Matematické Fórum

Nevíte-li si rady s jakýmkoliv matematickým problémem, toto místo je pro vás jako dělané.

Nástěnka
22. 8. 2021 (L) Přecházíme zpět na doménu forum.matweb.cz!
04.11.2016 (Jel.) Čtete, prosím, před vložení dotazu, děkuji!
23.10.2013 (Jel.) Zkuste před zadáním dotazu použít některý z online-nástrojů, konzultovat použití můžete v sekci CAS.

Nejste přihlášen(a). Přihlásit

  • Hlavní strana
  • » Ostatní
  • » смесь математики для любителей русского &#110 (TOTO TÉMA JE VYŘEŠENÉ)

#26 01. 07. 2008 22:31 — Editoval jelena (07. 06. 2014 00:11)

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Jen se bavim :-)

$\int{e^{x^2}xdx$

замена ${x^2}=t$  $2xdx = dt$, отсюда $xdx = \frac{dt}{2}$

$\int{\frac{e^{t}}{2}dt=\frac{1}{2}\int{{e^{t}}dt=\frac{1}{2}e^{t}+C$

вернем замену

$\frac{1}{2}e^{t} +C=\frac{1}{2}e^{x^2}+C$

еще производная

http://uloz.to/540815/derivace-5.pdf

http://www.youtube.com/watch?v=i4l2ZJF1R38

http://www.youtube.com/watch?v=5nVoq0FZ2OA

Offline

 

#27 01. 07. 2008 23:36

ttopi
Místo: Ústí nad Labem
Příspěvky: 2146
Reputace:   
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Dobrý večer :-)

Prazvláštní způsob zábavy :-)


oo^0 = 1

Offline

 

#28 02. 07. 2008 00:09 — Editoval jelena (14. 06. 2009 01:02)

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

↑ ttopi:

Добрый вечер, милый друг Ттопи :-)

как умею, так и развлекаюсь :-) - а серьезно - это было для друзей здесь :-)

Опять развлекаюсь - на этот раз для Дагмар


Benzen C6H6 se hydrogenuje za vzniku cyklohexanu C6H12. určete rovnovážnou konstantu reakce Kc, jestliže výchozí koncentrace benzenu je 3 mol/l, vodíku 8 mol/l a do ustanovení rovnováhy je zreagováno 70% benzenu.

Reakce: $C_6H_6 + 3H_2 = C_6H_{12}.$

$K_c=\frac{[ C_6H_{12}]}{[ C_6H_{6}][ H_{2}]^3} $
1 mol benzenu reaguje teoreticky s 3*1 mol vodiku, benzen je v nedostatku, vypocet je veden podle benzenu.

Reagovalo 70 % benzenu $(0.7 \cdot 3 =2.1 mol)$, to znamená, že vzniklo stejné množství cyklohexanu (2,1 mol) – to je na straně produktů.

Na straně reaktantů zůstalo $3-2,1=0,9$ mol benzenu a $8-3\cdot2,1=1,7$ mol vodíku. Dosazujeme do vzorce pro rovnovažnou konstantu:

$K_c=\frac{[ 2,1]}{[ 0,9][1,7]^3}= 0,47$

====================================

2. Určete disociační stupeň a pH slabé jednosytné zásady o koncentraci c= 0,05 mol*dm -3, jejíž disociační konstanta $KB=1.514\cdot 10^{-9}$
$K_B={c_0\alpha^2} $


$1,514\cdot10^{-9}={c_0\alpha^2}={0.05\alpha^2}$, odsud $\sqrt{\frac{1,514\cdot10^{-9}}{0.05}}=\alpha$

pro slabé zásady     $pH=14-\frac12(pK_B-\log[BOH])$, kde $pK_B=-\log K_B=-\log(1.514\cdot 10^{-9})=...$

pro slabé kyseliny     $pH=\frac12(pK_A-\log[HA])$, kde $pK_A=-\log K_A$

Offline

 

#29 01. 08. 2008 11:55

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Ишь ты! -- ответил Незнайка. -- А я и не знал, что солнце такое большое. Пойду-ка расскажу нашим -- может быть, они еще не слыхали про это. А ты все-таки посмотри на солнце в свою трубу: вдруг оно на самом деле щербатое! Незнайка пошел домой и всем, кто по дороге встречался, рассказывал: -- Братцы, вы знаете, какое солнце? Оно больше всей нашей Земли. Вот оно какое!

