zcela nečekané obory.
Co jsem si vybavila ze zadání, tak početně bych si zakreslila 1. azimut a délku 11,5 cm (úměrně době, po kterou plaveš, předpokládám stejnou rychlost), pak další azimut a opět délku 9,5 cm.
Toto není dobrý výpočet: Kreslila jsem bez délek, pouze pro úhly (azimut je od svislého směru na sever ve směru hodinových ručíček) a můj výsledek pro poslední azimut je 180 stupňů. Použivala jsem dvojice úhlu a dopočty do 180 stupňů v trojuhelníku a do 360 stupňů pro azimuty. Ale bylo to jen tak narychlo, proto bez záruky.
EDIT: s použitím zadaných délek a azimutů se použije cosinova věta pro dopočet zbývajících hodnot.
-----
V tomto tématu je stejně takový кошмарный бардак, že nějaký azimut mu stejně nemůže ubližit, ale doporučení vážených Moderátorů ↑ BrozekP: respektuji, proto opravdu prosím o nové téma.
Při cestách po Opavě samozřejmě buzolu nepoužívám, neboť se orientuji podle planet, ale pokud jsem kdy v životě provozovala byť velmi rekreáčně nějaký náznak sportu, tak to byl "orientační běh" (v mém případě "chůze") a plavání :-)
Balalajkove R´n´B, s textem se nemohu úplně souhlasit, ale hraje mi to tady, tak se podělím a budu pokračovat v plnění úkolu strany a vlady.
Jelikož takovou zbytečnosti se zaplaclo důležité téma chlapce z hájovny, tak na něho ještě upozorním - zejména od kolegů ze Slovenska se očekává reakce
Děkuji a mějte se.
Offline
Stránky: 1 2