Привет от Незнайки :-)

Offline

 

#30 17. 08. 2008 09:00

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Zdravím vás :-)

Přidám odkaz na možnost psaní ruských textů bez ruské klávesnice: www.translit.ru nebo http://ge.translit.cc/ - je možnost také psaní řeckých písmen (to možná využijete více :-) a dalších řečí.

Napsaný text je potřeba zkopírovat a vložit do zprávy.

Hodně zdaru :-)

Offline

 

#31 17. 08. 2008 09:32

ttopi
Místo: Ústí nad Labem
Příspěvky: 2146
Reputace:   
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

супер !

Zase špatně napsaný co :-)


oo^0 = 1

Offline

 

#32 17. 08. 2008 09:54 — Editoval jelena (28. 09. 2009 10:08)

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

↑ ttopi:

почему плохо? - правильно написано :-)

Ja jsem na tuto možnost přišla na ruské elektronické knihovně www.aldebaran.ru - oni tam jsou děsně citlivé na psaní latinkou na forum nebo do knihy návštěv (tedy pokud někdo piše rusky latinkou) a proto pořad doporučuji používat nějaké pomůcky.

Byla to taková dobrá elektronická knihovna, ale teď, než se človek dokope k nějaké knižce, tak leze kde jaká reklama, navíc s obsahem ...... Tak si alespoň přečtu názory a polemiku o knižkách a musím se podívt jinam (stejně nakonec zůstavám u klasiky, co mám v papírové podobě, před pořízením e-booku nějak váhám.

Zdravím :-)

Planimetrie pro gymnázia:

2.19 a) |AB|=$c$=6 cm, $a$=5 cm, $t_c$=5 cm (zadání: strana, těžnice na stranu, strana) Odkaz
2.19 d)  $a$, $\alpha$, $v_a$ (zadání: strana, výška na stranu, protilehlá úhel) Odkaz
2.20 b) $\gamma$=60°, $t_c$=5,5cm $a$=|BC|=6 cm (zadání: úhel, těžnice, strana) Odkaz (nehotovo)
2.20 b) BC=$a$=5 cm, $t_c$= 5.5 cm a uhel $\gamma$ = 60 stupňů (zadání: strana, těžnice na jinou stranu, úhel, návod: doplnění na rovnoběžník s úhlopříčkou u=2t_c). Odkaz
2.20 c) BC=$a$=5cm, $v_a$ =3 cm, $t_b$=5 cm (zadání: strana, výška na stranu, těžnice na jinou stranu) Odkaz
2.20 b) BC=$a$=5 cm, $t_c$= 5.5 cm a uhel $\gamma$ = 60 stupňů (zadání: strana, těžnice na jinou stranu, úhel, návod: doplnění na rovnoběžník s úhlopříčkou u=2t_c). Odkaz
2.21 a) $v_a$=4 cm, $c$=5cm, $t_b$=5 cm (zadání: strana, výška na jinou stranu, těžnice na další stranu) (nehotovo) Odkaz
2.21 c) je dána úsečka |AA_0|=$v_a$ =4 cm,  sestrojte všechny trojúhelníky ABC pro které platí $c$=6 cm, $v_b$= 2,5 cm (strana, dvě výšky na zbývající strany)
2.22 b) Je dána úsečka |AA_1|=$t_a$=6 cm,  sestrojte všechny trojúhelníky ABC, pro které platí $a$=8 cm, $v_a$= 5 cm (zadání: strana, těžnice na stranu, výška na stranu) Odkaz
(není kompletní, pouze 1. zadání)
2.22 c) je dána úsečka |AA_1| =$t_a$ = 6 cm,  sestrojte všechny trojúhelníky ABC, pro které platí úhel $\beta$=60°; $t_b$= 4,5 cm (zadání: dvě těžnice, úhel) Odkaz
2.22 c) je dána úsečka AS,  |AS|=$t_a$=5 cm. Sestrojte všechny trojúhelníky ABC s těžnicí AS, pro které platí: těžnice $t_b$= 8 cm, úhel $\beta$= 30° (těžnice na stranu a, těžnice na stranu b, úhel) Odkaz
(překontrolovat).
2.22 c) $t_a$, $t_b$, $\beta$ (zadání : dvě těžnice, úhel) Odkaz
2.24) $\gamma$=75, $v_a$=3,5 cm, $r$=2,5 cm (zadání: úhel, výška na protilehlou stranu, poloměr opsané kružnice) Odkaz, Odkaz, Odkaz, Odkaz
2.25 – jiné označení) $c$, $\gamma$, $r$ - poloměr kružnice vepsané (úhel, protiléhlá strana, poloměr kružnice vepsané) Odkaz
(překontrolovat)
2.25) úhel $\alpha$ = 45, $a$=5 cm, $\rho$ poloměr  kružnice vepsané (1,5cm) (zadání: úhel, protiléhlá strana, poloměr r kužnice vepsané) Odkaz, Odkaz, Odkaz
2.28) pravoúhlý trojúhelník ABC s pravým vrcholem u C,  a=4,5 cm a $\rho$ poloměr vepsané kružnice=1,5 cm (pravoúhlý trojuhelník, odvěsná, poloměr vepsané kružnice) Odkaz Odkaz
3.15) sestrojit trojúhelník, dáno: $c$=4 cm, úhel $\alpha$ = 60°, $(b-a)$=1 cm (zadání: strana, přílehlý úhel, rozdíl stran, návod – osová souměrnost, symetrie) Odkaz
3.15) $(a-b)$, $c$, $\alpha$ (zadání: rozdíl stran, třetí strana, přílehlý úhel, návod: osová souměrnost, symetrie).  Odkaz, Odkaz
3.16 b) Sestrojte $obdelnik$ ABCD, je-li dáno $e$=7 cm, $a-b$=1 cm (zadání: ondélník, rozdíl stran, uhlopříčka, návod: osová souměrnost) Odkaz
3.17) sestrojit $deltoid$ ABCD, dáno: $a$ = 5 cm, $e$ = 5.5 cm $f$ = 6 cm (přímka  AC je osou souměrností deltoidu) (zadání: strana, úhlopříčky, deltoid, návod: osová souměrnost, symetrie).  Odkaz
$(a+b)$=10 cm, $c$=6,2 cm, $\gamma$ 70 stupňů (zadání: strana, protilehlý úhel, součet stran (zbývajících), zdroj:- , návod: osová souměrnost, symetrie). Odkaz
Odkaz
3.15 a) $a+b$=10, $c$=5, $v_a$=3 (zadání: strana, součet stran (zbyvajících), výška, další zdroj: Petáková, kap. 10.6, úloha 49 a), Odkaz
poloměr kružnice vepsané a velikost přepony v pravoúhlém trojúhelníku (4 řešení)
Odkaz
(nehotovo)
3.86 b) $v_a$= 5 cm, $a:b:c$ = 2:3:4 (zadání: výška, poměr všech stran, další zdroj: Petáková, kapitola 10.9, úloha 72 e), návod: stejnolehlost)
Odkaz

Petáková:

kap. 10.4, ulohy 14 až 17 (je potřeba probrat :-) Odkaz Zadání, Řešení
kap. 10.4, úloha 18 a) použito jiné označení) $b$=6.5 cm, $\beta$=60°, $a$=|BC|=6 cm (zadání: strana, strana, protilehlý úhel) Odkaz
kap. 10.4 úloha 18 e) , použito jiné otnačení) $a$, $t_b$, $t_c$ (zadání: strana, 2 těžnice na další strany) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 f) použito jiné označení ) Trojúhelník KLM:  $k$=5 cm, $t_k$=9 cm, $t_l$=6 cm (strana, dvě tečny) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 m) $c$=9 cm, $v_a$=7,5 cm, $t_c$=6,5 cm (strana, těžnice na stranu, výška na jinou stranu) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 n) $a$=6 cm, $v_b$=5 cm $v_a$=4,5 cm (strana, výška na stranu, výška) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18q) $v_c$, $c$, úhel $\gamma$ (zadání: strana, výška na stranu, protilehlý úhel, zdroj: Petáková, Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 r) $c$ = 4 cm, $t_c$ = 3 cm a $\gamma$: a) 60 stupnu b) 120 stupnu (zadání: strana, těžnice na stranu, protilehlý úhel) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 r) $c$, $t_c$, úhel $\gamma$ (zadání: strana, těžnice na stranu, protilehlý úhel) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 r) $c$=4 cm , $t_c$=3 cm, úhel $\gamma$=60˚ (zadání: strana, těžnice na stranu, protilehlý úhel) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 r) $c$, $t_a$, $\gamma$ (zadání: strana, protilehlý úhel, těžnice na jinou stranu, návod: středová souměrnost) Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 s) $t_a$, $t_b$, úhel $\alpha$ Odkaz
kap. 10.4, úloha 18 u)$t_c$=4 cm, $\alpha$=45, $\beta$ = 60 (těžnice na stranu a úhly straně přilehlé), Řešení
kap. 10.4, úloha 20 a) $\alpha$, $c$, $\rho$ - poloměr kružnice vepsané (zadání: strana, přilehlý úhel, poloměr kružnice vepsané) Odkaz
kap. 10.4, úloha 20 b)$v_c$=4 cm, $\beta$=60 stupnu, $\rho$=1,5 cm (polomer kruz. vpisanej) (zadání: výska na stranu, úhel, poloměr kružnice vepsané Odkaz
kap. 10.4, úloha 23 c) Zostrojit $lichobeznik$, ak pozname dlzku jeho stran ($a$, $b$, $c$, $d$)? (lichoběžník, délka všech stran) Odkaz
kap. 10.6, úloha 49 d) obvod $o=a+b+c$=12cm, $v_c$=3cm, úhel $\gamma$ 60° (obvod trojúhelníku, výška, úhel) Odkaz
kap. 10.9, úloha 72 e), $v_a$= 5 cm, $a:b:c$ = 2:3:4 (zadání: výška, poměr všech stran, Zdroj: Planimetrie pro gymnázia, úloha 3.86 b), Petáková, návod: stejnolehlost)
Odkaz
kap. 10.9, úloha 72 g) poměr stran $a:b:c$ = 5:6:5, $\rho$ (poloměr kružnice vepsané) je  2 cm Odkaz

Offline

 

#33 17. 08. 2008 10:03

ttopi
Místo: Ústí nad Labem
Příspěvky: 2146
Reputace:   
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Je tam dokone i překladač - ten čudlík napravo :-)

To tvé "почему плохо? - правильно написано" to přeložilo jako "pochemu ploho? - pravil'no napisano" :-)


oo^0 = 1

Offline

 

#34 17. 08. 2008 10:12 — Editoval jelena (05. 03. 2009 17:39)

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

↑ ttopi:

:-) na translit.ru překladač je dole vyznačiš text, dole zvoliš slovník a pak klep "перевести текст"

Why it is bad? - it is correctly written

Por qué malo? - es correctamente escrito

Ale Deutsch to nějak nechytá Warum плохо? - ist richtig geschrieben

Nic, musím jit luxovat (пылесосить - nebolí /odsavat prach :-)

http://newstar.rinet.ru/~goga/biblio/lipson/lipson.djvu

Offline

 

#35 28. 09. 2008 13:22 — Editoval jelena (13. 06. 2009 00:31)

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Zdravím vás :-)

Aby to nevypadalo, že ruské téma je zanedbáné, přidám, co v poslední době velmi pobavilo: „polopatický výklad „Smrtonosná past 1 až 3“

Dobré hlášky :-) „Но если Джон жив, то надежда осталась", "Он победит злодеев, даже лысый и босой"

A něco užitečného do zeměpisudo teorie grafu (souvislost s ruskou strankou to má chabou - odkaz na mapu jsem dostala od snámych z Východu :-)

Так, пойду гулять по Опаве по направлению "работа". Погода у нас прекрасная, привет вам :-)

Offline

 

#36 01. 09. 2009 12:02

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Zdravim vás,

abych nenarušovala zdarný návrat k problemu exaktních rovnic, za poslední příspěvek děkuji :-) a také jelikož mám dovolenou za účelem užitečných okruhů Opavou - пойду гулять (ZŠ, ŠJ - hotovo, ještě ZUŠ 1, ZUŠ 2), využiji času a přidám odkaz na online radio:

není to příliš kvalitní, trochu ruší reklama, ale zas není nutné řešit stahování a uspořádání - stačí zvolit již hotový výběr: například: 461 skladeb Vysockého. Je potřeba pod "růžovým oknem" klik na Слушать или Перемешать а Слушать. Nekteré skladby jsou opakovaně, v různém provedení, u některých skladeb je doplněn i text.

Až se obnoví činnost tohoto webu, tak to byla nejlepší možnost kompletního poslechu černých desek ve slušné kvalitě a bez reklam, snad to bude i po obnově (měli tam nejlepší sbírku skladeb Vysockého).

----------------------------------
Tvorba Vysockého a jeho osobnost je příliš vážné téma, bojim se, abych o něm nemluvila nějak povrchně. Asi ani není nutné, abych sdělila, že můj vztah není jen v rovině "libí", ale je projevem velké úcty. Také jsem měla za to, že Vysocký je obtížně přeložitelný a pochopitelný, jelikož je obtížně přenositelný jak generačně, tak i místně (například, když бермуторно на сердце и бермудно на душе).

A jsem moc potěšena, že snad není tomu tak - doposud jsem zde umístila jednu skladbu a jeden výtah z textu, jelikož mi přišlo snadnější umísťovat něco méně zodpovědného a nenáročného. Tak uvidím, zda tuto svoji obavu překonám.

A pokud bych měla zvolit frazi, kterou používám, tak to je například "Еще не вечер" (omlouvám se za obrazovou stranku, ale hledala jsem verzi bez orchestralního doprovodu).

Pokud byste měli zájem o volný překlad nebo upřesnění některého textu, jsem k službam a budu se těšit.

Ještě upozorním na velmi vtipnou anglicko - ruskou učebnici, lekce 1 od str. 18 djvu - užijte si a hodně zdaru:-)

Offline

 

#37 06. 09. 2009 15:45

kaja(z_hajovny)
Místo: Lážov
Příspěvky: 1002
Reputace:   12 
Web
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Zdravím a děkuji za odkazy, i ta učebnice je celkem zajímavá :)  Aspoň víme, co dělají úderníci v parku :)

Offline

 

#38 20. 11. 2009 13:09

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

↑ kaja(z_hajovny):

Narazila jsem na velmi roztomilou úlohu z pravděpodobnosti - znaté k tomu odpovídající písen našeho oblibeného barda?

Mějte se hezky :-)

Offline

 

#39 11. 12. 2009 23:43 — Editoval jelena (11. 12. 2009 23:44)

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Slibila jsem kolegovi Zdeňkovi, že doplnim materiály ohledně přijímacích zkoušek matematiky v Rusku.

Začátek povídání byl zde, skutečně je to tak, že většina škol přešla na akceptování výsledku Jednotné státní zkoušky (ЕГЭ), zkouška ovšem má základní a speciální úroveň. Školy, co mají zkoušky, jsou zejména MGU (Lomonosovova univerzita), FIZTECH, MIFI - také maji vlastní systém přípravy a olympiad.

Z technik:

- obdoba ČVUT: http://fn.bmstu.ru/math/abitur/parshev/ … index.html

- energetická VŠ http://www.mpei.ru/lang/rus/entrants/co … amples.asp

- technika S_Peterburg http://www.mathnet.spb.ru/univexams.htm nebo http://www.mathnet.spb.ru/texts/ffexam/fftext.pdf

http://www.edu.ru/moodle/ (vstupuje se jako host)

Nejvíce materiálů ke stažení je zde (za reklamy se omlouvám):

http://www.alleng.ru/edu/math.htm výběr pro přípravu ke zkouškám (byla u nás na návštěvě kamarádka se synem a ten pořád měl takové knihy :-)

http://www.alleng.ru/d/math/math382.htm

http://www.alleng.ru/d/math/math270.htm

http://www.alleng.ru/d/math/math38.htm

http://www.alleng.ru/edu/math5.htm

http://dwl.alleng.ru/d_ar/math/math25.zip - to se mi libilo, úlohy s parametry, těch není moc, pěkná sbírka.

I nadale je aktuální standardizovaná sbírka, na kterou se odkazuji zde

Pokud bude něco potřeba doplnit nebo lehce přeložit, jsem k službam :-)

Offline

 

#40 14. 12. 2009 10:31

zdenek1
Administrátor
Místo: Poděbrady
Příspěvky: 12436
Reputace:   897 
Web
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110


Pořádek je pro blbce, inteligent zvládá chaos!

Offline

 

#41 04. 03. 2010 11:23

Pavel Brožek
Místo: Praha
Příspěvky: 5694
Škola: Informatika na MFF UK
Pozice: Student
Reputace:   194 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

↑ Josef Palat:

Toto není vhodné místo pro umístění tohoto dotazu. Založ si vlastní téma v příslušné sekci, pak to tu smažu.

Offline

 

#42 05. 03. 2010 09:37

Josef Palat
Zelenáč
Příspěvky: 11
Reputace:   
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

↑ BrozekP:nevím kde a jak pro dotaz založit sekci poradte dík

Offline

 

#43 05. 03. 2010 11:44

Kondr
Veterán
Místo: Linz, Österreich
Příspěvky: 4246
Škola: FI MU 2013
Pozice: Vývojář, JKU
Reputace:   38 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

Na úvodní stránce klikneš postupně na odkazy "Vysoká škola" a "založit nové téma", dostaneš se sem.


BRKOS - matematický korespondenční seminář pro střední školy

Offline

 

#44 05. 03. 2010 11:46 — Editoval jelena (05. 03. 2010 14:15)

jelena
Jelena
Místo: Opava
Příspěvky: 30020
Škola: MITHT (abs. 1986)
Pozice: plním požadavky ostatních
Reputace:   100 
 

Re: смесь математики для любителей русского &#110

↑ Josef Palat:

Zdravím,

téma si založiš ve stejné sekci Ostatní nebo ve Střední škola  - nahoře je nápis Založit nové téma.

Pokud je to výpočtová úloha, tak určitě se dostane nápovědy k řešení (pokud to je ovšem něco praktického, tak spíš nějaké odborné fórum. I když nepochybuji, že tady se najde řada odborníků na různé zcela nečekané obory.

Co jsem si vybavila ze zadání, tak početně bych si zakreslila 1. azimut a délku 11,5 cm (úměrně době, po kterou plaveš, předpokládám stejnou rychlost), pak další azimut a opět délku 9,5 cm.

Toto není dobrý výpočet: Kreslila jsem bez délek, pouze pro úhly (azimut je od svislého směru na sever ve směru hodinových ručíček) a můj výsledek pro poslední azimut je 180 stupňů. Použivala jsem dvojice úhlu a dopočty do 180 stupňů v trojuhelníku a do 360 stupňů pro azimuty. Ale bylo to jen tak narychlo, proto bez záruky.

EDIT: s použitím zadaných délek a azimutů se použije cosinova věta pro dopočet zbývajících hodnot.

-----
V tomto tématu je stejně takový кошмарный бардак, že nějaký azimut mu stejně nemůže ubližit, ale doporučení vážených Moderátorů ↑ BrozekP: respektuji, proto opravdu prosím o nové téma.

Při cestách po Opavě samozřejmě buzolu nepoužívám, neboť se orientuji podle planet, ale pokud jsem kdy v životě provozovala byť velmi rekreáčně nějaký náznak sportu, tak to byl "orientační běh" (v mém případě "chůze") a plavání :-)

Balalajkove R´n´B, s textem se nemohu úplně souhlasit, ale hraje mi to tady, tak se podělím a budu pokračovat v plnění úkolu strany a vlady.

Jelikož takovou zbytečnosti se zaplaclo důležité téma chlapce z hájovny, tak na něho ještě upozorním - zejména od kolegů ze Slovenska se očekává reakce


Děkuji a mějte se.

Offline

 
  • Hlavní strana
  • » Ostatní
  • » смесь математики для любителей русского &#110 (TOTO TÉMA JE VYŘEŠENÉ)

Zápatí

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson